.

Wat is de toegevoegde waarden of juist niet?

  • 30 June 2016
  • 8 reacties
  • 651 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
  • Actief Simyaan
  • 54 reacties
De markt veranderd enorm snel en ontwikkelingen volgen zich in rap tempo op.
Grote providers en een groeiende concurrentie vechten elkaar te tent uit met commercieels,aanbiedingen en stunt acties.
Dit ondanks de grote providers hier natuurlijk gewoon deel van uitmaken; KPN,Vodafone,T-Mbobile.
Bundels aanpassen, grote data volume en natuurlijk een betrouwbaar 4G netwerk is wat ze allemaal om onze oren gooien.
Als leek, digibeet of gewoon (jong)gepensioneerde weet je niet waar je het zoeken moet of wat het onderscheidend vermogen tussen de aan bieders van deze netwerken en bundels.

Ook de grote multinationals die onze "big" data toch al hebben omdat wij een televisie abonnement of internet aansluiting bij ze hebben goeien grote ogen op de markt van telecom. Een nieuwe en mogelijk grote bron van inkomsten is geboren. Daarbij is het natuurlijk prachtig consumenten nog meer aan je te kunnen binnen en hierbij het gebruikersgedrag te volgen.
Uiteraard is KPN hier een goed voorbeeld van met een betrouwbaar telecomnetwerk en televisiediensten inclusief bundels.

Vandaag lanceert Ziggo een nieuwe campagna, thans vandaag ontving ik deze actie in mijn e-mailbox.
De vraag is eigenlijk waarom zou je het juist wel of juist niet een gok tot overstap naar een dergelijk dienst van de provider overwegen.

Wat is hun toegevoegde waarden of juist niet?
De actie waar ik op doelde die vindt je hier: https://www.ziggo.nl/mobiel

Wat is de toegevoegde waarden of juist niet?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Stn,

Interessant onderwerp! Ik denk dat de kapitalistische markt een levend wezentje kan zijn: concurrentie, vraag, aanbod, et cetera. Het gevolg hiervan is dat de keuzes alleen maar groeien en groeien! Of je dat prettig vindt is een ander punt natuurlijk ;)

Het grappige is alleen wel dat hierbij vooral gekeken wordt naar hóéveel producten er aangeboden worden tegen welke prijs. Maar iemand zou kunnen beargumenteren dat er veel meer factoren een rol spelen in de keuzes die klanten maken. Zo kun je geen prijskaartje hangen aan klantvriendelijkheid en service. En dat is waar het kapitalisme ook een beetje ophoudt: het heeft hele duidelijke grenzen, en het is nagenoeg geen perfect systeem.

Ik snap dat je punt best concreet was, maar misschien is juist leuk om daar iets filosofisch van te maken. 🙂

Ik ben benieuwd naar wat de andere forumgebruikers hiervan vinden!

Groetjes,
Jihane
Voor mij is het heel eenvoudig. Liever scherpe prijzen, goede service en geen stunt acties of wat dan ook waarbij je vroeg of laat genaait wordt door FUP of buitenbundel kosten in extrema. Bij stunt acties loop je het risico dat bij de minste wijziging je de volle mep betaalt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Mooi dat het voor jou heel eenvoudig is. Ik hoop dat het voor stn ook eenvoudig wordt om de juiste provider te kiezen.

Er zijn tegenwoordig echt heel veel providers en een paar steken er met kop en schouders bovenuit met mooie voordelen. Al lijken de aanbiedingen best op elkaar, er zijn toch nog wat verschillen tussen de providers. Dit kan bijvoorbeeld een verschil in service of bereik zijn. Zodra duidelijk voor je wordt wat de verschillen zijn, kun je de beste provider uitkiezen die bij jou past. Het gaat er natuurlijk om wat jij als klant het belangrijkst vindt!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 2
Badge +3
Hoi Caspar,

Gaat mij niet om het vinden van een " goede" provider, Immers ben ik al ruime tijd klant bij jullie.
Echter was het meer algemene nieuwsgierigheid waarom wel of juist niet consumenten bepaalde keuzes maken en switchen van providers.

Het is namelijk voor een consument of leek niet inzichtelijk wat de daadwerkelijke verschillen zijn zoals je zelf ook aangeeft, bereikbaarheid,services,klanten informatie etc..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Stn,

Ik begrijp je interesse hierin 🙂 We zijn zelf ook consumenten en maken gebruik van verschillende providers. Uiteindelijk kiest iedereen voor de bundel die helemaal past bij zijn of haar wensen. Helaas valt het stukje service, informatie en vriendelijkheid vaak weg door de concurrerende prijzen. Geld is vaak de grootste reden waarom mensen overstappen of hun allereerste keus op baseren. Terwijl de kleine verschillen vaak de belangrijkste zijn.

Natuurlijk is het prettig om zo min mogelijk te betalen voor je abonnement. Maar als je vervolgens vaak last hebt van storingen, problemen die niet opgelost worden of er zijn addertjes onder het gras, had ik persoonlijk liever wat meer betaald voor mijn bundels en goede service gekregen.

Onze klanten zijn altijd erg bewust van hun keuzes. Simyo is al een tijdje niet de allergoedkoopste op de markt. Daarentegen bieden we een (volgens mij ;)) uitstekende service. De klant is daadwerkelijk koning en gaat te allen tijde voor. Op deze manier kunnen wij ons onderscheiden en winnen we hierdoor ook nog eens prijzen. In ons geval zorgen we er ook voor dat het opvalt dat je goed zit bij ons.

Als kosten je drijfsfeer is om over te stappen, ben ik daar nooit echt een voorstander van. Ik zal dan ook altijd aanraden om eens wat reviewsites te bezoeken. Hier vinden veel klanten de overige tips en informatie. Vooral het stukje service wordt op deze reviewsites beoordeeld.

Eerlijk is eerlijk, ik heb zelf een prijzig abonnement wat zeker voordeliger kan. Maar, ik heb kortingen en extra's doordat ik mijn vaste pakket ook bij deze provider heb. Het is ook gewoon makkelijk om alles onder te brengen bij 1 provider. Vooral als geld niet perse een rol speelt en de service goed is.

Zo, mijn betoog heb je 😉 Kun jij je vinden in mijn mening?

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Mijn mening:

Ik ga in principe voor kwaliteit, niet alleen bij telecom.

Een laptop die na 4 jaar nog feilloos z'n werk doet (hier type ik dit nu mee) met een uitstekende service (nog steeds bijgewerkte drivers en naadloos naar W10) is uiteindelijk goedkoper dan een laptop die het na 3 jaar begeeft en niet meer te repareren is.
Mijn scooter is ook niet de goedkoopste, maar met zo'n 8000 km per jaar zonder echte problemen (banden slijten natuurlijk wel) en een verbruik van 1 liter op 42 km ben ik uiteindelijk goedkoper uit dan met een goedkope scooter.

Mijn abonnement bij Simyo heb ik ook bewust gekozen, precies wat ik wilde voor een goede prijs. En de fantastische service (en de mensen daarachter!!) hebben er voor gezorgd dat ik ook een klein steentje bijdraag aan deze service.

Service, dit woord wordt te pas en te onpas gebruikt, Simyo (de mensen, niet de computers) geven het echt inhoud.
Eigenlijk is de vraag onmogelijk te beantwoorden want WIE is de consument? Dat zijn WIJ..De 1 is digibeet de ander wil het niet omdat je met een pc al veel kan.
Mensen zoals mijn vader die genoeg heeft aan kunnen bellen en niet meer wil. Daarvoor is de shortcode *101# om beltegoed te controleren gemakkelijk. Anderen willen bijvoorbeeld niet het risico lopen het 9-voudige te betalen voor te hoog datagebruik en kiezen dan voor extra bescherming. Zo is er voor ieder wat wils. 3 maanden resterende minuten en MB, een bepaalde buffer kan dan ook goed van pas komen.

Kortom zoveel mensen hebben zoveel wensen..
Een spreuk van mij.

Dat is hoe ik het ervaar.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Franswon en Friesian,

Ik ben het met jullie beiden eens! Ik vind het het waard om te investeren in een duurde laptop bijvoorbeeld, omdat ik weet dat 'ie lang mee zal gaan. Dan behoud ik liever hetzelfde apparaat voor een aantal jaar, dan dat ik af en toe een nieuwe moet aanschaffen.

Wat service betreft geldt inderdaad dat heel veel eromheen de inhoud vormt. En de spreuk 'zoveel mensen hebben zoveel wensen' is helemaal accuraat. Mijn prioriteiten zijn niet dezelfde als die van andere mensen, bijvoorbeeld.

Groetjes,
Jihane

Reageer