.

Eenvoudig geld terugvragen via deze handige app

  • 22 July 2016
  • 7 reacties
  • 1500 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Heb je samen een cadeautje gekocht voor iemand en geld voorgeschoten? Je kunt nu heel makkelijk je geld terugvragen. Met de Tikkie app kun je betaalverzoeken via Whatsapp versturen.

De app is geschikt voor Android en iOS en gratis te downloaden. De app is onderdeel van ABN Amro, maar de app is door klanten van alle banken te gebruiken.

Hoe werkt het?

- download de app en voer je bankgegevens in
- voer het bedrag in wat je terug wil ontvangen
- geef een omschrijving van de terugbetaling. Bijv. 'cadeau verjaardag'
- Kies vervolgens iemand uit je contactenlijst om de betaal link te sturen

Klaar! :)

- Download de Android versie
- Download de iOS versie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hee Alex,

Dit kan ook via de nieuwste bank in Nederland namelijk Bunq
https://www.bunq.com/nl/
Zo had ik bij een dating site voor 1 maand een abbo genomen.

En raad....

De next maand hield de dating site een bedrag af.
Via mijn bank de app ervan een opdracht gegeven het bedrag terug te vorderen.
En hops, geld terug.

Ook als je een stilzwijgend doorlopende abbo neemt ergens, somewere, en in de voorwaarden staat een afgesproken bepaalde tijd, dan is het raadzaam om de klantenservice een opzeg e-mail te zenden.
Van de bedrijven die in orde zijn is het geen heet hangijzer. De foute jongens zullen met één of andere Zwitserland of Luxemburg constructie de pechvogels financiëel blijven benadelen.
Opletten blijft altijd het devies.
Reputatie 7
Badge +10
@Maikel.twinnie, ik kan tegenwoordig ook een betaalverzoek aanmaken via de ING app. Super handig!

@Dokter Nolen, pff dat had ik laatst met Linked In. Ik mocht een gratis maand gebruiken en dacht hem ook direct opgezegd te hebben. Fout.. Ik moest dus mooi betalen 😞
Tikkie is handig. Gebruik het wel vaker...
Een goede tip voor de slimme dingen gids. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Zeker! Ik ga Alex even aantikken zodat hij dit kan meenemen in het overleg voor de Slimme Dingen Gids 😃
Reputatie 5
Badge +10
Zeker! Ik ga Alex even aantikken zodat hij dit kan meenemen in het overleg voor de Slimme Dingen Gids :D

Geinig. We bespreken o.a. de app Tikkie deze week op ons blog. Maar ook andere handige 'betaal apps' komen aan bod. Als het volgens planning verloopt, wordt dit donderdag of vrijdag 🙂

Reageer