.

Welke app raad jij aan?

  • 24 August 2016
  • 31 reacties
  • 700 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud community manager
  • 4797 reacties
Hoi allemaal!

In je telefoon heb je een eigen, digitale wereld gebouwd die helemaal van jou is: jouw telefoonnummer, jouw contacten, jouw berichten. Met de komst van smartphones is dit fenomeen naar een nieuw niveau getild, omdat je nu ook je eigen foto's, achtergronden, websites, e-mails en applicaties hebt. Helemaal van jou! Omdat iedereen zo verschillend is, zul je (vaak) ook verschillende apps vinden op elke telefoon.

Daarom ben ik nieuwsgierig naar het volgende: welke app zou jij aanraden? Hier kan een heleboel onder vallen! Het kan een spelletje zijn, een app die jouw leven vergemakkelijkt, of gewoonweg iets wat je leuk vindt om te gebruiken.

Ik zal meteen beginnen: de laatste tijd vind ik het ongelofelijk leuk om op 'Quora' te zitten 🙂 Het is een app die gratis te downloaden is. Je maakt een account aan en geeft ook aan welke onderwerpen jou interesseren. Zo heb ik dingen gekozen zoals 'Entertainment', 'Politiek', 'Feminisme', 'Psychologie', 'TED Talks', 'Moraliteit', enzovoorts. Hele uiteenlopende dingen dus! Op basis van jouw interesses, krijg je vragen te zien die gesteld zijn door users. Deze vragen zijn dan beantwoord door andere users die veel kennis hebben over het betreffende onderwerp.

Hieronder twee voorbeelden:





Welke apps wil jij uitlichten? Wat gebruik jij veel? Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane

31 reacties

Daar kan ik heel duidelijk over zijn en kort. TAPATALK...!


. Tevens heb ik een mobile tea zet app....perfect brew.
Nooit meer de vraag hoeveel min. voor Earl Grey bijvoorbeeld. Zakje in kopje en gaan met de banaan. :D
En de info, zeer interessant. ...
Reputatie 5
Badge +8
Jihane wat een leuk topic!

De App die ik aanraad is Vivino (Wine Scanner). Wanneer je een foto van een wijnlabel maakt (bijvoorbeeld in de supermarkt), krijg je onder andere beoordelingen en de adviesprijs te zien. Ook leuk om in een restaurant te doen ;)

@Friesian, zelf ben ik geen thee drinker, maar mijn vriendin zal erg blij zijn met je tip!
Reputatie 3
Badge +2
Voor apps die handig kunnen zijn:

1. PowerCam (als je van fotograferen houd met de volgende erin, Panorama (goede), SmileCam, Video,
Color Splash, Capture, Multigrid, Fix Shot en Blur. (android) (video heeft 4.4 kitkat of hoger nodig)

2. Whats App (wie heeft dat nou niet 🙂 )

3. VissenGids (voor mensen die van vissen houden) (android)

4. Apowersoft Phone Manager (voor het verwijderen en back-uppen van je telefoon (android)
met bloatware (verwijdering van voor geïnstalleerde programma's (werkt niet bij alles maar
wel voor een grote deel)

5. Verjaardagen (Birthday Reminder) van com.marcow.birthdaylist (naam kopieren als je de
juiste wil) met deze app kun je zien hoe oud ze zijn, hoe oud ze worden, welke horoscoop
hun hebben of chinese en op welke dag het valt, ook voor jubileum 🙂 (android) kan met en
zonder foto en keuze uit 1, 2, 7, 14 dagen van te voren een melding te ontvangen en een
deuntje erop te doen.

6. OI Shopping List (android), altijd handig als je naar de winkel moet kun je deze app gebruiken
i.p.v. een papier mee te nemen en te rotzooien met vouwen :)

7. Coddy World on Algorithm (android spel) als je hersens wil kraken. leuk spel en heb het zelf uitgespeeld
maar er zijn genoeg wegen die helpen om het uit te testen.

8. Death Worm (android spel)), als je de juiste pakt heb je genoeg uitdagingen en een compaign,
genoeg te doen en verveelt nooit :)

9. Glozzle (android spel), veel levels en 3 moeilijkheidsgraad. makkelijk tot moeilijk
en moeilijk is ook ECHT moeilijk, ongeveer 3000 per niveau (sommige zijn wel dubbel)
maar blijft een uitdagen.
Een die ik ook handig vindt is de 'A naar beter' App.
Reputatie 5
Badge +8
Goede lijst De Tijger. Helaas weinig iOS :P

@Friesian, ook handig wanneer je van A naar B reist Flitsmeister!
Reputatie 7
Badge +9
Mijn favoriete app is Flightradar24, ik heb de betaalde versie met enkele in-app aankopen voor Android, overal ter wereld in real-time (USA en Canada met enkele minuten vertraging) vliegtuigen volgen, ik heb ook de vertrek- en aankomsttijden per luchthaven en mooiere iconen gekocht.

Naast WhatsApp, Facebook, WeChat, Viber, LinkedIn en andere sociale netwerken gebruik ik ook enkele fotografie apps, zoals Pomelo, Ultimate HDR Camera, Vignette en Silent Camera.

Voor navigatie Sygic, voor overig reizen Reisplanner Xtra, DirectLease Tankservice, OV-chipkaart, HogeNood en 9292.

Verder nog wat apps van Chinese webwinkels en IP Cam Viewer voor de bewakingscamera's.

Alles uiteraard Android.
Reputatie 5
Badge +9
De Simyo App!!,

VSCO voor foto's bewerken

B/R Sports voor sport updates van mijn favoriete sportteams,

Snapchat,

Thuisbezorgd,

Voetbalzone.
De app buitenbeter vind ik wel een handige app. Heb je bijvoorbeeld zo'n Aso buurman die afval dumpt, zie je kapotte straatverlichting etc. etc. Dan kun je dat met deze app melden. Eenmalig even een profieltje maken en je kunt meldingen versturen.

Voor alle 3 de platforms beschikbaar..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

Caspar, leuke lijst! VSCO ken ik nog niet! Die ga ik eens uitproberen.

Raytje, buitenbeter klinkt ook handig! Ook nog nooit van gehoord :)

Ik kan intussen ook niet meer zonder de 'Spotify' of de 'NRC' app!
De bank app, Here we go, autoscout 24. En af en toe omroep Brabant.
Reputatie 7
Naast alle 'standaard apps' als Facebook, LinkedIn, WhatsApp, Gmail, cast, Nu, Simyo, Parkmobile, bankapps, etc etc ben ik wel heel tevreden met de ANWB app en dan bedoel ik de fileinformatie. Sinds niet zo heel erg lang maakt ANWB gebruik van Tomtom HD Traffic en die is gewoon verdomde goed! Erg gedetailleerd met evenzo gedetailleerde kaartjes. Elke morgen voor het wegrijden even de fileinfo checken en dan, dat geluk heb ik, bepalen of je even thuis begint of toch naar kantoor kan
Reputatie 7
Badge +9
Ik gebruik, als tester, de wallet app van ABN-AMRO, hiermee kan je via je telefoon (met NFC) betalen. Bevalt me prima, in steeds meer supers etc. kan je contactloos betalen, geen gezoek naar pasjes en het gaat supersnel.
Badge
Hee, Quora, dat gebruik ik ook!

Om even te verduidelijken voor de andere forumleden: Quora is niet alleen maar een app, de app is juist een aanvulling op de website. Quora is een heus Q&A (Questions and Answers) netwerk waarop je inderdaad antwoorden op vragen kan lezen, maar ook zelf vragen kan beantwoorden, in allerlei verschillende 'topics'.
Je hebt bijvoorbeeld topics over apps (WhatsApp bijvoorbeeld), over besturingssystemen (Windows 10, bijvoorbeeld), over andere online netwerken/'communities' (Facebook, bijvoorbeeld), over studie-/vakgebieden (Psychologie, bijvoorbeeld), over talen (ja, ook Nederlands is van de partij) en er is zelfs een topic over Simyo! (Al staat daar nog bar weinig op.)
Het is zeker de moeite waard om eens een keer wat uren achter elkaar op Quora te 'browsen', om te kijken wat je allemaal leuk lijkt en welke topics je het volgen waard lijken.

Om vragen te beantwoorden hoef je overigens niet per sé een expert te zijn in een bepaald gebied, als je maar het antwoord weet op een vraag (en niet alle vragen gaan over feitelijke dingen, sommige mensen vragen ook om persoonlijke ervaringen of meningen. Bijvoorbeeld als je een lichamelijke of psychische aandoening hebt, wat voor effect dat heeft op je leven). Kort gezegd, je kunt op Quora alle soorten vragen vinden over bijna elk denkbaar onderwerp.
Quora is dan ook een heel open netwerk, waar iedereen aan kan meedoen. Andere mensen kunnen je ook volgen (en je kan zelf anderen volgen), dan worden ze ervan op de hoogte gesteld als je bijvoorbeeld een nieuw antwoord schrijft. Ook kan je vragen volgen, dan word je op de hoogte gesteld als er een nieuw antwoord op een bepaalde vraag is. Verder kan je antwoorden 'upvoten' als je vindt dat ze behulpzaam (of grappig, of iets anders positiefs) waren, maar ook 'downvoten' (als een antwoord een lage kwaliteit heeft) en zelfs 'reporten' (als iets bijvooorbeeld spam is, of als een antwoord persoonlijke informatie vrijspeelt of een persoonlijke aanval op iemand is, of als een antwoord de vraag niet beantwoordt).

Ook kunnen andere gebruikers je 'endorsen' als ze vinden dat je veel weet van een bepaald topic, of als je veel andere mensen hebt geholpen met je antwoorden in dat bepaalde topic.

Quora is uiteraard wel in het Engels. Er zijn misschien wel bepaalde plekken waar je in andere talen met elkaar kan communiceren, maar het grootste deel is in het Engels.

En er is nog veel meer, te veel om hier uit te leggen, al heb ik het belangrijkste volgens mij wel hier neergezet.
Maar goed, nu weer even on-topic.

---

Een app die ik zelf nogal vaak gebruik is Strava (Android - iOS), om mijn fietstochten bij te houden (en soms ook wandelingen). Tegenwoordig registreer ik er elke fietstocht/wandeling/hardloopsessie mee, aangezien ik er 25 punten per rit mee kan verdienen op het SamenGezond platform van Menzis (maximaal 5 ritten per dag van elk minimaal 1 kilometer).

Ook gebruik ik nogal vaak HERE WeGo (Android - iOS), wat @Friesian ook al noemde. Het is een navigatie app die voorheen door Nokia gemaakt werd en tegenwoordig van een consortium van autofabrikanten is (waaronder BMW). Je kan er uiteraard online mee navigeren, maar wat het zo handig maakt is dat je er ook offline kaarten van bijna de hele wereld mee kan downloaden. Zo kan je zonder internet bijna overal heen gaan (natuurlijk gaat het zoeken naar een route wel sneller met internet en zal je met internet meer routesuggesties krijgen, om nog niet te spreken over live file-informatie, maar offline navigatie werkt ook prima).
Ook zijn er op HERE 360, de blog van HERE, vaak interessante artikels te lezen.

Nog een app die ik af en toe gebruik is GPS Essentials (sorry, Android-only :P), vooral om te kijken of GPS en kompas nog goed werken, maar ook om te kijken met hoeveel satellieten je smartphone verbinding maakt en waar die in de lucht zijn ten opzichte van je smartphone. Je kan daarnaast ook zien wanneer zonsondergang/-opgang en maansondergang/-opgang precies zijn en hoe hoog je bijvoorbeeld bent (je 'altitude' dus).

Als laatste gebruik ik ook af en toe Authy (Android - iOS). Steeds meer online services geven je de optie om van 2FA (Two-Factor Authentication)/2SV (Two-Step Verification) gebruik te maken, waarmee er nadat je inlogt om een code gevraagd wordt die je toegestuurd krijgt via SMS of die je via een app op je smartphone kan zien. Authy is een van die apps.
Je kan er bijvoorbeeld Google-accounts aan toevoegen, Facebook accounts (al kan je ook de Facebook app als extra verificatie gebruiken), maar bijvoorbeeld ook Twitch-accounts (als je daarvan gebruik maakt).
Zeker de moeite waard voor iedereen die zijn online identiteit wat beter wil beveiligen.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Dunics,

Wauw! Je bent een echte telefoonslimmerik! Enorm fijn dit! Ik ga zeker kijken naar al deze apps en kijken of het nuttig is voor me.

Enorm bedankt!
Ik heb ook nog even een paar Apps die ik persoonlijk erg prettig vind.

Uiteraard de meeste social media Apps die bijna iedereen wel heeft. Op de weg gebruik ik Waze . Het mooie van de deze app is dat ie volledig gratis is en buiten het feit dat het een navigatie app is, krijg je ook verkeersinformatie en eventuele andere onveilige situaties gemeld. Ook zijn er uiteraard de flitspalen in verwerkt en de meldingen van mobiele flitsers komen via andere weggebruikers (Wazers) en / of Flitsservice.nl . Bij grote vertragingen op jouw route maakt de app automatisch een herberekening om je te voorzien van een snellere alternatieve route. Waze is beschikbaar voor Android, iOs en WM.

Een andere handige app vind ik Drivvo - voertuigen beheer. Met deze app kun je naast het meten van je verbruik ook je andere kosten aan je voertuig(en) in voeren om zodoende een totaal overzicht te krijgen van de uitgaven van je voertuig(en). Wat ik wel een leuke toevoeging vind is dat de app aangeeft wanneer je weer moet tanken (aan de hand van je gemiddeld verbruik word dit gemeten). De app is enkel beschikbaar voor Android.

Ps. Ben lui, had geen zin om de linkjes naar de store's te zoeken 😃 🆒
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Raytje,

Allemaal apps die zich bezighouden met het verkeer. Wel grappig dat de info in deze apps nog meer realtime wordt, doordat de gebruikers de informatie delen. Hoeven we niet meer naar de verkeersinformatie op de radio te luisteren en kunnen ze gewoon muziek draaien :P

Waze klinkt erg goed! Als ik een auto had, zou ik 'm zeker gebruiken!! Helaas fiets ik niet zo hard om me bezig te houden met flitspalen ;)

Groetjes,
Caspar
Reputatie 3
Badge +2
maar voor meeste zul je internet connectie moeten hebben anders heb je er weinig aan 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hoi De Tijger,

Daar heb je een goed punt! Ken jij wellicht apps die heel handig zijn en die we kunnen gebruiken zonder internetverbinding. Een leuk spelletje is ook welkom :D

Groetjes,
Ilias
Reputatie 3
Badge +2
zover ik weet google maps offline map. hier kun je navigatie gebruiken zonder internet of wifi.
zelf heb ik alleen wifi thuis en in sommige winkels. maar k gebruik weinig apps. zeker geen
verkeer/info of andere soorten.

de enige die ik gebruik met wifi is de simyo app. de overige app die ik eerder vermeld. verder
gebruik ik vrij niks 🙂 Zelf denk ik wel dat er apps zijn die ook offline kunnen werken.
Personen die alleen wifi hebben word het lastiger voor de online apps.

Ikzelf internet niet op me mobiel buiten whatsapp alleen (op wifi).
Reputatie 5
Badge +8
Hoi De Tijger,

De Mijn Simyo App is natuurlijk onmisbaar 😃

Shazam kun je tegenwoordig ook offline gebruiken. Het bewuste liedje wordt alvast opgenomen en op het moment dat je wel verbonden bent met internet ontvang je de titel en artiest 🆒

Groetjes,
Sean
Reputatie 3
Badge +2
hoi Sean, ik had shazam, maar nu is er een shazam core maar die krijg ik niet installeerd en werkend
wegens een foutmelding. de oude versie ervan was vrij goed en snel. tevens soundhound is ook een
muziek herkenner en reclames, die geeft ook de lyrics weer. aangezien ze bijna evengoed zijn is
shazam iets beter dan soundhound maar scheelt niet veel. ieder zijn keuze 🙂
Reputatie 5
Badge +8
Soundhound kende ik nog niet! Wel handig dat er een alternatief is voor Shazam. Bedankt voor de tip 😉
Reputatie 3
Badge +2
vind shazam beter dan soundhound, er zijn nog 3 andere, maar deze 2 waren het beste qua
muziek herkenning, shazam iets beter in druktes. soundhound werkt overigens wel iets beter
op iOS dan android en shazam beter op android dan iOS 🙂 weet niet waarom, mss door de
telefoonsoort/ontvangst?
Reputatie 5
Badge +8
Dat is wel opvallend. Ik ga Soundhound binnenkort even uitproberen.

Hebben jullie ons nieuwste blog al gelezen? Hierin lees je alles over de 5 beste herfst-apps!

Groetjes,
Sean
Heb zelfs al gereageerd 😉

Voor de Windows Mobile gebruikers zijn er namelijk ook apps. 😛

Reageer