.

Beantwoord

Kan Simyo de buitenlandse oplichterspraktijken blokkeren?

  • 5 December 2016
  • 5 reacties
  • 693 Bekeken

Wij hadden twee gemiste gesprekken. uiteraard teruggebeld : een Engels sprekend persoon aan de lijn.
Gesprek verbroken. Gelijk een mail van Simyo uw beltegoed is op.
Kosten gesprekken waren per stuk € 2,54.
Het gaat om de nummers 0067570897810 en 0067570897911

Simyo kan deze nummers niet blokkeren.
icon

Beste antwoord door Caspar 6 December 2016, 10:43

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als de nummerweergave klopt - en er is geen enkele garantie dat het getoonde nummer inderdaad het nummer is waarmee je wordt gebeld - komen deze telefoontjes uit Turkmenistan. En bellen naar Turkmenistan is inderdaad vrij prijzig.

Ik bel nooit een nummer terug als ik het niet herken, zeker niet als het een buitenlands nummer is. Dat is het beste wat je kunt doen in dit soort situaties.
Reputatie 5
Badge +6
Heey Piet uit EPE,

vervelend maar ze kunnen niet alle buitenlandse nummers gaan blokkeren want dan zou niemand meer met het buitenaldn kunnen bellen, wat Scotsman zegt klopt helemaal ik kijk ook eerst naar het nummer voor dat ik iemand terug ga bellen.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Piet Uut Epe,

Welkom op 't forum!

Wat vervelend dat je gebeld bent door een buitenlands nummer en dat je door het terugbellen kosten hebt gemaakt. Ik raad je aan om niet terug te bellen naar buitenlandse nummers die niet bekend zijn bij je. Je kan ook altijd even kijken wat het landnummer is. Als iemand mij bijvoorbeeld belt vanuit Afghanistan, dan lijkt het me foute boel omdat ik niemand daar ken.

Het is voor ons inderdaad niet mogelijk om deze nummers te blokkeren. Het 'slimme' van deze praktijken is dat ze telkens met andere nummers bellen, zodat ze moeilijk te traceren zijn. Zelfs al zouden we de nummers kunnen blokkeren, zou het dus nog vrij weinig uit halen.

Waar je wel zelf voor kan zorgen is het uitzetten van de optie om te bellen naar het buitenland. Dan zul je niet kunnen bellen naar het buitenland waardoor je geen kosten kunt maken.

Het lijkt me overigens wel handig dat Simyo pro-actief klanten waarschuwt voor dit soort praktijken. Daarom heb ik op de Wall of Change een idee opgehangen om hier een artikel over te laten maken en deze op onze website te plaatsen. In dit geval kunnen we onze klanten hiervoor dus waarschuwen. Andere ideeën zijn natuurlijk altijd welkom!

Heb je nog vragen hierover of wellicht een goed idee om hiermee om te gaan?

@Scotsman en PaulH bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Wij hadden twee gemiste gesprekken. uiteraard teruggebeld .....

Wellicht voelt dit als het spreekwoordelijke zout in de wond gooien, maar inderdaad terugbellen?!?! Ik begrijp dat je denkt dat iemand je dringend nodig zou kunnen hebben omdat hij/zij jou twee keer hebt gebeld, maar een onbekend nummer bel ik ook niet terug. Nou ja, heel soms, maar wel nadat ik dit nummer gegoogled heb.....

Als iemand mij nodig heeft, belt diegene maar terug, spreekt de voicemail maar in of stuurt mij maar een berichtje.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rico,

Het is inderdaad het handigst om niet terug te bellen 😉 Dat klopt zeker! Als iemand jou dringend nodig hebt, dan ontvang je vaak wel een bericht daarover.

Groetjes,
Jihane

Reageer