.

Last van woordcorrecties? Zet dan je autocorrectie uit

  • 26 May 2015
  • 7 reacties
  • 8544 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Komt je dat ook zo bekend voor? Je typt een berichtje en opeens staat er een vreemd woord in je bericht. Terwijl je zeker weet dat je het goed geschreven hebt. Dit komt door de autocorrectie-functie op je smartphone of tablet. Sommige mensen vinden dit een heel handige functie. Voor anderen is dit juist één van hun grootste ergernissen. Een paar bekende voorbeelden zijn 'rot' i.p.v. 'pot' of 'jus' i.p.v. 'kus'.

Lees hier hoe je de autocorrectie-functie uitzet:

Android:
1. Ga naar Instellingen
2. Ga naar Taal en invoer
3. Klik op het tandwiel naast instellingen
4. Zet het vinkje bij voorspellende tekst uit

iOS:
1. Ga naar Instellingen
2. Ga naar Algemeen
3. Klik op Toetsenbord
4. Zet Autocorrectie uit

Windows:
1. Ga naar Instellingen
2. Druk op Toetsenbord
3. Klik op de taal Nederlands, een scherm met meerdere instellingen zal nu verschijnen
4. Haal het vinkje weg voor Onjuist gespelde woorden corrigeren

Zet jij autocorrectie aan of uit?

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ik heb autocorrectie uit staan in mijn iPhone 6 maar bij "Berichten" corrigeert ie wel.
Dus ik zal eens kijken of ik nog een extra handeling moet verrichten in Berichten.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb autocorrectie uit staan in mijn iPhone 6 .

En toch kan ik je soms niet volgen, zus...:P

Ik vind het wel geinig, dat weet je...:P. Complete wartaal gaat er op tijden uit. 😃
Sommige mensen vinden dit een heel handige functie. Voor anderen is dit juist één van hun grootste ergernissen. Een paar bekende voorbeelden zijn 'rot' i.p.v. 'pot' of 'jus' i.p.v. 'kus'.
Waar andere mensen een problemo van maken.:D

Ik zie niet waarom er een handeling nodig zou zijn. Ik ben mar een perdjuh en weet dat een koej een smakkerd kan geven en een mens een kus. Of het nu jus of een kus is, ik zou daar geen problemo in zien. Maarja ikkuh ben mar een perdjuh, dus.......:P
Reputatie 4
Badge +8
't Is een wonder dat we nog communiceren broer. 😃
Reputatie 7
Badge +9
't Is een wonder dat we nog communiceren broer. :D

Wij voelen mekander aan, zus en communiceren op een higher level en dat kan ook heel low en simpel zijn. We snappen mekaar direct, ook al is 't wartaal. 😃
Op facebook hebben ze bij Simyo er ook last van 😃 :D

https://www.facebook.com/simyonl?fref=nf

Reputatie 5
Badge +11
Je zou bíjna denken dat het geen toeval is. Toch, Raytje? 😉

Reageer