.

Beantwoord

1 Gb spookdownload, hoe kan dat?


Dinsdag 22 juni is er in de loop van de dag 1 Gb* gedownload op mijn telefoon. Het blijkt dat dit is gebeurd via Google Play Store. Ik heb deze download niet geïnitieerd. Geen idee waar de Gb gebleven is. Er zijn geen apps bijgekomen op de telefoon. Bovendien zijn er volgens mij niet zulke grote apps. Ik noem het een spook download. Het kostte mij € 22 omdat ik buiten de bundel kwam.

Ra, ra hoe kan dit.

* In blokken van 58 Mb. Ik weet inmiddels dat dit komt door de grote download.

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 June 2021, 19:35

Bekijk originele reactie

10 reacties

Een vraag. Hoe staat de play store ingesteld? Updates alleen via WiFi? Filmpjes niet automatisch afspelen?  Staat wifi assistent aan? Zoja, uitzetten.

Mobiele netwerken staat aan wanneer nodig anders uit.?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi hhbr,

 

Welkom op het Simyo forum. Ontzettend balen dat je kosten buiten de bundel hebt gemaakt door deze "spookdownload". Ik denk dat je dan sowieso in de instellingen aan hebt staan dat de play store apps mag downloaden over de mobiele data, misschien is het handig deze uit te zetten? Ik heb gratis 1000MB voor je geactiveerd zodat je alsnog kan internetten deze maand zonder extra kosten te maken. 

 

Daarnaast heeft Friesian ook wat goeie tips gegeven om even te controleren, thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy,

Heel lief van de 1000 mb, Ik heb gelijk 500 mb erbij gekocht afgelopen dinsdag.

Als jullie mijn historie inkijken kunnen jullie zien dat ik in al die jaren nog nooit 1000 mb heb gebruikt.

Dan heb ik er meer aan dat de  €5,00 niet in rekening gebracht worden , dan de 1000 mb extra.

Die 1000 mb ga ik niet gebruiken.

Vriendelijke groet, hhbr

 

@hhbr zou het kunnen dat je iets vergeten bent? Heb je iets gevonden in de instellingen dat niet goed stond? 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi hhbr, 

Jammer dat je niks hebt aan de gratis 1000MB! Helaas kunnen we de kosten voor de extra internetbundel die je hebt gekocht niet vergoeden. 

Heb je nog andere vragen? Let me know!

Groetjes, 
Bas

Hallo Bas,

Ik ben niet tevreden met dit antwoord, heb je mijn historie wel goed bekeken?

Daarom stap ik binnenkort over naar een andere provider

Hoop ik wel dat u die instellingen aanpast, anders gebeurt het u vast nog een keer. En de meeste providers zijn niet zo coulant om 1000 MB te schenken omdat zij het vervelend vinden wat er is gebeurt.

Leuk dat je reageert.

Maar kan je me uitleggen om 3 dagen na het is gebeurt mij 1000 mb coulant geeft. Ik heb zelf actie genomen afgelopen dinsdag. Ik heb ondertussen de instellingen aangepast.

Maar mijn vraag is nog steeds, hebben jullie naar mijn historie gekeken?

 

Ik ben net als jij een klant. Dus jullie gaat niet voor mij op. 

Ik zeg het nog maar een keer. Zolang jij je instellingen niet aanpast, zal het ook bij een andere minder coulante provider gebeuren. Dat is een tip die ik je meegeef net als @Friesian je die tips gaf. Je geeft aan dat je dat inmiddels hebt gedaan, dat is verstandig.

Waarom Simyo er wel voor kiest om je 1000 MB te geven en niet die 5 euro te vergoeden weet ik niet al kan ik begrijpen dat jij dat liever hebt. Maar weet wel dat Simyo ook die 1000 MB niet eens had hoeven te geven. Het blijft een geste en je gemaakt kosten zijn terecht. 

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi hhbr,

Bedankt voor je reactie!

Wij kunnen in verband met privacywetgeving niet inzien waar je internetbundel aan is opgegaan. Wij meten alleen het verbruik rechtstreeks vanaf je simkaart. Je simkaart werkt ook alleen in opdracht van je telefoon en niet andersom. Er gebeurt dus echt iets op je toestel, zij het op de achtergrond. We adviseren je dan ook om even alle tips in dit blog door te lopen. 

Dat je steeds dezelfde regels terugziet van ongeveer 60MB kan goed kloppen. We verwerken je internetverbruik namelijk in zogenaamde pakketjes van maximaal 60MB. Als je 200MB verbruikt, dan zie je dus drie keer die 60MB en één keer 20MB terug. Hopelijk is dat nu opgehelderd!

Heb je hier nog andere vragen over? Reageer dan even op dit bericht. 

Groetjes, 
Bas

Reageer