.

Welke series volg jij?

  • 13 March 2017
  • 43 reacties
  • 2266 Bekeken

Reputatie 5
Badge +9
Hoi allemaal!

Jihane had eerder al een leuk topic aangemaakt over films, maar nu was ik eigenlijk wel erg benieuwd naar de series die jullie kijken?

Ik zelf ben laatst begonnen aan een nieuwe serie op Netflix: The People v. O. J. Simpson: American Crime Story. Ik heb de serie in één avond en de volgende ochtend (alleen even geslapen tussendoor) afgekeken! Erg interessant en heel leuk om te zien. Het heeft trouwens maar 10 afleveringen, dus je bent er ook zo doorheen.

Verder kijk ik graag naar Game of Thrones, Soprano’s, Orange Is The New Black en Modern Family al is die laatste meer een sitcom.

Welke serie vind jij helemaal geweldig, of welke serie vind jij juist enorm tegenvallen? Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd!


43 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hier komen mijn voorkeuren Caspar:

Deense dramaserie Follow the money
Tweede seizoen, momenteel Ned. 1 - super spannend

Alles op Thrillergebied wat uit Scandinavië komt, daar kijk ik naar zoals
Martin Beck, The Bridge, Wallander
De spannendste was de Millennium Trilogie van Stieg Larsson. laatst weer in de herhaling.

En dan nog een steengoede Engelse politieserie DCI Banks waar ik best nog de herhalingen van kan bekijken.

Groetjes Frida🆒
Reputatie 5
Badge +10
Even kijken.. Wat kijk ik ook alweer.

NCIS, JAG, GTST, Moordvrouw (tot gisteren), Suspects (vanaf gisteren), Aircraft Investigation, Cordon, Empire, Suits.
En vanaf binnenkort weer Prision Break!

Wil eigenlijk te veel kijken maar heb te weinig tijd. Ben ik de enige
Reputatie 7
Badge +10
@Maikel.twinnie, je bent zeker niet de enige! Ik wil ook zoveel kijken maar heb er simpelweg niet de tijd voor 😉 Mijn nieuwe strategie is: eerst 1 serie afkijken voor zover het kan, en daarna wekelijks bijhouden. Dan kun je van al je lievelingsseries elke week een aflevering zien! Win-win ;)

@Frida, wat een bijzondere series volg je! Ik ken ze allemaal niet 🙂 Kun je deze via tv volgen of staan ze bijvoorbeeld ook op Netflix?

Persoonlijk volg ik echt te veel series om op te noemen, al vallen er de laatste tijd ook een aantal af. Op dit moment kijk ik veel naar Bones, The Big Bang Theory, The Walking Dead en Supernatural. Als extraatje bent ik laatst begonnen met Lost. Ik heb ooit 1 seizoen gezien vroeger en ga het nu maar eens afkijken. Een nieuwe serie die ik volg is Riverdale. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dit echt leuk vind, maar de tijd zal het leren!

Reputatie 6
Badge +4
Tot nu toe @Angela heb ik alles via de Nederlandse of Belgische tv gevolgd.

Misschien besluit ik toch op een zeker moment om een abonnement op Netflix te nemen,
maar dan moeten er zeker wel de Scandinavische series op komen.

Ik ben echter geen fan van Amerikaanse series, hou meer van de Europese.

Momenteel volg ik wel een Nederlandse thriller op Ned. 1, genaamd KLEM, best spannend.

Van de series die jij opnoemt ken ik er een nl. Walking the Dead, ook super goed.

Thanks en veel plezier,
See you, Frida
Reputatie 5
Badge +9
@Frida The bridge daar heb ik het eerste seizoen van gezien. Super spannend! En de werkrelatie tussen die Deense en Zweedse rechercheurs is erg grappig en interessant...

Verder heb ik ook Borgen gekeken wat ik echt mega vet vond! Ken je die serie? Als je van Scandinavische series houdt, is dit echt een aanrader! Ik ga me zelf ook wat meer verdiepen in de series die jij noemde, omdat ik goede ervaringen heb met Scandinavische series.

Wil eigenlijk te veel kijken maar heb te weinig tijd. Ben ik de enige Hier heb ik ook last van maikel.twinnie :P

Groetjes,
Caspar
Reputatie 6
Badge +4
@Caspar:
Zeker weten, Borgen heb ik ook gevolgd, een politieke thriller met hier en daar menselijk drama.
Vergeten te vermelden op mijn lijstje.

Echte aanraders, de Scandinavische thrillers en ik ben nu al weer benieuwd naar nieuwe producties.
Kom maar op!!

Groetjes,
Frida
Badge +7
Hoi Frida,

Bedankt voor de tip! Ik ben nog helemaal niet bekend met Scandinavische series. Ik kijk sowieso niet zo heel veel Europese series bedenk ik me nu.

Ik volg eigenlijk geen series op tv. Alleen NCIS kijk ik regelmatig met een huisgenootje vanaf de bank, al is dat vooral omdat dat het leukste is wat rond etenstijd op tv komt. Op Netflix/internet kijk ik ook veel andere crime-series, zoals Bones, Castle, Homeland etc. En ik hou ook erg van die 'meisjesseries' zoals Grey's Anatomy. Dat kan soms zo lekker dramatisch zijn. Ook heb ik nog een aantal seizoenen van Gossip Girl gezien.

XOXO
Samantha
Reputatie 6
Badge +4
Hi Samantha,

Eerlijk gezegd ken ik maar een paar series van horen zeggen, die jij bekijkt, zoals NCIS en Grey's Anatomy maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik ze niet volg. Met Amerikaanse series heb ik eigenlijk niets.

In de Scandinavische en Engelse series wordt zo ontzettend goed geacteerd en de verhaallijn stelt mij nooit teleur, super spannend en verrassende ontknopingen. En gelukkig ontbreken de romantische verwikkelingen ook niet in de series die ik leuk vind ha ha.

Leuk om te lezen Samantha, wat jij en de anderen zo al bekijken op tv of Netflix.

See you,
Frida
Reputatie 7
Badge +10
@Samantha, Grey's ... Ik heb een haat/liefde verhouding met die serie ;)

@Frida, heb je toevallig de 'nieuwe' Sherlock serie gekeken met Benedict Cumberbatch? Hij is sowieso 1 van mijn favoriete acteurs en de serie is enorm goed!

Groetjes,
Angela
Reputatie 6
Badge +4
@Angela, de nieuwe Sherlock, daar heb ik wat vooraankondigingen van gezien maar ik hou weer net niet van deze stijl van serie en acteren.
Wel erg leuk om zo al de verschillende interesses te lezen van jou en de anderen.

Thanks,
groetjes,
Frida
Reputatie 7
Badge +10
Leuk om te zien zo, hé! Dat ben ik helemaal met je eens. Het moet je net liggen natuurlijk. Afgelopen weekend heb ik de laatste aflevering gezien van Vampire Diaries. Deze serie is nu helemaal afgesloten. Daar baal ik altijd zo van 😞
Dat is ook wat. Krijg gewoon een appje waarom ik hier nog niet heb gereageerd 😛

Ik kijk momenteel diverse series, al is er een korte stop op sommige.

Een aantal zijn te zien op Netflix, zoals Riverdale (Misterie en bitcherige meiden 😛 ), Designated Survivor Seizoen 2 komt er aan) en op tv kijk ik NCIS en NCIS LA, deze laatste is weer opnieuw begonnen op Net5. Met NCIS ging Net5 van seizoen 1 ineens naar 4:?:8

Designated Survivor
Tom Kirkman (gespeeld door Kiefer Sutherland) zit onderuit gezakt in zijn trainingspak te kijken naar de speech van de President van de Verenigde Staten tijdens de State of the Union. Opeens valt de televisie uit en wordt de minister in allerijl weggesleept door een batterij aan beveiligers. Toch werpt hij nog een blik op het raam en ziet Washington in brand staan. Er is een aanslag gepleegd en het voltallige kabinet is om het leven gekomen. En wie is er dan aan de macht? De Designated Survivor.



Riverdale
Riverdale is op het eerste oog een klein stadje, een stadje waar niet veel vreemds gebeurt. Veilig, netjes en onschuldig. Blijkt het kleine stadje echter wel zo veilig, netjes en onschuldig als je dichterbij komt kijken? Als er flink ingezoomd wordt op Riverdale, blijkt er van alles mis. Tienerjongen Archie komt met zijn vrienden in een duister mysterie terecht. Door de samenwerking tussen CW en Netflix kunnen we vanaf 27 januari iedere vrijdag rekenen op een nieuwe aflevering van deze tiener dramaserie. De opvolger voor Pretty Little Liars?




Verder staan er nieuwe seizoen op Netflix van The 100 en Sleepy Hollow..
Badge +7
Hoi Ray,

Haha, als je hierover een appje krijgt, moet je wel echt even een reactie achterlaten. Maar jij bent dus ook weer het nieuwe seizoen van NCIS LA aan het volgen? Ik moet bekennen dat ik het nu een week of twee niet meer niet meer gezien heb. Hoe gaat het met Kensi? :P

Riverdale schijnt de nieuwe verslaving van mijn zusjes en zelfs mijn vader te zijn. Nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig ernaar.

Groetjes,
Samantha
Ik moet eerlijk bekennen dat ik LA ergens vanaf halverwege seizoen 7 slecht heb gevolgd, mede door mijn wisselende werkuren. Maar gisteren zag ik d'r lopen en sporten.. Gaat wel goed.. 😛
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

Series! Daar hou ik van! Ik kijk nu vooral heel veel 'You Me and Her', wat gaat over een polyamoreus huwelijk! Een getrouwd stel wordt dan verliefd op een meisje, terwijl ze ook nog heel verliefd op elkaar zijn. Heel grappig, leuk en progressief :)

Ray, goede suggesties! Die moet ik ook kijken.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 5
Badge +2
Ik volg al een hele tijd de Chinese soap 'Colds are everywhere'. Gisteren heb ik aflevering 156.226 gekeken.
Chow Min is met Kwah Yong op weg naar Kow Lap die gaat trouwen. Kow Lap is boos op haar zus. Ho Min, die haar ondergeniesdt heeft zodat Kow Boi geen interesse meer heeft maar die ondertussen wel neuzelt met Min Min, die stiekem achter Mei Lin aanzit, hetgeen ontdekt is door Ying Yang die dreigt met dat nieuws naar Kwee Lap te gaan die vervolgens haar mond voorbij praat als ze Min Ho ziet die haar al een hele tijd vanachter een gordijn in de gaten heeft gehouden in opdracht van Ling Ling, die alles op alles zet om te stoken tussen Min Yang en Kwo Bin. En ondertussen doet iedereen t met iedereen zodat ze allemaal onderhand snotverkouwen zijn.
Supersuper spannend allemaal.

Reputatie 7
Badge +10
@L.Rozewater, kun je dat wel volgen met die Chinese ondertiteling?

@Samantha & Jihane, Riverdale is best leuk om te volgen! Zo'n makkelijke tiener-serie met net iets te veel drama 😉

[....]
En ondertussen doet iedereen t met iedereen zodat ze allemaal onderhand snotverkouwen zijn.

@L.Rozewater, kun je dat wel volgen met die Chinese ondertiteling?

Angela,

Chinees en Veenendaals lijken heel sterk op elkaar...:)
Chinees voor beginners....

Reputatie 6
Badge +7
Leuke topic!

Ik kijk naar Designated Survivor. Geweldige serie! Heb House of Cards ook gezien, maar op de één of andere manier vind ik het gewoon niet zo fijn om alles vanuit het perspectief van 'the bad guys' te bekijken. Designated Survivor daarentegen is juist op zoek naar de bad guys. :D

Verder ben ik sinds een paar dagen begonnen met Iron Fist (Marvel). Ben nog maar bij de 5e aflevering, maar het is nu al een must-see!
Asma, morgen weer een nieuwe van Designated survivor.
Badge +7
@ Ray, Oh gelukkig gaat het de goede kant op dan :D

@Angela Misschien dat ik dit maar eens ga kijken zodra ik Gossip Girl uitgekeken heb. Blijf ik nog een beetje in hetzelfde genre, haha!
Reputatie 7
Badge +10
@Samantha, het is echt wel leuk hoor! Kijk je pretty little liars? Dat is ook zo'n heerlijke dramaserie 🙂
@ Ray, Oh gelukkig gaat het de goede kant op dan :D

@Angela Misschien dat ik dit maar eens ga kijken zodra ik Gossip Girl uitgekeken heb. Blijf ik nog een beetje in hetzelfde genre, haha!


Van NET5 krijg je ook geen hoogte, elke maand veranderen ze de gids. Nu hebben ze NCIS LA weer geschrapt die altijd rond 17:45 uur was. Ze waren op dat tijdstip weer helemaal opnieuw begonnen.
Ik kijk via schotel, dus een ander aanbod
NCIS
NCISLA
McGyver
Hawaii 5-0
Af en toe Blind spot

Ik heb een soundbar bij mijn tv, dus in vergelijking met alleen geluid via tv trappen ze niet alleen een deur open maar steekt de poot er aan de andere kant uit. :P

Maar ook
The big bang theory.

Maar ik heb schotel tv, dus soms heb ik een interessant klein rood blokje. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Leuk! Hawaii 5-0 en The Big Bang Theory kijk ik ook 🙂 Vooral die laatste is echt 1 van mijn favorietjes!

Reageer