.

Vraag

Slimme tips

  • 9 April 2013
  • 35 reacties
  • 20349 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Beste Simyo klanten,

Via verschillende kanalen zijn we al een tijdje bezig om slimme tips met jullie te delen. Op onze Facebook pagina hebben jullie de ‘Gewoon slim test’ kunnen doen zodat je kon zien wat voor type slim bij jou past.

We willen op het forum graag enkele tips met jullie delen. Ook komen we hier op het forum regelmatig handige tips tegen. We willen zoveel mogelijk slimme tips gaan verzamelen, waarmee we Simyo klanten kunnen helpen. Dit hoeven niet alleen tips te zijn welke betrekking hebben tot een Simyo aansluiting, maar bijvoorbeeld ook tips voor je mobiele telefoon.

Slimme tips

- de vakantietijd komt er binnenkort aan. Om te kunnen bellen in het buitenland moet de optie 'bellen in en naar het buitenland' aan staan. Vergeet deze optie daarom niet aan te zetten via je persoonlijke pagina.

- je kunt via je persoonlijke pagina je bundel altijd kosteloos omhoog of omlaag wijzigen. Je kunt je bundels dus eenvoudig naar je belgedrag instellen.

Meer slimme tips kun je hier vinden.

Hebben jullie nog tips voor andere gebruikers?

35 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Tips: internet en email in buitenland:

Schaf een prepaidkaart aan van een provider in het buitenland, zorg dat internet geactiveerd is. Vraag de SMTP-instellingen op van die provider voor het beantwoorden/verzenden van email.

Koop je kaartje bij een telefoonwinkel, niet bij een warenhuis (daar is meestal geen kennis aanwezig en taalbarriere).

Uiteraard moet je telefoon voldoen aan de netwerkeisen, heel goedkope toestellen hebben vaak dual-band (900 en 1800 MHz), in veel landen, o.a. de USA, Latijns-Amerika en delen van Azië, gebruikt men de 1900 MHz band. Dus in deze landen een toestel met triple-band of hoger.
Japan kent nog een eigen versie..

Voor meer details: http://www.frequentieland.nl/gsm/gsm_buiten.htm

Ik hoop dat deze tips je helpen bij een fijne vakantie.


Frans
Reputatie 5
Badge +10
Enkele tips om je batterij langer te laten meegaan. Met dank aan Webfanatic, GingerHD, datiswous en NielsieJJJ92.

- Als je wifi hebt zet dan dataverkeer uit en andersom, beide functies vreten stroom.
- Zet de gps en bluetooth alleen aan als je ze wilt gebruiken.
- Helderheid scherm is een belangrijke bron. Als je veel binnen werkt is een lage stand vaak voldoende.
- Gebruik widgets op je hoofdscherm om snel dit soort functies in en uit te schakelen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Tip: levensduur batterij:

Je batterij pas opladen wanneer het nodig is, een batterij kent een maximaal aantal keren dat deze opgeladen kan worden, meestal ongeveer 1000 keer, wanneer je oplaadt terwijl er nog 40% energie aanwezig is gaat het tellertje toch met 1 omlaag.
Neem je oplader dus mee naar je werk (indien mogelijk) en laad deze daar op als je op minder dan 10 tot 15% capaciteit zit en niet de avond van te voren als deze nog op 40 of 50% staat.

Moet je toch vervangen, kies dan voor de originele merkbatterij, de imitaties gaan (mijn ervaring) veel korter mee (ook al beloven de diverse shops dat ze gelijkwaardig zijn).
Badge +6
Hoi,

Dat zijn slimme en handige tips.
Reputatie 7
Badge +9
Nog een paar tips voor je accu!

Zet je live-wallpaper (bewegende beelden achtergrond) uit en vervang die door een mooie foto of een andere achtergrond.

In het begin zet je natuurlijk veel apps op je (nieuwe) toestel, kijk van tijd tot tijd eens welke je echt gebruikt en welke echt nooit. Veel apps gebruiken, zonder dat je het weet, toch energie!
Badge +6
Hoi Franswon,

Dat is zeker een handige en slimme tip. Hoe meer app's des te meer energie dat kost.
Beperking van mobiel dataverbruik

Misschien trap ik open deuren in, maar tips voor de beperking van 'onbewust' (en onbedoeld) omvangrijk dataverkeer met een smartphone heb ik nog niet gevonden. Daarom heb ik zelf een paar instellingen uitgezocht, waarmee je volgens mij de kans op 'verrassingen' van hoge rekeningen voor omvangrijk dataverkeer kunt beperken. Deze instellingen zijn van toepassing op de Nokia Lumia 920; andere smartphones hebben wellicht soortgelijke instellingen.
  1. Natuurlijk staat je WiFi altijd AAN;
  2. Je zet 'gedeeld internet' UIT; zo voorkom je dat andere computerapparatuur gebruik kan maken van de mobiele internetverbinding van je smartphone (want dat kan veel dataverkeer veroorzaken)!
  3. Je Mobiele Netwerk laat je roamen NIET toestaan; zo vermijd je rekeningen van andere providers, als je buiten het bereik van KPN (Simyo) bent;
  4. Je kunt de mobiele dataverbinding UIT zetten als je die niet nodig hebt. Zo vermijd je dat er via je mobiele internetverbinding back-ups worden gemaakt van de bestanden op je smartphone naar b.v. 'de cloud': Met een paar foto's en/of filmpjes loopt dat al gauw in de MB's!;
  5. Je kunt de vliegtuigstand AAN zetten; je mobiele telefoon is dan wel onbereikbaar (en soms is dat handig);
  6. Voor telefoonupdates zet je 'Waarschuwen als er nieuwe updates zijn voor mijn telefoon' AAN, maar 'Updates automatisch downloaden' zet je UIT; die downloadt je alleen terwijl je WiFi hebt;
  7. Feedback met technische gegevens over je smartphone naar de fabrikant zet je UIT (ik had daarmee al 0,12 MB verbruikt in 4 dagen!); eventueel zet je die af en toe aan terwijl je WiFi hebt;
  8. Je back-up van je applijst & instellingen, je SMS-berichten en zeker van je foto's en video's zet je UIT; die uploadt je alleen terwijl je WiFi hebt;
  9. In je e-mail zet je de synchronisatie Instellingen voor 'Nieuwe items downloaden' op 'Handmatig'; je mail downloadt je alleen terwijl je WiFi hebt.
Heb ik nog iets gemist?
Badge +8
Beperking van mobiel dataverbruik

Misschien trap ik open deuren in, maar tips voor de beperking van 'onbewust' (en onbedoeld) omvangrijk dataverkeer met een smartphone heb ik nog niet gevonden. Daarom heb ik zelf een paar instellingen uitgezocht, waarmee je volgens mij de kans op 'verrassingen' van hoge rekeningen voor omvangrijk dataverkeer kunt beperken. Deze instellingen zijn van toepassing op de Nokia Lumia 920; andere smartphones hebben wellicht soortgelijke instellingen.
  1. Natuurlijk staat je WiFi altijd AAN;
  2. Je zet 'gedeeld internet' UIT; zo voorkom je dat andere computerapparatuur gebruik kan maken van de mobiele internetverbinding van je smartphone (want dat kan veel dataverkeer veroorzaken)!
  3. Je Mobiele Netwerk laat je roamen NIET toestaan; zo vermijd je rekeningen van andere providers, als je buiten het bereik van KPN (Simyo) bent;
  4. Je kunt de mobiele dataverbinding UIT zetten als je die niet nodig hebt. Zo vermijd je dat er via je mobiele internetverbinding back-ups worden gemaakt van de bestanden op je smartphone naar b.v. 'de cloud': Met een paar foto's en/of filmpjes loopt dat al gauw in de MB's!;
  5. Je kunt de vliegtuigstand AAN zetten; je mobiele telefoon is dan wel onbereikbaar (en soms is dat handig);
  6. Voor telefoonupdates zet je 'Waarschuwen als er nieuwe updates zijn voor mijn telefoon' AAN, maar 'Updates automatisch downloaden' zet je UIT; die downloadt je alleen terwijl je WiFi hebt;
  7. Feedback met technische gegevens over je smartphone naar de fabrikant zet je UIT (ik had daarmee al 0,12 MB verbruikt in 4 dagen!); eventueel zet je die af en toe aan terwijl je WiFi hebt;
  8. Je back-up van je applijst & instellingen, je SMS-berichten en zeker van je foto's en video's zet je UIT; die uploadt je alleen terwijl je WiFi hebt;
  9. In je e-mail zet je de synchronisatie Instellingen voor 'Nieuwe items downloaden' op 'Handmatig'; je mail downloadt je alleen terwijl je WiFi hebt.
Heb ik nog iets gemist?


Mooie post, MennoF! 🆒

Vind je het goed als ik deze opsla, om mensen de tips te kunnen doormailen als me dat handig lijkt? Wellicht kunen andere forumgebruikers ze blijven aanvullen, want ongewenst dataverbruik is toch wel één van de meest frustrerende dingen bij telecomgebruikers, denk ik. Maar als je 'Gewoon slim' bent, kun je inderdaad een hoop verrassingen voorkomen.

Kleine aanvulling al: Op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je mobiel' ook uitschakelen. Die voorkomt dat je via het netwerk gebruik kan maken van internet.

Dankjewel voor deze bijdrage:)

Groetjes,
Charlene
Charlene,

Je vraagt: "Vind je het goed als ik deze opsla, om mensen de tips te kunnen doormailen als
me dat handig lijkt? Wellicht kunen andere forumgebruikers ze blijven aanvullen,
want ongewenst dataverbruik is toch wel één van de meest frustrerende dingen bij
telecomgebruikers, denk ik. Maar als je 'Gewoon slim' bent, kun je inderdaad een
hoop verrassingen voorkomen." Het is mijn bedoeling dat dit wordt aangeboden aan andere gebruikers van het forum; je zou het ook op een algemeen toegankelijke site kunnen zetten; dat lijkt me voor iedereen makkelijker.

Ik heb gezocht naar een compromis tussen mobiel internet helemaal uit zetten op de website van "mijn simyo" (als je een abonnement hebt, dan wil je daarvan immers ook gebruik kunnen maken) en "alles open zetten", waardoor de software van de smartphone van alles gaat doen waarvan je je niet bewust bent (zoals in mijn geval, het maken van een back-up van mijn foto's & video's in 'the cloud'; dat kostte heel wat MB's!)

Groet, Menno

Beperking van mobiel dataverbruik

Misschien trap ik open deuren in, maar tips voor de beperking van 'onbewust' (en onbedoeld) omvangrijk dataverkeer met een smartphone heb ik nog niet gevonden. Daarom heb ik zelf een paar instellingen uitgezocht, waarmee je volgens mij de kans op 'verrassingen' van hoge rekeningen voor omvangrijk dataverkeer kunt beperken. Deze instellingen zijn van toepassing op de Nokia Lumia 920; andere smartphones hebben wellicht soortgelijke instellingen.
  1. Natuurlijk staat je WiFi altijd AAN;
  2. Je zet 'gedeeld internet' UIT; zo voorkom je dat andere computerapparatuur gebruik kan maken van de mobiele internetverbinding van je smartphone (want dat kan veel dataverkeer veroorzaken)!
  3. Je Mobiele Netwerk laat je roamen NIET toestaan; zo vermijd je rekeningen van andere providers, als je buiten het bereik van KPN (Simyo) bent;
  4. Je kunt de mobiele dataverbinding UIT zetten als je die niet nodig hebt. Zo vermijd je dat er via je mobiele internetverbinding back-ups worden gemaakt van de bestanden op je smartphone naar b.v. 'de cloud': Met een paar foto's en/of filmpjes loopt dat al gauw in de MB's!;
  5. Je kunt de vliegtuigstand AAN zetten; je mobiele telefoon is dan wel onbereikbaar (en soms is dat handig);
  6. Voor telefoonupdates zet je 'Waarschuwen als er nieuwe updates zijn voor mijn telefoon' AAN, maar 'Updates automatisch downloaden' zet je UIT; die downloadt je alleen terwijl je WiFi hebt;
  7. Feedback met technische gegevens over je smartphone naar de fabrikant zet je UIT (ik had daarmee al 0,12 MB verbruikt in 4 dagen!); eventueel zet je die af en toe aan terwijl je WiFi hebt;
  8. Je back-up van je applijst & instellingen, je SMS-berichten en zeker van je foto's en video's zet je UIT; die uploadt je alleen terwijl je WiFi hebt;
  9. In je e-mail zet je de synchronisatie Instellingen voor 'Nieuwe items downloaden' op 'Handmatig'; je mail downloadt je alleen terwijl je WiFi hebt.
Heb ik nog iets gemist?


Mooie post, MennoF! 🆒

Vind je het goed als ik deze opsla, om mensen de tips te kunnen doormailen als me dat handig lijkt? Wellicht kunen andere forumgebruikers ze blijven aanvullen, want ongewenst dataverbruik is toch wel één van de meest frustrerende dingen bij telecomgebruikers, denk ik. Maar als je 'Gewoon slim' bent, kun je inderdaad een hoop verrassingen voorkomen.

Kleine aanvulling al: Op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je mobiel' ook uitschakelen. Die voorkomt dat je via het netwerk gebruik kan maken van internet.

Dankjewel voor deze bijdrage:)

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Charlene,

Je vraagt: "Vind je het goed als ik deze opsla, om mensen de tips te kunnen doormailen als
me dat handig lijkt? Wellicht kunen andere forumgebruikers ze blijven aanvullen,
want ongewenst dataverbruik is toch wel één van de meest frustrerende dingen bij
telecomgebruikers, denk ik. Maar als je 'Gewoon slim' bent, kun je inderdaad een
hoop verrassingen voorkomen." Het is mijn bedoeling dat dit wordt aangeboden aan andere gebruikers van het forum; je zou het ook op een algemeen toegankelijke site kunnen zetten; dat lijkt me voor iedereen makkelijker.

Ik heb gezocht naar een compromis tussen mobiel internet helemaal uit zetten op de website van "mijn simyo" (als je een abonnement hebt, dan wil je daarvan immers ook gebruik kunnen maken) en "alles open zetten", waardoor de software van de smartphone van alles gaat doen waarvan je je niet bewust bent (zoals in mijn geval, het maken van een back-up van mijn foto's & video's in 'the cloud'; dat kostte heel wat MB's!)

Groet, Menno


Hoi MenooF,

Dat is inderdaad de balans om naar te blijven zoeken.
We zullen een sticky topic maken van jouw reactie, dan zullen veel forumgebruikers hem zien :D

Groetjes,
Charlene
OK, en waar vind ik dat 'sticky topic'?

Menno

Hoi MenooF,

Dat is inderdaad de balans om naar te blijven zoeken.
We zullen een sticky topic maken van jouw reactie, dan zullen veel forumgebruikers hem zien :D

Groetjes,
Charlene
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MennoF,

Ik heb het topic hier geplaatst. Heel erg bedankt voor je input.

Groetjes,

Alex
Reputatie 3
Badge +5
Tips: internet en email in buitenland:

Schaf een prepaidkaart aan van een provider in het buitenland, zorg dat internet geactiveerd is. Vraag de SMTP-instellingen op van die provider voor het beantwoorden/verzenden van email.

Koop je kaartje bij een telefoonwinkel, niet bij een warenhuis (daar is meestal geen kennis aanwezig en taalbarriere).

Uiteraard moet je telefoon voldoen aan de netwerkeisen, heel goedkope toestellen hebben vaak dual-band (900 en 1800 MHz), in veel landen, o.a. de USA, Latijns-Amerika en delen van Azië, gebruikt men de 1900 MHz band. Dus in deze landen een toestel met triple-band of hoger.
Japan kent nog een eigen versie..

Voor meer details: http://www.frequentieland.nl/gsm/gsm_buiten.htm

Ik hoop dat deze tips je helpen bij een fijne vakantie.


Frans


Japan is toch gewoon 3G 2100 Mhz of niet?
Reputatie 7
Badge +9
Japan heeft zowel 1700 als 2100 3G, hier een compleet overzicht.
Reputatie 7
Badge +9
Als de overname van KPN doorgaat kan dit topic omgedoopt worden naar: "Gewoon van Slim" 🙂
Badge +8
Als de overname van KPN doorgaat kan dit topic omgedoopt worden naar: "Gewoon van Slim" :)

Hahaha, Frans.. ik ga maar gauw spaans leren, en dan hopen dat er in Mexico ook plek voor me is ;)

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Ay Charlene,

Español no es difícil 🙂
Badge +6
Ay Charlene,

Español no es difícil :)


Denk dat wij dan allemaal Spaans moeten gaan leren. Zal de baas dit voor ons betalen?? 😃.
Reputatie 7
Badge +9
Dat zou wel Slim zijn 🙂
Badge +8
Dat zou wel Slim zijn :)

Afortunadamente soy bueno para los idiomas. En is er Google translate 😉
Reputatie 7
Badge +9
La verda !
Reputatie 7
Badge +9
La verdad dus... teipvaudtje (laat dat maar eens door Google vertalen :))
Reputatie 5
Badge +11
Bueno, por suerte podemos provisionalmente holandés lejos. Por lo menos los próximos 24 meses, sin embargo.
Aparentemente KPN poco inteligente como Slim 😛
Reputatie 7
Badge +9
Bueno, por suerte podemos provisionalmente holandés lejos. Por lo menos los próximos 24 meses, sin embargo.
Aparentemente KPN poco inteligente como Slim :p


Je bedoelt: leyes (wetten) denk ik.
lejos is weg zoals away in het Engels......
Reputatie 7
Badge +9
hormigas follando :o

Reageer