.

Wat wordt het volgende spelletje?

  • 6 December 2016
  • 24 reacties
  • 343 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Zojuist hebben we 'Raad het Plaatje' afgesloten. Het spel heeft goed gelopen en iedereen heeft ontzettend leuk meegedaan 🙂 Tijd voor wat nieuws! Laten jullie weten wat jullie het leukst lijkt?

Wat wordt het volgende spelletje?


24 reacties

Reputatie 3
Badge +2
ik heb Raad het woord, maar wat is daar precies de bedoeling mee?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi De Tijger,

Met dat spelletje is het de bedoeling dat je, uiteraard, woorden gaat raden. Degene die aan de beurt is, geeft een woord zonder klinkers. Bijvoorbeeld: ksschf (kaasschaaf). De rest mag dit woord gaan raden en degene die het goed heeft is dan aan de beurt.
Reputatie 3
Badge +2
Klinkerloos puzzel, daar ben ik goed in 😃 maar bijvoorbeeld met "zkn" kun je zoeken en zaken maken,
dus dan zijn er weer instinkers om te kijken welke woord het is.
Reputatie 7
Badge +10
Precies! Dat maakt het gelijk ook een beetje moeilijk 🙂 Leek me een leuk idee! Ik wacht nog even op meer stemmen, als er volgende week niemand meer gestemd heeft, starten we gewoon Raad het Woord!
Badge +2
k prm, dn stl k vr dt jj mndg bgnt. :?
Reputatie 3
Badge +2
@PCfreak, Ok prima, dan stel ik voor dat jij maandag begint?
Badge +2
Nee, Angela.
Maar misschien moeten we er raad de zin van maken met bijvoorbeeld een max van 10 woorden zoals in mijn voorbeeld, want 1 woord is wel erg eenvoudig.
Reputatie 7
Badge +10
Denk je, PCfreak? Het is natuurlijk afhankelijk van het woord 😉 Als ik spkm of bldbs neerzet, weet jij dan wat het is?
Angela, probeer deze eens. Vrwrk nstklnt lgt n het ssrtmntbstnd.
De jouwe US een makkkie.
Reputatie 3
Badge +2
Vuurwerk aansteeklont ligt in het assortementbestand?
Goed gedaan maar het is fout, An(der Tijgertjuh)gela. ;):P:)
Reputatie 7
Badge +10
@Friesian, makkelijk? Je hebt de antwoorden anders niet gegeven 😉 En die van jou is ook mega moeilijk zeg! Daarom blijf ik erbij dat 1 woord zeker genoeg is! Zal ik dit spel maar gewoon starten?
Reputatie 5
Badge +10
@Angela,
1 woord is meer dan genoeg..

Ik zou zeggen gewoon starten en dan over een aantal weken weer een nieuw spel lanceren!
Zo blijf je vernieuwing houden.
Hrb vrklr k ngl tt d bss, als w ts dn dn dn w ht dftg. :)🆒
Reputatie 7
Badge +9
Ik stel voor om alleen ABN woorden toe te laten en geen dialect. Ik weet wel een paar hele leuke in het Zeeuws maar dat lijkt me niet eerlijk naar de anderen toe.
Reputatie 7
Badge +10
Goede tips allemaal! Super 🙂

Let the games begin
Reputatie 3
Badge +2
@Friesian, dan is vuurwerk, verwerk ;P

Dialects is vrij moeilijk te raden, gewoon GOED Nederlands dat iedereen kan gebruiken.

sommige woorden zijn zo te raden, korte zinnen van max 5-7 is beste.
Ik heb heul egt niet dialect gebruikt
Hrb vrklr k ngl tt d bss, als w ts dn dn dn w ht dftg. :)🆒
Ook bij deze GEEN dialectisch sprongetje. 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Hierbij verklaar ik nogal tot de basis, als we iets doen dan doen we het deftig.
Hierbij verklaar ik nogal tot de basis, als we iets doen dan doen we het deftig.
Hrb vrklr k ngl tt d bss, als w ts dn dn dn w ht dftg.

Hierbij verklaar ik Angela tot de boss, als we iets doen dan doen we het deftig. 🙂
Reputatie 3
Badge +2
boss is weer engels 😛
Ja heey, dat is nogal Angela ! :P

***Back to New game ! ***

https://forum.simyo.nl/gewoon-gezellig-58/raad-woord-36714
Reputatie 5
Badge +9
Nou mijn woord was al snel geraden :(

Ik dacht serieus dat ik een goede had haha.

Reageer