.

Telefoon kwijt? Speur 'm op met Android Apparaatbeheer

  • 23 March 2015
  • 8 reacties
  • 1075 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Android Apparaatbeheer is de terugvinddienst van Google. De app toont een Google Maps-kaart waarop hij jouw smartphone signaleert. Met de app bel je kosteloos je eigen smartphone op afstand en wis je al je gegevens.

Met de nieuwe versie van Android Apparaatbeheer is het nu mogelijk om je smartphone op afstand te vergrendelen met een nieuw wachtwoord. Zo kan een vinder dus niet in je telefoon gaan rondsnuffelen of hem zelf gebruiken. Daarnaast biedt de nieuwe functie de mogelijkheid om een nummer in te stellen waarop een eerlijke vinder je kan bellen.



Android Apparaatbeheer maakt het voor een eerlijke vinder dus eenvoudiger om de eigenaar op te sporen. Daarnaast maakt Android Apparaatbeheer het lastiger voor een niet zo eerlijke vinder om de smartphone te gebruiken. Via de site kan je je smartphone vergrendelen met een nieuw wachtwoord. Als je smartphone weer terecht is, ontgrendel je deze met een nieuw wachtwoord.

Handig toch?

8 reacties

Badge +2
Ik gebruik al geruime tijd dit soort apps, ook die van Google en Samsung, en de laatste die ik nu gebruik is Android-Lost, daarvoor had ik Prey, ook goed, maar AndroidLost is wat makkelijker in te stellen en heeft veel toeters en bellen.
Is ook gratis, aanmelden via je Google-account.
Het mooie is dat die de app op je telefoon helemaal kan verbergen en ook een nietszeggende naam geeft.

Klik hier voor meer informatie
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Willem47,

Super bedankt voor je toevoeging, altijd welkom!:D Zeker met gebruikerservaringen!

Wel een flinke lap tekst;)
Badge +2
Hoi Willem47,

Super bedankt voor je toevoeging, altijd welkom!:D Zeker met gebruikerservaringen!

Wel een flinke lap tekst;)

Is oké Ruud, die app werkt ook prefect, heb hem goed uitgeprobeerd.

Wat die lap tekst betreft, inderdaad, dat kan wel heel wat minder, echter ik kon het later niet meer veranderen of inkorten.
Misschien dat 1 van jullie admin's dat kan doen?
Gegroet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Willem47,

Heb ik je bericht zo goed aangepast? Ik zag dat de link al naar dezelfde 'lap tekst' verwees 😉.

Groetjes, Tiury
Badge +2
Hoi Willem47,

Heb ik je bericht zo goed aangepast? Ik zag dat de link al naar dezelfde 'lap tekst' verwees 😉.

Groetjes, Tiury

Geweldig, jij bent één van mijn grootste vrienden... :P
Bedankt Tiury
Badge +2
De link die ik had gezet als verwijzing naar de app Android-Lost werkt niet meer.
Na de verandering door Tiury is er een soort loop ontstaan.
De goede link met een gehele omschrijving:

https://androidlost.appspot.com/#features
Reputatie 7
Badge +9
Zoiets bestaat al een tijdje in IOS. "Zoek mijn iPhone". Te benaderen via de IOS app of vanaf elke computer door in te loggen in iCloud. Op afstand kan je een waarschuwingsgeluid afspelen, gewaarschuwd worden als 'ie is gevonden, je iPhone, iPad, idevice locken of in zijn geheel wissen. Het laatste als je zeker bent, dat 'ie niet terugkomt.

Reputatie 6
Badge +10
De link die ik had gezet als verwijzing naar de app Android-Lost werkt niet meer.
Na de verandering door Tiury is er een soort loop ontstaan.
De goede link met een gehele omschrijving


@Willem47, Poging twee 😉 Volgens mij is het gelukt. Dit heeft te maken met de overstap naar het nieuwe forum!

@de leon, bedankt voor deze voorbeelden en het iOS alternatief! Belangrijk dat we dit even onder aandacht brengen, want veel smartphone gebruikers zijn niet op de hoogte van deze tools 🙂.

Reageer