Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

Nummervermelding Ingeschakeld

  • 6 december 2020
  • 24 reacties
  • 678 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hi,

Ik stond een beetje verbaasd te kijken dat in “mijn Simyo” de nummervermelding was ingeschakeld.

Standaard stond deze altijd uit, ik heb het nu ook weer uitgezet maar is het standaard dat dit nu aan staat?

Groet, Jur


24 reacties

Reputatie 7

@Musicboyjur Ik moest ook even kijken, omdat nummervermelding toch een toestelinstelling was en niets met Simyo te maken heeft? Maar nee, de nummervermelding van/door Simyo is de vermelding in telefoongidsen.

Bij mij staat deze (nog altijd) uit.

Reputatie 2
Badge

Oke, heb je ook de nieuwe “Mijn Simyo” omgeving?

Ik zat net nog een keer te kijken maar nu staat hij weer op “Aan”

Als ik in de adresbalk kijk zie ik; mijn.simyo.nl/beta wat mij een vermoeden geeft dat deze optie wellicht een “bug” heeft in de nieuwe omgeving, waardoor deze mogelijk onbedoeld op “Ja” staat terwijl het misschien niet zo is.

 

Reputatie 7

@Musicboyjur Volgens mij is de Online Mijn Simyo voor iedereen gelijk. Alleen de Mijn Simyo App kan verschillen, afhankelijk van of je deze wel of niet update ;)

Als ik kijk bij Instellingen > Gegevens > Privacy dan staat mijn schuifje bij Nummervermelding op Uit.

Reputatie 7

Bij mij stond ie ook Aan, terwijl ik hem bij mij weten ook op Uit had staan. 

En wat @Musicboyjur zei klopt ook. De instellingen pagina op je MijnSimyo is een Beta, aldus de url.

Reputatie 2
Badge

Haha, drukte op de verkeerde knop…

Het antwoord van Ray is niet “Het beste antwoord “ :)

Maar wel een bevestiging dat meerderen dit probleem kunnen hebben.

Reputatie 2
Badge

Hier staat nummervermelding ook ingeschakeld. Dat zou niet zo mogen zijn…..

Wanneer ik hem uitschakel, is ie even later weer ingeschakeld. 
Dat lijkt mij niet de bedoeling, oftewel het werkt niet☹️

 

Reputatie 7

Hmm, vreemd, ik heb ‘mijn schuifje’ niet bewogen en deze staat nog altijd op uit.

Dit lijkt mij voer voor de Moderators morgen om uit te gaan zoeken.

Reputatie 2
Badge

@RicoK 

Dat lijkt mij een strak plan!

Reputatie 2
Badge

Ik gok dat het eerder een visuele bug is, ik kon het mijn eigen nummer niet terugvinden in de telefoongids. Misschien dat anderen dit wel hebben?

Reputatie 2
Badge

@Musicboyjur 

Nee, mijn nummer staat niet in de gids.

Nummervermelding hoort bij mij uit te staan. Ik denk dat je gelijk hebt dat het een bug betreft.

Een moderator kan uitsluitsel geven verwacht ik.

Reputatie 7

Ik gok dat het eerder een visuele bug is, ik kon het mijn eigen nummer niet terugvinden in de telefoongids. Misschien dat anderen dit wel hebben?

Ik ben ook niet de vinden in de virtuele telefoongids.. 

Reputatie 7

Schuifje net wederom op Uit gezet. Sowieso raar dat die pagina een Beta is.

Reputatie 7

@Daisy of iemand anders van Simyo,

 

Kan dit topic misschien opgepakt worden? Dank :grin:

Reputatie 6
Badge +5

He guys,

 

Sorry voor de latere reactie! Ik heb even gekeken en ik kan even niet zo snel checken aan de achterkant of het bij jullie nu aan of uit staat, ik kom hier morgen op terug. Bij mijn Simyo account heb ik in ieder geval hetzelfde probleem dat wanneer ik het uit zet en de pagina refresh deze weer aan staat, dus dat gaat sowieso niet zo lekker. Maar ik moet nog even checken of het alleen een weergave fout is of dat het verder gaat dat dan.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Reputatie 7

OK, @Daisy , dan hoor ik graag van je of het een weergave fout is of niet, want bij mij staat nummervermelding nog altijd op Uit. Als het een weergave fout is danzou het dus ook kunnen betekenen dat de nummervermelding op de achtergrond wel op Aan staat…..

En wil je dan tevens uitzoeken, zoals @Ray aangeeft, waarom de pagina nog steeds in Beta lijkt te staan?

Reputatie 6
Badge +5

He RicoK,

 

Ik ga het uitzoeken morgen, zodra ik meer weet laat ik het uiteraard weten! Ook zal ik navragen hoe dat zit met beta, dit zie ik namelijk ook. 

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

Ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen.

De optie hoort in ieder geval uit te staan bij mij. 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi!

 

Ik heb het even bij de afdeling neergelegd die hier over gaat, zij gaan dit verder uitzoeken dus zodra ik een update krijg zal ik dit delen. De URL klopt trouwens wel, dit omdat het een vrij recente nieuwe versie van Mijn Simyo is, dat maakt niet uit. 

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 6
Badge +5

Hoi,

 

Weer een update! Aankomende dinsdag is er een release van Mijn Simyo, dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik ga het dan zelf ook even checken, ik hou het in de gaten!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 2
Badge

@Daisy Bedankt voor de update. Hopelijk is het probleem hierna opgelost.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi mannen,

 

Het is bij mijn testaccount inmiddels opgelost, bij jullie ook? @HvM @RicoK @Ray @Musicboyjur 

Reputatie 7

@Daisy Mijn vinkje voor Nummervermelding stond al uit en dat staat deze nog steeds.

Reputatie 2
Badge

@Daisy Bij mij stond nu btw factuur aan en nummervermelding uit.

Btw vermelding heb ik uitgezet en blijft uit nu.

Nummervermelding heb ik getest, het werkt nu goed 👍 

Reputatie 7

Bij mij werkt het nu ook weer zoals hoort. Moest nummervermelding wel uitzetten, want die stond aan. Ik denk wel dat Simyo een mail mag sturen naar al haar klanten om deze er te wijzen dat deze per ongeluk aan kan staan.

Reageer