.

4G tester en toch afgesloten wegens hoogverbruik? Geef het hier aan

  • 7 January 2014
  • 68 reacties
  • 3613 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Beste 4G testers,

Met 4G kun je veel mb's verbruiken in korte tijd. Het is daarom mogelijk dat je wordt afgesloten wegens hoogverbruik. Hoewel onze technische dienst constant (Ook in het weekend en in de avonduren wordt er gemonitord door onze technische dienst) aan het monitoren is op hoogverbruik, is het wellicht mogelijk dat je niet direct weer wordt aangesloten.

Dit topic is bedoeld voor klanten die zijn afgesloten. Je kunt hier dan een berichtje achter laten. Je telefoonnummer hoef je niet te vermelden. Ik of een andere moderator zorgt dan dat je aansluiting zo snel mogelijk weer wordt hersteld.

Groetjes,

Alex

68 reacties

Badge +1
Ik ben ook afgesloten, en ben 4G tester. Graag spoedig aansluiten!
Badge +6
Ik ben ook afgesloten, en ben 4G tester. Graag spoedig aansluiten!

Hoi mmatheeuwsen,

Inmiddels was je al weer gedeblokkeerd zag ik, gelukkig! 🙂
Ik ben ook afgesloten. Geen data connectie meer!
Ik ben ook afgesloten. Geen data connectie meer!


Ik ook volgens mij!
Reputatie 3
Badge +2
Speedtest, fb het werkt niet meer. Geeft wel 2 streepjes. Via wifi werkt het allemaal wel. Herstart doet ook geen wonderen.
Speedtest, fb het werkt niet meer. Geeft wel 2 streepjes. Via wifi werkt het allemaal wel. Herstart doet ook geen wonderen.


Ik heb precies hetzelfde. Wel gewoon bereik en 4G logo, maar niets werkt nog.
Ik heb precies hetzelfde. Wel gewoon bereik en 4G logo, maar niets werkt nog.

Bij mij werkt alles weer. Ik had gisteren ook wat problemen. Vooral bij het switchen van locatie. Dan geeft ie wel 4G maar krijg je geen data door.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Robbertvw, RobbyTown en SkippyJan,

Wanneer je afgesloten bent wegens hoogverbruik en je probeert te bellen krijg je de melding dat je om administratieve redenen bent afgesloten. Dit zou niet meer mogelijk moeten zijn bij de 4G testers. Daarom denk ik niet dat jullie afgesloten zijn door het systeem. Check in het systeem bevestigt dit ook.

Willen jullie anders even de telefoon uit/aan zetten, mobiele data uit/aan zetten of opnieuw de juiste APN invoeren en laten weten of het werkt?

@SkippyJan, goed om te weten dat het werkt. Misschien dat dit voor de anderen ook een oplossing is.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Ik had gisteren en vandaag rondom Utrehct ook problemen, op een gegeven moment gaf hij zelf aan dat de APN niet zou kloppen (niks aan veranderd)
Denk dat er een stroing is/was? verder doet hij het namelijk op andere lokaties super!
@Alex: het werkt weer sinds een klein uurtje!
Reputatie 3
Badge +2
@Alex. Het werkt weer. Had gisteren al al mobiel uit en aan gedaan, hele tel herstart en ap gecheckt. Kreeg geen verbinding had wel 2 streepjes 4G.

Zojuist weer alles gedaan nu werkt het wel.
Reputatie 5
Badge +10
Ik had gisteren en vandaag rondom Utrehct ook problemen, op een gegeven moment gaf hij zelf aan dat de APN niet zou kloppen (niks aan veranderd)
Denk dat er een stroing is/was? verder doet hij het namelijk op andere lokaties super!


@Alex. Het werkt weer. Had gisteren al al mobiel uit en aan gedaan, hele tel herstart en ap gecheckt. Kreeg geen verbinding had wel 2 streepjes 4G.

Zojuist weer alles gedaan nu werkt het wel.


@Alex: het werkt weer sinds een klein uurtje!

Bedankt voor het delen van jullie bevindingen. Geen verbinding zou nu dus niets meer met hoogverbruik te maken mogen hebben. Ik zou dan toch meer moeten gaan kijken naar de dekking op de postcode, instellingen in de telefoon of instellingen op het netwerk. Een postcode check kan ik bijvoorbeeld bij onze technische dienst doen. Dat gaat nog iets verder dan coveragechecker.

Groetjes,

Alex
Help ik heb een SMS gekregen dat ik ben afgesloten, kunnen julle mij weer deblokkeren? thanx!
Het SMS'je ging niet over dat ik ben afgesloten maar dat ik buiten bundel tarief moet gaan betalen. Maar goed, dat gaat toch niet op voor 4G testers?

Ik kan trouwens gewoon nog mobiel internetten.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Bulletdodger,

Je bent inderdaad niet afgesloten, maar zoals je zelf zegt, heb je een sms ontvangen dat je internetbundel is verbruikt. Toch mag je tot 1/2/14 gebruik blijven maken van internet. Alle internet verbruikskosten welke in januari zijn gegenereerd, worden kwijtgescholden.

Het klopt dat je nu gewoon nog kan internetten :)

Groetjes,

Alex
Ik wordt geblokkeerd wegens hoogverbruik dat is wel mogelijk maar ik had mijn abonnement daarvoor al aangepast voor 4G minimum en mijn belminut al aangepast voor genoeg minuten.
Graag weer aansluiten alstublieft.
Groetjes jb
Reputatie 7
Badge +9
Deze test was in januari, dus nu moet je toch echt gewoon weer gewoon betalen voor je dataverbruik.

Bij hoogverbruik wil Simyo dat je een bedrag overmaakt voordat je weer wordt aangesloten. Meer informatie over hoogverbruik en wat je precies moet doen om snel weer aangesloten te worden kan je hier vinden.
Reputatie 2
Badge +6
Ik wordt geblokkeerd wegens hoogverbruik dat is wel mogelijk maar ik had mijn abonnement daarvoor al aangepast voor 4G minimum en mijn belminut al aangepast voor genoeg minuten.
Graag weer aansluiten alstublieft.
Groetjes jb


Hoi jblnl180,

Welkom op het forum :)

Ik heb je een aantal dagen terug op Twitter geholpen. Je hebt hoogverbruik gehad voor februari. Je nieuwe, grotere databundel is pas op 01-03-2014 ingegaan. Je hebt op de 28e zoveel data verbruikt dat je bent afgesloten. Dat was de oorzaak.

@Groentjuh, dankjewel voor je antwoord.

Reageer