.

Naar wat voor muziek luisteren jullie?


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Naar wat voor muziek luistert de Simyo klant? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik luister zelf graag naar pop/rock en zelfs punkmuziek. Ik ga dan ook graag naar concerten. Het liefst naar de Paradiso of Melkweg. Ben nu ook al een paar keer in de Ziggo Dome geweest. Heel mooi geluid, maar wel erg groot.

Naar wat voor muziek luister jij?

181 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Nog steeds fan dus
Reputatie 7
Badge +9
Tja, de top 2000 altijd leuk. Flarden ervan geluisterd. Praktisch alle muziek van de laatste 1000 ken ik wel. Wat me verbaasde.....in die laatste 1000 hoorde ik een aantal behoorlijk heavy metalnummers, die ik nog nooit eerder gehoord had. Wat een ontzettende klerenherrie zeg (ieder zijn smaak natuurlijk) en dat die nummers blijkbaar in grote getalen aangevraagd zijn. Anyway, ik had ze nog nooit eerder gehoord en snap wel waarom, bij het aanhoren van zo'n enorme takkeherrie schakel je al gauw je beide hersenhelften tijdelijk uit. 😛
Badge +7
@Franswon Leuk hoor! Heb je hem wel eens live gezien?

@de leon Ik denk dat het heel moeilijk is om de hele top 2000 te luisteren (zonder hem te downloaden of hem te luisteren via Spotifiy ;)) Of je moet een enorm slaapgebrek hebben, dan kan het misschien wel lukken. Maar ik moet toegeven dat ik ook een aantal van die nummers gehoord heb ja. Had niet verwacht dat deze nummers zo hoog zouden eindigen.
Reputatie 7
Badge +9
Natuurlijk heb ik Boudewijn de Groot live gezien en ook, heel grappig, een keer met Urbanus een pint gedronken :)

Het voordeel is dat mijn moeder uit Zeeuws--Vlaanderen kwam en ik daardoor weinig moeite met het Vlaams heb. Amaai 😃
Reputatie 5
Badge +9
Hoi franswon,

Zo leuk dat je daar een pint mee hebt gedronken! Heb je daar niet nog een foto van toevallig? Dat zou echt supertof zijn om dat te zien.

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +9
Geen foto Caspar, het was nog in de tijd dat Urbanus optrad in kleine zaaltjes. Zijn bekendheid moest nog komen, ik vond hem toen al erg leuk.

Nu luister ik naar heel andere muziek: Schubert - Die Winterreise

Reputatie 7
Badge +10
Schubert! Dat is een fiks stuk om te luisteren!
Reputatie 7
Badge +9
Ik lig veel op bed dus tijd genoeg.
Reputatie 7
Badge +10
Hmm, elk nadeel dan een voordeel? Ik hoop dat het al wel beter gaat dan laatst, Frans 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Angela, het gaat nog steeds niet zoals ik wil, op een ander communicatiekanaal 'spreken' we elkaar wel weer binnenkort.
Reputatie 7
Badge +10
Komt zeker goed, Frans :)

Om weer terug on-topic te komen. Zojuist een nummertje opgezocht die ik lang geleden grijs gedraaid heb:

Reputatie 7
Badge +9
Weer al een poosje stil in dit topic.

Ik kwam deze week een heel oud nummer tegen, het bracht herinneringen naar boven, mijn verkering was net uit en toen stond dat nummer net hoog in de hitlijsten. Het was een eendagsvlieg, toch wel leuk om weer te horen.

Reputatie 6
Badge +4
Voor mij is Bruce Springsteen in al die jaren mijn favoriet en dan speciaal met het nummer My Home Town (en ook Working on a dream).
Hij is ook zo sociaal bewogen en dat zie ik graag.

Verder ben ik fan van Peter Gabriel, Fleetwood Mac, Simpel Minds, Bette Midler enzovoort.
Ik hou ook van klassieke muziek, Mozart, Puccini, ga regelmatig naar een concertje.

Hier is tie dan: The Boss
https://youtu.be/7blckSDcLs0


Alleen weet ik niet welke code ik van You Tube hier moet gebruiken?
Voor mij is Bruce Springsteen in al die jaren mijn favoriet en dan speciaal met het nummer My Home Town (en ook Working on a dream).


Hier is tie dan: The Boss
https://youtu.be/7blckSDcLs0


Alleen weet ik niet welke code ik van You Tube hier moet gebruiken?

Simpele vraag verdient simpele uitleg...
Jij gebruikte de code rechtstreeks van YouTube op je smartphone. Waarschijnlijk, gokje met zekerheid;), heb je de update op je foon.(niet perse nodig)
Wanneer je dat niet gedaan hebt heb je de keuze, luisteren via Youtube app of browser app.

Een voorbeeld
Op browser, pc/laptop voor het gemak, site van YouTube. Zoek dan via search van YouTube de artiest en song.
Kopieer de url daarna in de adresbalk van de browser wanneer het gewenste verschijnt.

Simyo site......
Klik op 2e symbool linksonder in tekstvak (afbeeldingen...daarnaast filmpjes)
Plak de url.
Dus....voeg de url van de video toe....
Plaats in tekst aanklikken...eventueel bijlage uitvinken.
En voila. Je song staat in het tekstvak

Reputatie 5
Badge +10
Voor mij is Bruce Springsteen in al die jaren mijn favoriet en dan speciaal met het nummer My Home Town (en ook Working on a dream).
Hij is ook zo sociaal bewogen en dat zie ik graag.

Verder ben ik fan van Peter Gabriel, Fleetwood Mac, Simpel Minds, Bette Midler enzovoort.
Ik hou ook van klassieke muziek, Mozart, Puccini, ga regelmatig naar een concertje.

Hier is tie dan: The Boss
https://youtu.be/7blckSDcLs0


Alleen weet ik niet welke code ik van You Tube hier moet gebruiken?


Hey Frida,

Wat leuk! Zelf ben ik ook liefhebber van Bruce Springsteen. Vorige zomer was ik één van de 70.000 bezoekers van zijn concert op het Malieveld. Dat was geweldig. Ben jij er toen toevallig ook geweest?

Mooie nummers geef je door :)

Groetjes,

Alex
Reputatie 6
Badge +4
Thanks Frisian voor de uitleg en de mooie clip van Bruce.🆒

Het is me weer niet gelukt hi hi met de juiste code, sorry

Heb nog een mooi nummer van Simple Minds
hieronder de code maar.........

Ik doe muziek etc. via mijn Lap top.
Kan kiezen uit .https://youtu.be/S8RWRvIMl34 code
(de korte code en die doet het niet)
of de hele lange (via insluiten)

Deze laatste accepteert Simyo maar hij komt niet in mijn mail.
Reputatie 6
Badge +4
@Alex, zag net jouw berichtje over Bruce Springsteen, wat leuk dat je ook fan bent. Hij is er een voor jong en oud.
Nee ik was niet bij het concert maar zou best graag nog eens willen gaan.
Hij was ook op PinkPop een paar jaar geleden. Heb ik op tv gezien.

Thanks en fijne dag,
Frida

Kan kiezen uit .https://youtu.be/S8RWRvIMl34 code
(de korte code en die doet het niet)
of de hele lange (via insluiten)

Deze laatste accepteert Simyo maar hij komt niet in mijn mail.


Klik eens op die code Frida. Welke url komt dan in de adresbalk van je browser bij het afspelen?

Ik ben ook een fan van bruce en simple minds.
Idd coole songs heb je..!

Vooral deze, probeer maar eens.....:)
https://m.youtube.com/watch?v=7vhhTvcLoRw

@Alex en Frida
Wisten jullie dat Courteney Cox van Friends met Bruce Springsteen danst in het filmpje 'Dancing in the dark'?
Reputatie 6
Badge +4


Yessss gelukt Friesan.ik had dus vergeten onder op "Plaats in tekst" te drukken :$
Ook een schitterend nummer.

Geweldig en nee dat wist ik niet dat Courtney Cox danste in clip "Dancing in the dark"
Ik ga het bekijken.

In ieder geval leuk zo over favoriete muziek te schrijven en beluisteren natuurlijk.
Waar een telefoonabonnement al niet goed voor is :S

Thanks,
Frida:D
Reputatie 5
Badge +10


@Alex en Frida
Wisten jullie dat Courteney Cox van Friends met Bruce Springsteen danst in het filmpje 'Dancing in the dark'?


Hey Friesian,

Ja dat wist ik toevallig wel. Ook een supergaaf nummer. Dat nummer is een vaste prik op feestjes bij iemand thuis.
Reputatie 7
Badge +9
Met dit mooie lenteweer:

Een vrolijk lentelied

Daar is de lente, daar is de zon.....

Reputatie 7
Badge +10
Ik stem Ed!

Reputatie 7
Op moment van schrijven naar het laatste album van Candy Dulfer op Spotify. Man, wat een heerlijke muziek blijft zij toch maken.
Reputatie 7
Badge +10
Ha Rico!

Jaaa! Candy Dulfer is leuk 😃 Echt helemaal mee eens. Ik ken niet heel veel nummers van haar, maar de nummers die ik ken vind ik ontzettend leuk.

Ik ben nu opnieuw verliefd op het het album van Lorde, 'Pure Heroine'. :8

Groetjes,
Jihane
Muziek vind ik onmisbaar.
Ik ben zo'n iemand die echt muziek koopt. Uiteraard met iTunes. Vroeger cd's.

Door mijn enorme collectie heb ik geen spotify nodig. Wel gebruik ik de gratis spotify af en toe om artiesten bij elkaar te zoeken en daarvan ook de solo projecten en daarvan de hits bij elkaar te zetten.
Dit ga ik nog doen met 10cc, Godley & Cream, en Wax.

Mijn zoektocht is om the most beautifull girl in the world van the artist formaly known as prince op the gold experience in bezit te krijgen. Het is een verzamel item van fanatieke Prince fan's, en de plaat kost omstreeks de €400,-- Dat is dan een tweedehands in mint conditie.

Zo heb ik ook een hele rits voor de massa onbekende namen waar ik naar luister. Zoals Laibach, Litfiba, Axel Bauer, Joe Bonnamassa, en Wang Chung.

Wat ik nog wil leren kennen om er diep in te duiken zijn de poëtische manieren van songs die Lenard Cohen maakte.

Reageer