.

Beantwoord

3G doet het niet, hoe los ik dit op?


Badge
Hallo simyo,

Sinds 1 of 2 weken doet mijn 3G het niet meer, ik krijg geen berichtjes binnen en ik kan geen Facebook, snapchat en instagram herladen. Het rare is dat ik iedere dag minder mb's over hou terwijl ik hem bijna niet gebruik en als ik hem gebruik doet hij het niet. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want het is best vervelend als ik geen berichten kan versturen of binnen kan krijgen en ik mb's kwijtraak.

Groetjes,
Celine
icon

Beste antwoord door Ruud 11 May 2015, 17:25

Bekijk originele reactie

28 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Probeer het eerst eens met je toestel helemaal uitzetten en dan weer aanzetten.
Badge
Heb ik al geprobeerd maar volgens mij ligt het aan KPN want m'n ouders hebben het ook. Maar mb's kwijt raken zonder dat ik m'n 3G gebruik heeft niks te maken met m'n telefoon aan en uit te zetten volgens mij?
MB's kwijtraken als 3G niet word gebruikt in de vorm, het staat wel aan maar ik gebruik mijn telefoon niet? In dit geval kun je wel MB's kwijtraken aangezien Apps altijd verbinding willen maken om je telefoon bijv. up to date te houden.

MB's kwijtraken als 3G uit staat kan niet.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Celine67,

Ik zie dat je je vraag ook al in dit topic hebt gesteld.
Ik wil je vragen om je vraag maar op één plaats op het forum te stellen.
Het wordt anders zo onoverzichtelijk;)

Wat vervelend dat je een haperende internetverbinding lijkt te hebben. Hoe staat je netwerkmodus ingesteld?
Op het netwerk staat alles goed.
Ook kun je via dit topic eens kijken of je APN instellingen wel juist staan.

Wij kunnen helaas niet zie wat er in jouw telefoon voor het verbruik zorgt. Gelukkig kun je dat zelf wel:D
Hiervoor kun je ons internetverbruik topic eens doornemen. Heb je kunnen vinden waar de meeste MB's heen gaan?

Als zowel de tip van Ernst als mijn optie niet hebben geholpen, wil ik je vragen om een 'kruistest' uit te voeren. Dit doe je door je simkaart in een ander (simlockvrij) toestel te testen. En vice versa.;) Kun je mij laten weten wat daar uit is gekomen?

@de Leon en Raytje, bedankt voor de hulp!
Badge
Ik had deze vraag er 2x op gezet omdat ik geen antwoord kreeg..
Badge
Ik snap dat je mb's kwijt raakt door Apps die up to date willen bijven, maar ik vind 20 mb per dag wel iets te veel en daarom wou ik zo snel mogelijk antwoord. Maar sorry dat ik het er 2 keer opzetten
Badge
Ik heb gekeken maar dit is het niet. In heb m'n instellingen zo staan dat er niks gedownload word of word up gedate ofzo zonder mijn toestemming en ik kan bijvoorbeeld in de AppStore niets downloaden als ik op 3G zit. Ook zit ik nooit op YouTube of andere Apps waar je wifi voor nodig hebt als ik op m'n 3G zit behalve whatsapp en heel soms snapchat, Facebook en instagram. Maar ik let daar heel erg op. Dus ik snap nu niet wat het probleem is
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Celine67,

Ik begrijp het goed dat als je hiermee zit, dat je graag snel hulp wil hebben. We doen ons best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden, maar dat kan helaas niet altijd. Je bent zo te horen erg overtuigd dat dit aan KPN ligt. Ik heb daarom je simkaart helemaal opnieuw aangemeld bij het netwerk. Je dient hiervoor je telefoon uit te zetten en je simkaart uit je telefoon te halen voor ongeveer 15 minuten. Hierna stop je de simkaart weer in je telefoon en start je de telefoon op. Je simkaart staat nu helemaal goed op het netwerk, alsof hij net nieuw is.

Als dit niet werkt, hoor ik graag van je waar je verbinding vaak het traagst is. Is dit overal of alleen op je thuisadres?

Waar je dataverbruik vandaan komt, dat weten we niet en kunnen we niet voor je achterhalen. Dit kun alleen jij zelf door in je iPhone deze stappen te volgen.

Groetjes, Tiury
Badge
als ik m'n simkaart eruit haal, gaan dan niet m'n gesprekken enzo verloren
Reputatie 7
Badge +9
als ik m'n simkaart eruit haal, gaan dan niet m'n gesprekken enzo verloren

Nee, dat soort dingen worden niet op een sim opgeslagen. Gewoon doen dus. :)
Laat je even weten of de reset geholpen heeft?

Mail je via je telefoon? Heb je overal push uitgezet?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Celine67,

Je kan inderdaad je simkaart gewoon uit je telefoon halen. Dit is geen probleem.

We horen graag van je of het heeft geholpen :)

@de leon; dankjewel voor je reactie 😳
Badge
Jaa ik heb wel weer betere 3G maar ik raak nogsteeds heel veel mb's kwijt
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Celine67,

Fijn dat je 3G nu sneller is.
Dat je MB verbruik hoger is dan je voorheen gewend was kan kloppen.

Veel apps, waaronder Facebook en Snapchat, maken steeds meer gebruik van (bewegend)beeld.
Dat kost veel MB.;) Kun je deze blog eens doornemen om meer inzicht te krijgen van algemeen verbruik?

Is het zo duidelijker?
Badge
Maar ik gebruik geen Facebook en instagram als ik op m'n 3G zit..
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Celine67,

Ow oké in je eerste bericht geef je wel aan dat je via 3G ook Facebook en Instagram gebruikt. Ik denk dat daar de verwarring een beetje zit.
Ik begrijp dat je dus graag wilt weten waar je MB’s aan zijn verbruikt. Ik kan in verband met privacy helaas niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt.

Heb je de stappen die Tiury heeft aangegeven al opgevolgd? 🙂
Badge
Jaa dat heb ik al gedaan
Badge
Maar ik heb weer een probleem. 30 mei door m'n mb's heen, ik heb toen gelijk m'n 3G uit gezet. 31 mei heb ik m'n 3G een paar minuten aan gezet omdat ik 1 berichtje gestuurd naar een vriendin, anders zou ik het vergeten. Toen ik mijn whatsapp opende kreeg ik geen berichten binnen, dus kan ik ook geen mb's gebruikt hebben, alleen door dat ene berichtje. Een dag later keek ik en stond er dat ik 11 euro over m'n bundel ben gegaank
Badge
Hoe kan dit?
Vergeet niet dat Apps ook gebruik maken van internet ook al gebruik je ze zelf niet.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat als je bijvoorbeeld 1 whatsappje schrijft en zend hebben andere apps ook gebruik gemaakt van die verbinding.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Celine67,

Zoals ik hierboven al aangeef, ben jij de enige die kan achterhalen hoe dit kan. Dit doe je door je verbruik op je telefoon na te kijken. Er heeft op dat moment, waarschijnlijk een andere app nog data opgehaald of naar het netwerk verzonden.

Groetjes, Tiury
Badge
Jaa maar dat kan toch nooit 11 euro zijn. Ik heb met mijn moeder zitten kijken en er stond: van 13:49 tot 13.51 gebruikt, aantal mb's gebruikt: 0. en daarna staat er dat ik hem nog 1 keer gebruikt heb maar dat klopt niet omdat ik hem gelijk uit heb gezet maar daar staat: van 15:22 tot 19:41, aantal mb's gebruikt: 0. Maar er is wel 11 euro gerekend. Dus ik snap er helemaal niks van. Maar het zal wel weer aan mij of mijn telefoon liggen ofzo...
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Celine67,

Vreemd dat dit niet overeen komt met wat je simkaart naar het netwerk heeft gestuurd. Waar heb je dit precies op bekeken?

Groetjes, Tiury
Badge
Op deze site
Badge
Ik had die van een andere maand op geschreven maar hier is die van deze maand.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Celine67,

Zoals je in de printscreen kunt zien, heb je op de 31ste mei internet twee keer aangezet.
Zowel twee sessies in de ochtend. Ook zie ik nog een sessie om 17.30u staan.

Als je op dat moment een bericht uitstuurt, kan het zijn dat je telefoon op de achtergrond meer data binnen haalt.
Zoals Tiury ook al aangaf kunnen wij niet zien wat er in je telefoon voor dit verbruik heeft gezorgd.

Ik had die van een andere maand op geschreven
Wat heb je exact opgeschreven?

Reageer