.

GIF'S in WhatsApp

  • 16 November 2016
  • 3 reacties
  • 746 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Het zal sommige van jullie vast niet zijn ontgaan, het is eindelijk mogelijk om gifjes te zoeken, te bewerken en te versturen via WhatsApp 🙂 Vorige week was dit alleen nog voor iPhone liefhebbers het geval. Sinds deze week wordt de update langzaam beschikbaar gemaakt voor de Android fans onder ons.

Hoe werkt het?
De mogelijkheid om een gifje te zoeken zit enigszins verstopt. Bij een iPhone zit de optie onder de + knop in het chatvenster die je ook gebruikt om een foto toe te voegen. Rechts onderin vind je de knop 'GIF'. Als je gebruikt maakt van een Android telefoon, kun je klikken op de paperclip in het chatvenster en dan naar galerij en klikken op 'GIF'. Houd er rekening mee dat nog niet elke Android telefoon de update voor WhatsApp heeft gekregen.

Naast het kiezen van een foto uit je foto albums, kun je nu ook kiezen voor een gif. Via deze in-app gifzoeker kun je zelf handmatig op zoek gaan naar een geschikte gif, zonder dat je deze ergens anders vandaan hoeft te plukken.

Nog meer nieuws?
Als je dit niet leuk genoeg vindt, dan heeft WhatsApp nog iets nieuws toegevoegd. Het was via de app al mogelijk om een spraakoproep te doen, maar de mogelijkheid tot het bellen met video was nog niet terug te vinden. Videobellen in WhatsApp kwam eerder beschikbaar in de beta-versie, maar is nu klaar voor de brede uitrol. Ook hier kun je dus gebruik van gaan maken. Houd er rekening mee dat je belt via internet. Zonder een wifi verbinding, zullen de MB's voor videobellen van je bundel afgaan. Houd je verbruik dan ook goed in de gaten!

App tip!
Ben jij als iPhone gebruiker stiekem gek op iMessage en wil je ook gebruik maken van gifs? Dan is de app Giphy Keys echt wat voor jou. Het alternatieve toetsenbord laat je zoeken naar gifs. Je kunt ze vanuit daar snel kopiëren en versturen. Zo kun je iMessage blijven gebruiken en genieten van het versturen van verschillende gifjes :)

Vertel eens, heb jij gewacht op deze optie en gaan jouw gesprekken vol staan met deze grappige, korte filmpjes?

Groetjes,
Angela


3 reacties

Ik heb geen + in mijn chatvenster. Wel een camera en bovenin een paperclip. Zal het dan de camera zijn?
Reputatie 7
Badge +10
Goed punt! Zoals je ziet heb ik het gelijk aangepast in het topic 🙂 Je kunt naar de paperclip > galerij en daar kun je klikken op gif 🙂 Lukt dat?
Reputatie 7
Badge +9
Als bèta-tester van WhatsApp was ik al een poosje bezig met de nieuwe features, de GIF-jes zijn voor mij niet echt nodig, heb ze wel getest en het werkt prima, de videocall functie moet nog wat beter, deze gebruikt nog teveel MB's t.o.v. WeChat en Facebook-Messenger. In het algemeen zullen deze nieuwe features een welkome aanvulling zijn.

Reageer