.

Te weinig ruimte op je iPhone?

  • 8 January 2015
  • 4 reacties
  • 1179 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
iPhone geheugen vol? Dat ligt in veel gevallen aan de grote hoeveelheid foto's welke op je telefoon zijn opgeslagen. Met deze tip kan je een deel van je geheugen vrij maken zonder foto's of video’s te verwijderen.

De laatste versie van iOS (versie 8.1) bevat namelijk een nieuwe feature; iCloud Photo Library. Deze feature upload automatisch je foto's en video's naar je iCloud account. De foto’s worden nu zowel op je smartphone als in je iCloud opgeslagen. In de iCloud Photo Library kan je instellen om de foto’s in hogere resolutie op te slaan in je iCloud en in lagere resolutie op je smartphone. De foto’s in lagere resolutie zijn echter nog wel goed genoeg om te delen en aan je vrienden/familie te laten zien. Op deze manier kan je veel ruimte besparen op je iPhone

Meer over deze tip kun je lezen op deze site (Engelstalig).

Handig?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Yep, zeker handig. Heb zelf 64 gieg op mijn iPhone. Dus, daar kan je even mee vooruit. 😃
Reputatie 7
Wel even opletten dat je je iPhone dan wel via de WiFi de foto's laat uploaden......:P
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb zelf een 4S met een schamele 16 gieg, gebruik uit principe geen cloud én ik vind iTunes niet bepaald gebruiksvriendelijk.
Dan kom ik snel in de knoei met m'n geheugen...
Ik gebruik voor m'n foto's dan altijd een laptop waar geen iTunes op zit. Even kabeltje ertussen, de aangesloten computer Vertrouwen en de foto's gewoon rechtstreeks uit de mapjes kopiëren.
Badge
Behalve foto's kan muziek ook behoorlijk wat ruimte innemen. Hier twee tips om dat te beperken.

Ten eerste kun je iTunes Match overwegen. Dat kost €25 per jaar, maar dan heb je wel al je muziek "in the cloud". Zolang je WiFi hebt kun je alles direct vanuit de cloud streamen (kan eventueel ook mobiel als je een grote databundel hebt), en voor onderweg kun je muziek per playlist (of desnoods per nummer) downloaden en de rest in de cloud laten staan. Enige nadeel is dat lokale muziek verwijderen óf een nummer-per-nummer, óf een alles-of-niets gebeuren is. Gelukkig kun je dan wel weer alles eindeloos opnieuw downloaden. Meer info.

Als alternatief kun je ook via iTunes handmatig bepaalde playlists naar je iPhone synchroniseren, maar dan mis je wel de opties om alles vanaf je iPhone zelf te regelen en muziek uit de cloud te streamen. Wat wel kan is je iTunes bibliotheek over WiFi streamen. Meer info.

Reageer