.

Wist-je-dat'jes


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Feitjes waar je vaak niet zoveel aan hebt maar die wel leuk zijn om te weten. Soms zelfs feitjes waar je heel veel van leert. Dingen die jij vervolgens gaat door vertellen aan je vrienden omdat je eigenlijk niet kan geloven dat het waar is.

Heb jij nog leuke 'Wist-je-dat'jes'?

Laat ik beginnen:

Wisten jullie dat een vrouw gemiddeld 2 jaar van haar leven in een badkamer doorbrengt? Echt waar! Denk aan lang douchen, optutten en nog 10 keer checken of dat ene plukje haar nog goed zit 😉

416 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Laat ik beginnen:

Wisten jullie dat een vrouw gemiddeld 2 jaar van haar leven in een badkamer doorbrengt? Echt waar! Denk aan lang douchen, optutten en nog 10 keer checken of dat ene plukje haar nog goed zit ;)


Waarom verbaast mij dit niks :?

😃 😃 :D

Ik heb ook een leuke. Wist je dat je een papiertje nooit meer dan 6 keer kunt dubbelvouwen? Hoe groot, klein, dik of dun het papiertje ook is. Probeer het maar eens.
Reputatie 7
Badge +9
Leuk topic :D

Het is onmogelijk om je elleboog te likken.

Didaskaleinofobie is een angst om naar school te gaan (die dit al weten hoeven niet meer naar school :)).

De kwaak van een eend echoot niet en niemand weet waarom.

Doorgaans zitten we ongeveer 50 minuten per week op het toilet, omgerekend is dat zo’n 43 uur per jaar. In 1 mensenleven brengen we ongeveer 1 tot 3 jaar op het toilet. Mensen met darmproblemen vertoeven nog langer in onze kleine ruimte.
Reputatie 7
Badge +9

Doorgaans zitten we ongeveer 50 minuten per week op het toilet, omgerekend is dat zo’n 43 uur per jaar. In 1 mensenleven brengen we ongeveer 1 tot 3 jaar op het toilet. Mensen met darmproblemen vertoeven nog langer in onze kleine ruimte.

Of juist korter... 😉
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat de kans dat je een zuurstofmolecuul inademt dat al eens eerder door Hitler is ingeademd vrijwel 100% is?
Wist je dat wanneer de vlam in de (frituur)pan slaat je al genoeg hebt om het vuur te doven door er een rauwe aardappel in te gooien?

Wist je dat je 's morgens 1 cm groter bent dan 's avonds?

Wist je dat klompen in de zomer verkoelend werken en in de winter verwarmend?
Reputatie 7
Badge +10
Haha, ik vind het nu al leuk! Sommige weetje zijn zo bizar!

Wist je dat net zoals de vingerafdruk ook de tongafdruk bij ieder mens uniek is? (Say what!)

Het is onmogelijk om je elleboog te likken.

Wist je dat als je dit zegt, mensen het altijd gaan proberen en er erg stom uitzien 😉

Het is onmogelijk om je elleboog te likken.

Wist je dat als je dit zegt, mensen het altijd gaan proberen en er erg stom uitzien ;)

Dan vraag je toch ff aan je buurman, -vrouw of die je behulpzaam wil zijn, problem solved.:P
Wist je dat een kwal voor 95% uit water bestaat?
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat een kwal voor 95% uit water bestaat?

Ja, als bioloog wist ik dat! 😉 Mensenbaby's bestaan overigens voor 75-78% uit water. En ook al vind je een volwassen iemand een kwal, er zit maar rond de 60% water in die persoon. Je kunt hem of haar dan ook het beste voor uitgedroogde kwal uitschelden.
Reputatie 7
Badge +10

Het is onmogelijk om je elleboog te likken.

Wist je dat als je dit zegt, mensen het altijd gaan proberen en er erg stom uitzien ;)

Dan vraag je toch ff aan je buurman, -vrouw of die je behulpzaam wil zijn, problem solved.:P


Ik zal Tiury even vragen ;)

Eentje in het kader "lekker random"

Wist je dat olifanten de enige dieren zijn die niet kunnen springen? Bij het neerkomen zouden ze hun poten kunnen breken. Als een olifant om moet draaien lopen ze liever achteruit. Dat vinden ze makkelijker.
Reputatie 6
Badge +10
Nope, het lukt niet.
Reputatie 6
Badge +10
Ze stond het niet toe...
Reputatie 7
Badge +10
Wist je dat Angela's het vies vinden als er aan hun ellebogen gelikt wordt?
Reputatie 6
Badge +10
Stomme Angela's.
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat je niet alles kunt weten? 🙂
Wist je dat Schotten onder hun kilt geen onderbroek dragen?🆒
Noem het maar een Free Willy.:P
Reputatie 7
Badge +9
Weet je dat Schotten onder hun kilt geen onderbroek dragen?🆒

Aha, dus jij was degene die ik laatst hier op straat zag rondscharrelen met een omgekeerde periscoop!
😛

Aha, dus jij was degene die ik laatst hier op straat zag rondscharrelen met een omgekeerde periscoop!
:P

Nope, ik ben geen Schot.....Scottish fellow.:P:)

Ik zal Tiury even vragen :D



Wist je dat Angela's het vies vinden als er aan hun ellebogen gelikt wordt?

😃 Uitgezonderd de Angela's die het vragen..:):D
Wist je dat honden zweten via hun tong?
En dat vlooien 350 X verder dan hun lengte kunnen springen?
Reputatie 7
Badge +10

Ik zal Tiury even vragen :D



Wist je dat Angela's het vies vinden als er aan hun ellebogen gelikt wordt?

😃 Uitgezonderd de Angela's die het vragen..:):D


Haha scherp Friesian ;)

Deze vind ik ook bijzonder! Wist je dat alcoholvrij bier tot 0,1% alcohol mag bevatten, en dus eigenlijk een verkeerde naam heeft?
Reputatie 7
Badge +9

Deze vind ik ook bijzonder! Wist je dat alcoholvrij bier tot 0,1% alcohol mag bevatten, en dus eigenlijk een verkeerde naam heeft?


Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat alleen vrouwelijke muggen steken? :)

Wist je dat een krokodil zijn tong niet kan uitsteken?

Wist je dat een mens gemiddeld 6000 scheten per jaar laat? 😃
Reputatie 2
Badge +5
Hmm, 1 en 2 wist ik inderdaad. Maar 3? Weet ik niets van hoor :8.

Groetjes,
Estelle
Wist je dat een mens gemiddeld 4 X de aarde rondloopt?
Kzal een een dozijn schoenen gaan halen. :P:cool:

Reageer