.

Beantwoord

4G instellen voor Oneplus 3T

  • 21 December 2016
  • 4 reacties
  • 1187 Bekeken

Badge +1
Hallo,
Kan iemand me zeggen of ik met een Oneplus 3T gebruik kan maken van 4G van Simyo?
Dit zijn de banden voor de europese versie:
WCDMA: Banden 1/2/5/8
FDD-LTE: Banden 1/3/5/7/8/20
TDD-LTE: Banden 38/40
Met m'n oude Oneplus one kon dat namelijk niet.
En hoe kan ik dat vervolgens instellen?
Loop er over te denken om dat toestel aan te schaffen.
Alvast dank voor de gnomen moeite om te reageren.
Groetjes,
Arno
icon

Beste antwoord door PaulH 22 December 2016, 09:44

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Ardebno,

ja zoals ik het zie wel.

Bron: https://www.droidapp.nl/tips-en-tricks/alles-over-4g-frequenties-banden-techniek/
scrol daar naar beneden naar nederlandse providers en daar staat dit:

KPN 3 1800 FDD 20
KPN 7 2600 FDD 10
KPN 20 800 FDD 10

Als ik dat in combinatie met de specs van je 3T en de banden:
GSM: 850, 900, 1800, 1900 MHz
4G LTE (Cat. 6)

Nou je hebt FDD 3 7 en 20 dus je kan qua banden gebruik maken en frequentie 1800 is een overlappende frequentie met de nederlandse netwerken.

Net nog een site tegengekomen die het volledig dekt:
https://www.telefoonabonnement.nl/nieuws/oneplus-introduceert-oneplus-3t/

Overige specs
De accu van de OnePlus 3T is een stuk krachtiger geworden. Voorheen moest je genoegen nemen met een accucapaciteit van 3000 mAh, deze is opgevoerd tot 3400 mAh. Zo heb je nog meer power om te gamen, mobiel internetten en andere dingen te doen. Ook biedt hij ondersteuning aan Dash Charge. OnePlus belooft dat je het toestel slechts een half uur aan de oplader hoeft te hangen om een hele dag mee door te komen.

Loop je niet graag met twee mobiele telefoons rond? De OnePlus 3T ondersteunt twee simkaarten. Zo ben je zowel zakelijk als privé altijd beschikbaar. Naast dual-band WiFi (802.11 a/b/g/n/ac) en Bluetooth v4.2 (LE) beschikt het vlaggenschip tevens over GPS, NFC, USB Type-C, 3.5mm audio jack, vingerafdruksensor en 4G-module waarmee je op de 4G-netwerken van alle Nederlandse providers kunt.

De OnePlus 3T draait net als zijn voorgangers op OxygenOS, een custom ROM die gebaseerd is op Android 6.0 Marshmallow. Ook de Alert Slider en Shelf zijn wederom van de partij. Met de Alert Slider stel je snel en eenvoudig het gewenste geluidsprofiel in (normaal, stil of prioriteit). Shelf is een scherm waar je je favoriete apps en widgets kwijt kunt. Deze vind je door vanaf het hoofdscherm naar links te vegen.

Groet Paul.
Kleine aanvulling.

Als de APN instellingen voor 3G juist zijn ingevuld en dit werkende is, dan hoef je enkel Flex 4G aan te zetten via je MijnSimyo pagina. Op je toestel kun je kijken of de juiste netwerkmodus is geselecteerd.
Badge +1
Hallo Paul en Ray,
Dank voor jullie duidelijke antwoorden.
Groetjes,
Arno
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ardebno,

Wat fijn dat je antwoord hebt gehad op je vraag! Nog even en de moderators zijn niet meer nodig, hoor.. :P

Alvast fijne feestdagen toegewenst.

PaulH en Raytje, jullie zijn toppers!

Groetjes,
Asma

Reageer