.

Google laat zien waar je allemaal bent geweest met Google Timeline

  • 10 December 2015
  • 1 reactie
  • 7024 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Met Google Timeline kan je via je locatievoorzieningen precies zien waar je in het verleden allemaal bent geweest. Schrik niet, Google geeft aan dat de functie privé is en jouw bezochte locaties zijn dus niet te bekijken door anderen. Daarnaast is het ook mogelijk om bezochte locaties te verwijderen van je dagelijkse tijdlijn.

Op het moment van schrijven is ‘Mijn tijdlijn’ alleen nog maar beschikbaar in de nieuwste versie van de Google Maps-app voor Android en op www.google.com/maps/timeline via de pc. Als jij niet wil dat Google bijhoudt waar je allemaal bent geweest, dan kan je het natuurlijk ook uit zetten. Volg deze stappen om jouw Google tijdlijn uit te schakelen:

1. Open Google Maps op je smartphone.
2. Ga naar ‘Menu’ en open ‘Mijn Tijdlijn’.
3. Druk vervolgens op de drie horizontale puntjes en selecteer hier de optie ‘Locatie-instellingen beheren’.
4. Ga naar ‘Google locatie-instellingen’
5. Schakel hier je locatiegeschiedenis uit.

Maak jij gebruik van de Google Tijdlijn of wil je jouw locaties liever voor jezelf houden?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9
Ik vindt tijdlijn eigenlijk op sommige vlakken een achteruitgang van de vorige locatie geschiedenis. Google verwerkt nu actief waar je bent geweest ipv enkel met punten tonen waar je wanneer was. Via deze nieuwe vind ik dat Google even best wel een beetje meer doet met de gegevens dan dat ik wil.

Ik raad iedereen aan om inderdaad even de lijken naar de tijdlijn en na te denken of je Google wenst aan die gegevens te geven. (Zeker als je dat dan combineert met Google transparantierapport)

Reageer