.

Beantwoord

3G ontvangst Zeewolde

  • 30 August 2012
  • 7 reacties
  • 866 Bekeken

Hallo

Ik heb in Zeewolde totaalgeen 3G ontvangst. Waar kan dit aan liggen?

Rutger
icon

Beste antwoord door Wayne 31 August 2012, 13:41

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Rutger,

Volgens mijn gegevens is er momenteel geen storing in Zeewolde. Ik heb jouw simkaart voor de zekerheid toch even opnieuw op het netwerk aangemeld. Zou je het toestel even uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en mij kunnen laten weten of het probleem verholpen is?
Beste Wayne,

Bedankt voor je reactie. Helaas heeft het niet geholpen. Ik weet niet wat het is, maar m'n telefoon is ook continu aan het scannen voor wifi netwerken.
Misschien heb ik m'n instellingen wel niet goed staan, maar bij mijn vorige provider (Vodafone) had ik geen enkel probleem en ik heb niks aan m'n instellingen veranderd. Misschien kan ej me toch verder helpen.

Rutger
Reputatie 2
Badge +1
Hey Rutger,

Zou je even kunnen laten weten wat voor merk en type toestel je hebt zodat ik jou de correcte instellingen toe kan sturen.
Een Samsung Galaxy S1
Reputatie 5
Badge +10
Beste Wayne,

Bedankt voor je reactie. Helaas heeft het niet geholpen. Ik weet niet wat het is, maar m'n telefoon is ook continu aan het scannen voor wifi netwerken.
Misschien heb ik m'n instellingen wel niet goed staan, maar bij mijn vorige provider (Vodafone) had ik geen enkel probleem en ik heb niks aan m'n instellingen veranderd. Misschien kan ej me toch verder helpen.

Rutger


Een Samsung Galaxy S1

Hoi Rutger,

Als je toestel aan het scannen is naar wifi netwerken, heb je de wifi verbinding aan aan. Als je dit uit zet, zal je toestel niet meer automatisch zoeken naar wifi netwerken in je omgeving. Je batterij gaat hierdoor ook sneller leeg. Smartphones gaan al zo snel leeg. Ik zou het zoeken naar een wifi netwerk dan ook alleen aan zetten als je ook bewust verbinding wilt maken met een wifi netwerk. Het aanstaan van je wifi verbinding zou wellicht ook een verklaring kunnen zijn voor het niet hebben van 3G bereik. Het is mogelijk dat je toestel door het zoeken naar wifi netwerken niet heeft gezocht naar de verbinding met je mobiele provider.

Aan je verbruik te zien kun je wel gewoon internetten. Heb je in omgeving Zeewolde nog steeds last van het hebben van geen 3g verbinding? Instellingen voor jouw toestel kun je overigens in dit topic vinden.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Sorry jongens maar de mast bij Flevo natuur ligt er uit en de KPN geeft niet thuis dus geen telefoon internet of wat er maar over de mast gaat.
Badge +6
Hoi drp,

Ik zie dat in dit topic Tiury je verder heeft geïnformeerd over de problemen met de mast 🙂

Reageer