.

Beantwoord

Ik kan niet meer inloggen via Firefox, wat kan ik doen?


Reputatie 1

Als ik wil inloggen via Firefox 98.02:

  • krijg ik niet eerst 0612345678 grijs te zien
  • blijft het sterretje eeuwig ronddraaien na invoeren inloggegevens.

Ook als in Firefox opstart in 'safe mode’ (probleemoplossingsmodus) gebeurt dit.

Verbeterde bescherming tegen volgen is Uit gezet.

 

Inloggen in het forum via Firefox gaat wel goed.

En ook inloggen via Chrome gaat goed.

-

Daarnaast onthoudt Firefox het wachtwoord niet goed. Mijn truc was het wachtwoord handmatig in te voeren via de instellingen, en daarna niet voor ‘Bijwerken’ te kiezen na het inloggen. Maar nu kan ik dus helemaal niet meer inloggen.

icon

Beste antwoord door KdeVries 7 April 2022, 13:30

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 1

 

De Inspector van Firefox geeft deze foutmelding:

Laden voor het <script> met bron ‘https://cdn.speedcurve.com/js/lux.js?id=573212100’ is mislukt. inloggen:17:1

Laden voor het <script> met bron ‘https://cdn.simyo.nl/sitespect/wpo/web-vitals.js’ is mislukt. inloggen:19:1

Laden voor het <script> met bron ‘https://data.simyo.nl/gtm.js?id=GTM-M3HPW7’ is mislukt. inloggen:1:1

Fout bij brontoewijzing: Error: NetworkError when attempting to fetch resource. Bron-URL: moz-extension://829b6d40-822f-4662-80f9-2e83a6d1796b/common/purify.js Brontoewijzings-URL: purify.js.map

 

 

Inloggen met ‘broertje’ Tor Browser lukt ook niet:

NoScript detected a potential Cross-Site Scripting attack

from https://mijn.simyo.nl to https://8126677.fls.doubleclick.net.

Suspicious data:

Error: Timeout! DOS attack attempt?,(URL) https://8126677.fls.doubleclick.net/activityi;src=8126677;type=landi0;cat=simyo0;ord=1;num=8966409876966;gtm=2yg3u0;auiddc=1842071172.1649057243;u1=https://mijn.simyo.nl/inloggen?[wachtwoord]u2=false;~oref=https://mijn.simyo.nl/inloggen?[wachtwoord]

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @KdeVries,

 

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat Mijn Simyo niet optimaal werkt via Firefox. Fijn dat dit via Chrome wel goed werkt. Heb je al geprobeerd om via Firefox de 'cookies' te verwijderen? Wellicht helpt het verwijderen en opnieuw downloaden van Firefox ook.

 

Ik hoor graag van je.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reputatie 1

Sorry, vergeten te vermelden. Cookies, websitegegevens en buffer wissen had ik als eerste gedaan, inderdaad een logische mogelijkheid. Opnieuw downloaden van Firefox werkt ook niet.

Toch bedankt voor je reactie.

Ben ik de enige die dit probleem met de nieuwste versie van Firefox heeft? Ik stelde deze vraag ook voor het geval het een bug bij Simyo zou zijn. Zo niet: zelf kan ik er wel mee leven…

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @KdeVries,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb zojuist Firefox gedownload en ervaar geen problemen met Mijn Simyo. Ik heb tot nu toe hier ook niks over gehoord om heel eerlijk te zijn. Wellicht dat je dit even kunt uitproberen op een andere laptop/computer.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reputatie 1

Bedankt voor de moeite! 

Dan zal hier wel iets fout ingesteld zijn of zal het aan de virusscanner o.i.d. liggen.

Overigens wel gek: inloggen via Edge lukt ook niet. Ik blijf een ronddraaiend sterretje zien (gebruik ik verder nooit).

Reputatie 5
Badge +4

@KdeVries  Geen dank! Kan het zijn dat je jouw laptop/computer moet updaten en dat Edge en Firefox een bepaalde versie nodig heeft?

 

 

Reputatie 1

Firefox heeft altijd de nieuwste versie.

Het kan wel zijn dat ik de pc moet updaten, maar dat is een probleem. ‘k Heb het zo’n tien keer geprobeerd maar het systeem blijft hangen als de update (bijna?) voltooid is.

Inmiddels is het me gelukt al een jaar updates volledig uit te zetten zonder dat Windows boos wordt en me dreigmeldingen geeft of het zelf (zonder succes) gaat doen.

Ik zou natuurlijk weer eens een poging kunnen wagen, misschien pakt de nieuwste Windowsversie wel goed uit.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey, dit is een interessante.🤔. Ik heb het net op mijn Ipad uitgeprobeerd maar ik zie daar ook een ronddraaiend sterretje als ik dat probeer met Firefox. Chrome idem. Met Apples eigen browser Safari kom ik er zo in. 
Op mijn Pc gebruik ik uitsluitend Firefox. Zal dat nog een keer uitproberen maar ik gebruik mijn laptop niet zo vaak (iPad sneller).

Het volgende is wel een dingetje. Als je eerst / al bent ingelogd op het forum en vervolgens ook probeert in te loggen in ‘Mijn Simyo’, werkt dat niet helemaal lekker samen. 
Mij lijkt het dat er werk aan de winkel is voor de website developers. Firefox is zo’n beetje de beste browser, dus ‘Mijn Simyo’ moet daar altijd goed op werken. Ook als Firefox update / upgrade. 
Overigens, maar dat terzijde, ik gebruik veel liever de app. Het is een goede veelzijdige app waar je van alles ziet en kunt regelen. Snel en handig. 

Reputatie 7
Badge +9

Firefox heeft altijd de nieuwste versie.

Het kan wel zijn dat ik de pc moet updaten, maar dat is een probleem. ‘k Heb het zo’n tien keer geprobeerd maar het systeem blijft hangen als de update (bijna?) voltooid 

Ik zou natuurlijk weer eens een poging kunnen wagen, misschien pakt de nieuwste Windowsversie wel goed uit.

 

Uhm…persoonlijk zou ik mijn PC niet upgraden van Windows 10 naar 11 voor dit probleem. Veel PC’s met Windows 10 erop zijn trouwens niet geschikt voor die upgrade. Misschien die van u ook niet? En ik denk dat die upgrade sowieso geen soelaas zou gaan bieden voor dit probleem. Lekker blijven bij Windows 10. Tot medio 2025 krijg je nog veiligheidsupdates. 
Als het probleem speelt bij veel Firefox gebruikers, is er werk aan de winkel voor Simyo. 
En…wat betreft de ‘hangende’ update, eerst even dit proberen>

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-update-probleemoplosser-19bc41ca-ad72-ae67-af3c-89ce169755dd#WindowsVersion=Windows_10

Reputatie 1

De app is inderdaad handiger, maar niet te gebruiken op een simpel mobieltje (geen smartphone).

 

Upgraden naar Windows 11 is ook niet de bedoeling (M'n pc is er niet eens geschikt voor). Het gaat puur om update van W10 19H1 → 21H2.

Dit lukte gisteravond weer niet, ik vrees dat het gat inmiddels te groot is voor Windows om dit via updates te overbruggen.

 

Wel ontdekte ik dat het probleem zich ook voordoet in een ander ‘schoon’ account op m'n pc. Dus ik vrees dat het echt aan de verouderde Windowsversie ligt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is inderdaad wel een groot ‘gat’. Toch zou het wel moeten kunnen, volgens mij. 
Hoe lang is blijft ‘hangen’? Heb je je Pc al eens de hele nacht aan laten staan? Er valt veel binnen te halen namelijk. Die specifieke ‘upgrades’ zijn best groot, ook om te installeren. Dat kan wel even duren. Geduld is dan een schone zaak. 

Reputatie 1

Ik las een keer dat Microsoft adviseerde het gat niet groter dan drie maanden te maken. Maar inderdaad, het moet kunnen. Je kunt op internet allerlei tips vinden om de update te laten slagen, maar niets helpt. Bij de tweede poging gisteren zette de update al na een kwartier de oude versie automatisch terug.

Het handigste zou natuurlijk zijn W10 en alle programma's opnieuw te installeren, maar het kost me wel een week om de vormgeving en alle instellingen weer precies zo te krijgen als ik nu heb.

 

Reputatie 7
Badge +9

Buiten deze Windows 10 ‘upgrade’, ontvang je wel gewoon de veiligheidsupdates toch? Die zijn het belangrijkst.
Ik snap overigens je reserve voor deze grote ‘upgrades’. Over het algemeen wordt afgeraden om ze direct te installeren (als ze aangeboden worden) omdat er nog wel eens kinderziektes in zitten. Ik installeer ze meestal ook niet totdat Microsoft ‘zelfstandig’ ingrijpt als je even niet oplet. 😁

Bij gelegenheid zal ik nog even op mijn PC proberen hoe het inloggen gaat met Firefox. Op mijn iPad lukt het in ieder geval ook niet met Firefox. Gezien de ‘non response’ in dit topic, denk ik niet dat het probleem hot is. De meeste mensen gebruiken de app. Ikzelf gebruik Mijn Simyo nooit via de PC. 😁

Reputatie 1

Probleem opgelost! 😀

Ik vroeg me af wat er zou gebeuren als ik tijdens het ronddraaiende sterretje in de adresbalk “/inloggen” weg zou halen (Daarna op [Enter] drukken).

Toen was ik ingelogd.

 

Reputatie 7
Badge +9

Dank voor de update….ik herken dat helemaal. Een slimme ingeving….
Fijn dat het opgelost is.👍🏻 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @KdeVries,

Wat fijn om te horen dat het is opgelost! 😊

Groetjes,

Seren 

Reputatie 1

Bedankt.

Nu ben ik natuurlijk wel reuze benieuwd waarom deze curieuze oplossing werkt. Maar daar zal waarschijnlijk alleen iemand van de IT-afdeling van Simyo antwoord op kunnen geven.

 

Reputatie 1

Inloggen gaat opeens weer normaal, als vanouds. Dus toch waarschijnlijk een bug van Simyo (?).

 

Reputatie 7
Badge +9

Inloggen gaat opeens weer normaal, als vanouds. Dus toch waarschijnlijk een bug van Simyo (?).

 

Of cache in de webbrowser. Of een plug-in in firefox, die iets te veel weg filterde. Kan veel zijn tegenwoordig! Ik gebruik op mijn PC firefox en heb geen problemen ondervonden.

Reputatie 1

Had ik allemaal gecheckt, zoals ik schreef. Bovendien vertoonde Tor Browser hetzelfde euvel.

En een update van Windows is uitgesloten, want updates heb ik uitgeschakeld.

Het zou hoogstens aan een tijdelijke bug van virusscanner Kaspersky kunnen liggen.

Reageer