.

Telefoonhouder / Ophangsysteem voor in de auto

  • 10 January 2017
  • 50 reacties
  • 1841 Bekeken

Reputatie 7
Nee, ik heb hier geen belang in/bij, maar ik ben zeer positief verrast door de "HangUp" (https://www.mobilehangup.nl/nl/), het 'ophangsysteem' voor in de auto voor een mobiele telefoon, iPad en/of navigatiesysteem.

Omdat ik mijn telefoon niet lekker kwijt kan in de auto en mijn display van de autoradio helaas niet de info laat zien van de Spotify playlist en ik dus regelmatig mijn telefoon oppak om te zien wie en wat er nu speelt, wat dus eigenlijk niet wenselijk is, ben ik door een collega op de HangUp gewezen. Omdat dit ding nog geen 9 euro kost inclusief verzendkosten heb ik de gok genomen en deze besteld en inmiddels ontvangen.

Bij het uitpakken van de envelop, het is brievenbuspost, kwam er een stukje ijzerdraad uit voorzien van een coating ter voorkoming van krassen op en aan de telefoon en het dashboard van de auto. Omdat het erg fragiel oogt, dacht ik met een miskoop te maken te hebben, maar daar kwam ik na montage en het gebruik ervan op terug. Mijn iPhone 6S past er stevig in en deze hangt stevig en vast in de auto. Misschien dat deze bij mij nog wat steviger hangt, omdat de iPhone ook vast zit aan het laadsnoer vanuit het dashboardkastje waarmee ik naar Spotify luister.

In de bochten, zelfs de snelle en scherpe en op hobbelige wegen blijft het zaakje verbazingwekkend stevig hangen.

Ik ben zeer tevreden en kan deze eigenlijk iedereen wel aanraden.

Nu toch maar eens zien of ik mijn aankoopbedrag kan terugkrijgen na alle reclame die ik nu heb gemaakt...:P

50 reacties

Uit interesse, kan de houder ook groter worden verandert die jij hebt..? Omdat ook smartphone groter gekocht kunnen worden dan de vorige ...
Reputatie 7
Mijn iPhone 6S is al niet een erg kleine smartphone. Het ijzerdraad is dermate flexibel en toch stevig dat het mijn inziens geen probleem moet opleveren. Daarentegen zijn de kosten vrij laag om welke reden ik ook de gok heb genomen.
Reputatie 7
Badge +9
Naar aanleiding van jouw positieve ervaringen heb ik ook eentje besteld voor mijn iPhone 6S. Het mooie is dat de verzendkosten naar hier hetzelfde zijn als binnen Nederland, namelijk: gratis! Hopelijk wordt het ding niet per flessenpost verstuurd... 😉
Reputatie 7
Ben benieuwd. Volgens mij is de kostprijs nihil, waardoor het nog steeds rendabel is om de verzendkosten naar het buitenland voor hun rekening te nemen.

De ventilatieroosters in mijn auto liggen tamelijk achterover hellend. Ik denk dat mijn iPhone in een hoek van 45 graden op/aan mijn dashboard ligt/hangt. Zelfs bij mij ligt de telefoon stabiel stevig, maar ik denk dat naarmate de ventilatieroosters rechterop staan de stabiliteit nog meer zal toenemen, omdat de telefoon dan echt met zijn gewicht in de constructie hangt en zichzelf nog meer zal klemmen.
Eerlijk gezegd, Rico, ik vindt dit systeem beter dan het houder met magneetsysteem.
Reputatie 7
Hm, zo een systeem kende ik niet. Zojuist even gegoogled. De voors en tegens zijn bijvoorbeeld hier te vinden: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1664287

Ik heb een iPhone met een metalen achterkant. Ik denk wel dat een iPhone uit zich blijft vast plakken aan zo een magneethouder, maar bij telefoons van ander materiaal moet je wel kunstgrepen uithalen, zoals een plaatje in je telefoonhoesje om je telefoon te laten plakken.
Badge +7
Hoi RicoK,

Dat klinkt inderdaad als een heel handig systeem! Ik ken vooral die telefoonhouders die je tegen het raam moet plakken. Op zich heel handig, totdat hij naar beneden komt vallen. Daaarom lijkt me dit wel een hele goede oplossing. En een goedkope :)

@Scotsman Ik ben ook benieuwd naar jouw ervaringen straks. Die deel je wel met ons toch?

Groetjes,
Samantha
Ik heb deze ook aangeschaft, maar zorg eerst voor wat meer indrukken.
Reputatie 7
Nog steeds ben ik erg blij met dit stukje ijzerdraad.
Ziet er idd veelbelovend uit. 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Ha RicoK,

Bedankt voor de review! Ziet er goed uit.

Ik zit zelf na te denken om een kleefmat aan te schaffen. Ziet er wel grappig uit!

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +10
Dat ziet eruit als een slimme en voordelige oplossing! Ik herken wat je zegt, ik pak mijn telefoon ook vaak om even een nummer te skippen of even snel te kijken wie ik nu precies hoor. Misschien ga ik er ook wel aan beginnen!
Reputatie 7
Badge +9
Hoi RicoK,

Dat klinkt inderdaad als een heel handig systeem! Ik ken vooral die telefoonhouders die je tegen het raam moet plakken. Op zich heel handig, totdat hij naar beneden komt vallen. Daaarom lijkt me dit wel een hele goede oplossing. En een goedkope :)

@Scotsman Ik ben ook benieuwd naar jouw ervaringen straks. Die deel je wel met ons toch?

Groetjes,
Samantha


Kreeg de telefoonhouder vanochtend in handen. Meteen gekeken of hij in mijn auto past en dat blijkt zo te zijn. Het hoesje van de iPhone kan gewoon blijven zitten. Ik hou wel van dit soort low-tech oplossingen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RicoK,

Handig zo'n uitgebreide review. Een ogenschijnlijk simpel product wat z'n werk meer dan goed doet. Wellicht is het leuk voor onze cadeaukast. Ik neem het in ieder geval mee ter overweging. Wat voor cijfer zou je dit product geven Rico?

@Asma, zelf heb ik ook zo'n kleefmat gehad, maar mijn ervaring is dat de telefoon dan niet goed rechtop kan staan.

Groetjes,

Alex
Zelf heb ik de houder ook getest en gebruik hem, vooral casseien geven een heel goed beeld. :)
Persoonlijk zou ik NOOIT een kleefmat kiezen. Stel er gebeurt iets, de telefoon wordt een gevaarlijk projectiel.
Iets dat vast zit in een houder is veiliger.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Snap ik! 🙂 Ik zou het zelf ook niet helemaal vertrouwen, zo'n kleefmat. Een houder is daarin toch standvastiger.

Groetjes,
Jihane
RicoK,

Bedankt voor deze tip, is echt een hele goede ! Bevalt naar volle tevredenheid. 🙂
Reputatie 7
... Wat voor cijfer zou je dit product geven Rico?.....

Alex, ik denk dat ik deze simpele vinding bijna wel eens een 9 zou kunnen geven. De prijs/kwaliteitsverhouding geef ik een dikke 10.
Badge +7
Hoi RicoK,

Dat zijn hele mooie cijfers. Zo te zien ben je echt heel erg tevreden over deze telefoonhouder 😃 Mooi!

@Friesian, sorry voor onze late reactie. Ik ben blij dat hij jou ook goed bevalt.

Nu kan iedereen weer veilig de weg op! 🆒

Groetjes,
Samantha

Nu kan iedereen weer veilig de weg op! 🆒

Nope ! 😛
Reputatie 7
Badge +10
Zou de telefoon netjes in de houder blijven als de auto in deze stand zou staan ? ;)

@RicoK, wij hebben op dit moment zo'n stom kleefmatje wat niet zo goed kleeft.. Erg irritant! Ik denk dat wij ook maar eens aan deze houder gaan.
Reputatie 7
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een andere auto. In deze auto hangt de hang-up echt aan het ventilatierooster gesteund tegen de middenconsole. In mijn vorige auto lag deze meer in een hoek van 45 graden óp het ventilatierooster. Op zich lag deze wel stabiel, maar nu mijn iPhone meer hangt en rechtop staat, is het wel aangenamer in het gebruik.
Zou de telefoon netjes in de houder blijven als de auto in deze stand zou staan ? ;)

Wie zegt dat de auto "in die stand staat"? :P
Ik kan het je echt aanraden, net als RicoK heb ik een positieve ervaring, zelfs (dus ook) wanneer het toestel wat meer horizontaal neigt.
Reputatie 7
Badge +10
Kan toch, volgens het bordje tenminste ;)

Ik heb het inmiddels doorgestuurd naar de baas. Dan kan hij eens kijken of hij het wat vindt.
Reputatie 5
Badge +10
Hey Rico en anderen,

Kijk eens. We hebben een korte review geplaatst over de hangup op onze Slimme dingen gids pagina.

Leuk he?

Groetjes,

Alex

Reageer