.

NL-Alert testbericht ontvangen?

  • 5 December 2016
  • 18 reacties
  • 336 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb hem binnen! Jullie ook? Misschien meerdere malen? Misschien minuten/uren later?

Laat het hier maar horen!

18 reacties

Helaas - wederom niet.
Samsung S6 - instellingen vanmorgen nog gecontroleerd mbv instelhulp van NL-alert.
info-meldingen staan ook allemaal aan.

iemand nog ideeën?
Reputatie 7
Ontvangen op iPhone 6S iOS 10 (Simyo) en iPhone 4S iOS 9 (Vodafone). Beiden tegelijkertijd.
Ik kreeg hem ook..
Badge
Niets ontvangen, net zoals de vorige keer. Toestel staat juist ingesteld
Helaas - wederom niet.
Samsung S6 - instellingen vanmorgen nog gecontroleerd mbv instelhulp van NL-alert.
info-meldingen staan ook allemaal aan.

iemand nog ideeën?


Ik heb ook een S6, ook weer geen bericht.... Bij mij kloppen alle instellingen ook.
Nou hier niet, huawei Honor 5X zou voor af ingesteld zijn. Bij de vorige proef ook geen melding gehad, heb daarna een nieuw kanaal aangemaakt met kanaalnummer 919 dus hier op ook geen melding. Weet nu niet meer wat ik er aan kan doen om hem werkend te krijgen. Wie heeft er een iedee !!!!!!!!!!!!!
Nou hier niet, huawei Honor 5X zou voor af ingesteld zijn. Bij de vorige proef ook geen melding gehad, heb daarna een nieuw kanaal aangemaakt met kanaalnummer 919 dus hier op ook geen melding. Weet nu niet meer wat ik er aan kan doen om hem werkend te krijgen. Wie heeft er een iedee !!!!!!!!!!!!!

Kanaalnummer is 4371. Maar in principe zijn de telefoons van Honor (Huawei) vooraf ingesteld.

Check eens deze stappen?

- Navigeer naar Hoofdmenu, Berichten, Opties, Cell Broadcasts, Menu, Instellingen.
- Vink Extreme Dreigingen weergeven aan.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi allemaal!

Ten eerste ben ik blij dat meerdere mensen het bericht van NL-Alert hebben ontvangen. Voor degene die het niet hebben ontvangen, probeer het volgende eens:

- Kijk op deze pagina voor hulp om je toestel op de juiste manier in te stellen.
- Bel naar 1400 en stel je vraag over het NL-Alert bericht. Zij weten waar het fout kan gaan en daarnaast is het ook handig om te melden wanneer je het bericht niet hebt ontvangen, zodat zij de dienst kunnen verbeteren. Het blijven natuurlijk testberichten en ze proberen ervoor te zorgen om de dienst te optimaliseren.

Als jullie nog andere tips hebben. zijn deze natuurlijk altijd welkom!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi allemaal!

Ten eerste ben ik blij dat meerdere mensen het bericht van NL-Alert hebben ontvangen. Voor degene die het niet hebben ontvangen, probeer het volgende eens:

- Kijk op deze pagina voor hulp om je toestel op de juiste manier in te stellen.
- Bel naar 1400 en stel je vraag over het NL-Alert bericht. Zij weten waar het fout kan gaan en daarnaast is het ook handig om te melden wanneer je het bericht niet hebt ontvangen, zodat zij de dienst kunnen verbeteren. Het blijven natuurlijk testberichten en ze proberen ervoor te zorgen om de dienst te optimaliseren.

Als jullie nog andere tips hebben. zijn deze natuurlijk altijd welkom!

Groetjes,
Caspar


Mijn telefoon staat goed ingesteld, noodmelding overheid staat aan. Heb een 5c met ios 10.1.1. en krijg je de melding niet. Mijn dochter iphone 6, ook simyo prepaid kreeg hem wel. Wat is dan het verschil ? Het enige wat ik me kan bedenken is dat zij een nieuwere simkaart heeft, maar dat zou het niet mogen zijn, aangezien mijn simkaart ooit in een Samsung zat en het toen wel werkte. Erg vaag allemaal.

Ik heb het in ieder geval doorgegeven aan NL-Alert zelf (ministerie) en zij wilden van mij aanvullende gegevens over provider, lokatie en welke ios versie. Zo kunnen zij inderdaad gaan kijken waar het fout gaat.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Moos68!

Hmm, het is inderdaad niet helemaal duidelijk waarom een kleine groep mensen het bericht niet ontvangen heeft! Laat je ons weten wat je te horen krijgt van NL-Alert (ofwel het ministerie)? Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane
Badge
Het ministerie heeft mijn gegevens ontvangen en zij hebben dit doorgestuurd naar de verantwoordelijke omtrent NL-Alert. Ze zullen de gegevens wel verzamelen. Kan me voorstellen dat ze een overzicht gaan maken met welke merken telefoons, welke providers enz enz. Hoop dat ik hem de volgende keer wel ontvang.
Hi Moos68!

Hmm, het is inderdaad niet helemaal duidelijk waarom een kleine groep mensen het bericht niet ontvangen heeft! Laat je ons weten wat je te horen krijgt van NL-Alert (ofwel het ministerie)? Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane

Ik denk, Jihane, dat je een andere indruk krijgt via dit leesstof.

http://www.nu.nl/mobiel/4184784/helft-nederlanders-ontving-controlebericht-nl-alert.html

Groetjes,
Hm ut paerdjuh? 😃
Reputatie 7
Badge +9
Niet ontvangen op de S5 Duos en ook niet op de S5 mini van mijn vrouw.
Instellingen staan goed. Ik zal kanaal 4371 ook toevoegen, misschien dat dit helpt.
Reputatie 7
Badge +9
Aanvulling :

Kanaalnummer maximaal 3 cijfers, dus dat gaat niet. Bewerken voorgaand bericht lukt niet via mijn mobiel.
Jawel franswon, dat kan via de desktopversie.
Badge +7
@franswon Wat jammer dat je het bericht op beide telefoons niet hebt ontvangen. Is het met de tip van Friesian gelukt om het kanaalnummer toe te voegen?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Samantha, die tip ging over het bewerken van een bericht vanaf je mobiel, niet over invoer kanaalnummer.
Badge +7
Oh oeps! Dan heb ik dit helemaal verkeerd gelezen 😳 Blond haar zullen we maar zeggen

Reageer