.

Vraag

2 a 3 keer per dag €0,01 of €0,02 van beltegoed afgeschreven, waarom gebeurt dit?

  • 23 May 2022
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Ik zie zojuist dat er gemiddeld 2 a 3 keer per dag €0,01 of €0,02 cent wordt afgeschreven terwijl de telefoon de hele dag op de wifi zit. Het gebeurt telkens op dezelfde tijden. Heel vreemd! Hoe kan ik  zorgen dat dit stopt?

 


4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @ArieStorm,

Ik kan me goed voorstellen dat het niet helemaal handig is in zo'n geval. De telefoon zou wel automatisch met het WiFi-netwerk moeten verbinden indien deze zich binnenshuis bevindt. Dat zou je in de telefoon nog even kunnen controleren. In dit geval zijn het nog allemaal kleine bedragen welke van het beltegoed afgaan. Mocht het nou echt te duur worden dan is misschien een klein Sim Only abonnement handiger en goedkoper.

Groetjes,
Rutger

Dank voor de reactie. Zoiets had ik zelf ook al bedacht :) Het punt is dat de telefoon af en toe meegaat uit huis met dochterlief om bereikbaar te zijn, en dan moeten we dus telkens handmatig het internet aanzetten. Dat is ook niet helemaal handig…. Maar ik begrijp dat er niet echt aan andere oplossing is. 

 

Met vriendelijke groet,

 

  1. Storm
Reputatie 3
Badge +1

Hoi @ArieStorm , 

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat je dit een beetje vreemd vind. Het antwoord van @Groentjuh  slaat in elk geval de spijker op zijn kop! Het lijkt er op dat je de internet optie aan hebt staan waardoor er beltegoed word afgeschreven. Als je de stappen van @Groentjuh volgt zal dit je probleem moeten oplossen.

Ter aanvulling op dit antwoord kan ik nog wel even verder voor je kijken. Zou je mij door kunnen geven wat voor telefoon je hebt? Wellicht kan ik je dan de instructies toesturen om je internet uit te schakelen.

Groetjes,
Rutger

Reputatie 7
Badge +9

Kennelijk gebruikt je toestel toch enkele KB aan data ondanks dat het toestel aan wifi zit. Er zijn 2 opties:

  1. Probeer mobiel internet op je toestel uit te zetten.
  2. Zet via Mijn Simyo de optie "Internet op je mobiel” uit. Bij deze optie wordt internetten op je mobiel vanuit Simyo uitgezet en is verbruik onmogelijk totdat dat via Mijn Simyo aan wordt gezet.

Dat het altijd op dezelfde tijden gebeurd is niet echt toeval. Simyo houdt het verbruik bij middels zogenaamde “datasessies”. Zo'n duurt maximaal 8 uur of 60MB (Wat eerste gebeurd beëindigt de datasessie). Het is dus logisch dat met weinig verbruik je 3 datasessies per dag gaat zien.

Reageer