.

Welk mobiel besturingssysteem (OS) gebruik jij en waarom?


Reputatie 3
Badge +5
Voorbeelden:
Android
iOS (iphone)
Windows Mobile
Windows Phone
Symbian
Bada (samsung's eigen systeem)

261 reacties

Badge +2
Android 2.3.4 op m'n samasung galaxy gio. Waarom? Omdat je er zo lekker mee kan knoeien met Android. Het is open en je kan er zo veel mee.

Reputatie 3
Badge +5
Android 2.3.4 op m'n samasung galaxy gio. Waarom? Omdat je er zo lekker mee kan knoeien met Android. Het is open en je kan er zo veel mee.






Helemaal mee eens 🙂 Heb zelf de HTC Sensation met 2.3.4
Badge +3
Android 2.3.4 op m'n samasung galaxy gio. Waarom? Omdat je er zo lekker mee kan knoeien met Android. Het is open en je kan er zo veel mee.




ik heb ook android 2.3.4 op me samsung galagy young waarom?

omdat het zo lekker goedkoop is en lekker werkt:)
Symbian, waarom? Geen idee, toen ik hem kocht had ik nog geen flauw idee wat er allemaal op de markt was. Dus werd het een symbian.
Reputatie 3
Badge +5
Welke telefoon heb je?
Badge
Android 2.3.5 op mijn HTC Desire HD

Werkt lekker
Badge +1
Android, vanwege de Gmail app, en de synchronisatie van je contacten. Ideaal. Ook zijn er veel gratis apps in Google play store, en volgens mij heb je in andere besturingssystemen ook niet zoveel handige widgets. Of heb ik het mis?

Reputatie 3
Badge +5
Android, vanwege de Gmail app, en de synchronisatie van je contacten. Ideaal. Ook zijn er veel gratis apps in Google play store, en volgens mij heb je in andere besturingssystemen ook niet zoveel handige widgets. Of heb ik het mis?




Als je van Google services gebruikt maakt dan is Android inderdaad een goede keuze. Android heeft ook veel meer gratis apps tov van ios. Nee, je hebt gelijk

Reputatie 7
Android 2.2 Froyo op mijn HTC Legend.
Ik heb bewust voor Android gekozen vanwege de openheid van dit OS en de koppeling met Google. De andere OS'en zijn (veel) gesloten(er). Heel veel apps zijn gratis. Meer als bij de andere OS'en.
Het nadeel van Android is wel de enorme versplintering aan hardware, waardoor niet alle apps op elk apparaat het evengoed doet. En ook de openheid kan parten spelen, waardoor niet altijd even betrouwbare apps via Google Play zijn te vinden.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RicoK,

Het klopt wat je zegt over de apps en veiligheid. Bij IOS is dit wat beter beveiligd. Ik heb hier echter nog nooit last van gehad. Ik heb in mijn omgeving ook nog nooit iemand hier over gehoord. Ik vind Itunes af en toe wel vervelend. Bestanden overzetten gaat met Android veel makkelijker.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
iPhone met IOS 6.01 omdat het zo lekker gesloten is. http://img114.imageshack.us/img114/3871/hihihi12mh.gif

Ik hoef niet zo nodig te klooien aan mijn foon. Gewoon alles lekker strak en snel. Werkt altijd. En de meeste apps.

Enne...voorts ben ik niet zo gecharmeerd (laten we het daar maar op houden) van de grootste Android trekker Samsung. Wie wil, kan ik wel even een explicatie geven.

Wel is het zo dat iPhones reteduur zijn. Dat zou verboden moeten worden. http://www.kolobok.us/smiles/standart/yes3.gif
Badge +1
alleen android voor mij. dit omdat het een opensysteem is en dat bevalt me, dit houd de kosten lager veiligheidslekken zijn vaak sneller aan het ligt en worden makkelijker dan bij ios in de media gebracht waardoor de gebruikers sneller maatregelen kunnen nemen als deze al niet genomen zijn door android. dit heeft jammer genoeg ook het nadeel dat het af en toe onveiliger is.
ook ben ik een linux gebruiker dus jah dan is de keus niet zo moeilijk om ook een telefoon met een opensysteem te hebben.

daarnaast heb ik de instelling mijn telfoon/tablet/computer moet doen hoe ik het wil eniet zijn eigen leven lijden zoals bij ios en windows. in het kort bij een opensysteem is niets onmogelijk
Reputatie 5
Badge +10
Android is prima. Dat het een open systeem is, schijnt inderdaad een nadeel te zijn. Ik heb er nog nooit last van gehad.
Reputatie 3
Badge +9
Android 4.1.1 (Jelly Bean)
Badge +2
hallo,

sinds kort overgestap van mijn Nokia N8 (Symbian) naar een Sony Xperia U (Android 4.04)
De reden waarom: mijn Nokia N8 heeft twee uur in de sneeuw liggen het niet overleeft.
En gezien Symbian langzaam naar mijn idee een uitstervend ras aan het worden is heb ik deze overstap gemaakt naar Android.
De Xperia bevalt erg goed, echter zoals nagenoeg alle Xperia gebruikers problemen met reezing wifi.
Echter gisteren van Sony een bericht mogen ontvangen dat er binnenkort voor alle Xperias met dit probleem een update uitkomt die het probleem verhelpt.
De update schijnt al klaar te zijn, echter is deze nog niet vrij gegeven, maar dit zal binnenkort gaan gebeuren.
dus we wachten het gewoon even af.
Reputatie 5
Badge +10
Blijft overigens vreemd dat Nokia zo lang vasthoudt aan Symbian. Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt Enrico.
Reputatie 1
Badge +2
Heel bewust: Android. Huidige versie: 4.1. Geweldig besturingssysteem wat Apple het nakijken geeft... 😉
Reputatie 5
Badge +10
Haha. De strijd tussen Apple en Android is ook hier op het forum wel eens terug te lezen 😃
Badge +2
Gezien de mogelijkheden van Android, weet ik wel zeker dat ik een goede keuze gemaakt heb.
Nokia maakt tegenwoordig weinig Simbyan telefoons meer.
Nu Microsoft er bij gekomen is gaan ze over op Windows Mobile.
Of dit een goede keuze van Nokia is geweest weet ik niet, maar ik ben bang dat dit een nekslag is voor Nokia.
Ja en wat betreft de strijd Android vs Apple, ik denk dat Android een grotere toekomst heeft.
Reputatie 7
Android 2.2 Froyo op mijn HTC Legend.
Ik heb bewust voor Android gekozen vanwege de openheid van dit OS en de koppeling met Google. De andere OS'en zijn (veel) gesloten(er). Heel veel apps zijn gratis. Meer als bij de andere OS'en.
Het nadeel van Android is wel de enorme versplintering aan hardware, waardoor niet alle apps op elk apparaat het evengoed doet. En ook de openheid kan parten spelen, waardoor niet altijd even betrouwbare apps via Google Play zijn te vinden.

Sinds afgelopen vrijdag Android 4.03 op mijn Huawei Ascend G300.
Reputatie 5
Badge +10
Iemand ervaringen met Windows mobile 8?
Sinds kort ios 6.1, daarvoor maanden op iOs 5.1. Beetje spijt van de update naar iOs 6.1, batterijduur is er aanzienlijk op achteruit gegaan. Vrijwel geen voordelen aan de upgrade naar 6.1, kan het niemand aanraden. Ik heb een iphone 4.
Android 4.1, beste mobiele besturingsysteem, je hebt alles zelf in de hand en kan alles aanpassen (denk aan lockscreen, beveiliging, thema, launcher), en je hebt toegang tot alle apps. Ook mooi voordeel van Android, geen vreemd internet gebruik en vanaf android ICS ingebouwd data verbruik meter die bijhoud welke app hoeveel MB gebruikt (heeft), en je kan een datalimiet instellen dat hij geen 3g meer gebruikt na je bundel (erg handig). Ook nog eens geen vreemde smsjes naar Engeland om facetime te activeren, mooi toch?
Android 4.1, beste mobiele besturingsysteem, je hebt alles zelf in de hand en kan alles aanpassen (denk aan lockscreen, beveiliging, thema, launcher), en je hebt toegang tot alle apps. Ook mooi voordeel van Android, geen vreemd internet gebruik en vanaf android ICS ingebouwd data verbruik meter die bijhoud welke app hoeveel MB gebruikt (heeft), en je kan een datalimiet instellen dat hij geen 3g meer gebruikt na je bundel (erg handig). Ook nog eens geen vreemde smsjes naar Engeland om facetime te activeren, mooi toch?

Dit is een interessante discussie. Ik heb mijn iPhone 'gejailbreakt' wat zoveel betekent als dat ik rootacces heb over mijn telefoon, en dus ALLES naar mijn eigen wensen kan aanpassen/instellen. Meer mogelijkheden dan een niet gehackte telefoon op Android dus. Maar, ik beschik wel over de kwaliteit van een iPhone. Alles loopt vloeiender, sneller, en het OS is prettiger in gebruik (mijn eigen mening natuurlijk). Mijn iPhone 4 is nu 2,5 jaar oud, en ik doe ruim 2 dagen met een batterij. Dat is kwaliteit, maar daar betaal je ook (meer) voor.

Vreemd dataverbruik heb ik niet. En als je googled op anroid telefoons met vreemd dataverbruik vind je dat ook. Dataverbruikmeters en dataverbruik-limieten kan je net zo goed op een iPhone als op een Android telefoon. Sommige aanbieders bieden zo'n app ook zelf aan. Facetime activatie-SMS kost eenmalig €0.25 cent, daar maak ik me niet zo druk om.

De discussie iPhone/Samsung is lastig, er zijn voor beide partijen veel voor- en nadelen te noemen. Uiteindelijk komt het altijd neer op wat je zelf het fijnste vind.
Verkeerde knop gedrukt, krijg deze post niet meer weg 😉 Negeer dit bericht...

Reageer