.

Irrationele irritaties


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Iedereen zal zich in onderstaand verhaal kunnen herkennen (denk ik). Wellicht niet direct het punt waar ik het over heb, maar in grote lijnen geloof ik dat we allemaal wel van deze punten hebben.

Bijna elke avond zit ik met mijn partner aan tafel voor het avondeten. Alle 'standaard' gesprekken passeren de revue en we zijn weer helemaal up-to-speed van elkaars dag 🙂 Niets mis mee, zou je zeggen.

Het feit blijft dat, tijdens het eten, mensen moeten kauwen als er iets anders dan een soepje op tafel staat. En laat ik dit nou echt ongelooflijk irritant vinden. Kauwgeluiden werken echt op mijn zenuwen en geheel eerlijk is dit natuurlijk niet. Hier ben ik me dan ook wel van bewust maar dit neemt het irritatiegevoel helaas niet weg 😉 Dit betekent dat wij op de achtergrond standaard een muziekje aan hebben staan, of we laten de afzuigkap nog wat langer aan.

Voor de goede orde, mijn partner is echt een leuke man 😉 Maar ik woon met hem samen dus hij is vaak wel het onderwerp van mijn onredelijke puntjes.

Nu ben ik heel erg benieuwd; wat zijn jullie irrationele irritaties. Punten die echt enorm onredelijk zijn, maar die jij gewoon mega vervelend vindt. Eerlijk is eerlijk, vooral punten die er eigenlijk helemaal niet toe doen maar voor jou een doorn in het oog zijn. En zeg niet dat deze er niet zijn, want dat geloof ik niet. :8

99 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Die uitdaging kunnen we helaas niet aangaan Friesian 😳

Wat mij irriteert: de altijd terugkerende vraag of ik gebruik wil maken van de kauwgumactie bij het benzinestation? Neeeeee...
Een vorm van optische beeldvorming. Bij mij is een stal gebouwd ('85), helemaal onderkelderd. Draagmuur na draagmuur. De dag dat er met een grote bouwkraan de spanten werden geplaatst, zeiden mensen later. Wat is er toen veel werk verzet. Tuurlijk, toen de putmuren opgetrokken werden, al die dagen na dagen is er niks gebeurt, nee dat zie je niet.....:8
Reputatie 5
Badge +2
Ik irriteer me aan horloges die het niet doen, ook niet als je ze opwind. Heel irritant. 😠
Reputatie 7
Badge +10
Ik vind het echt mega vervelend als mensen jou een vraag stellen via app of sms, jij direct antwoord, en je vervolgens pas na 15 uur een keer weer een reactie krijgt.. grrr.

Of mensen die jou bellen en je bent 1 seconde te laat..

Reputatie 7
Badge +10
Hahahaha, Angela! Ik kan wel eens langzaam reageren via Whatsapp, maar als iemand belt, dan neem ik meteen op. Bellen is heel leuk :8

Je hebt ook mensen die de telefoon over laten gaan terwijl je belt, en dan achteraf een berichtje sturen met: "Hey, je belde net, wat is er?" NOU, als je opnam, dan had je het meteen geweten!

Supergroetjes!
Reputatie 7
Badge +10
Hahahaha 🆒

Weet je wat ook echt irritant is; jij hebt een irritatiepuntje en dit deel je. Vervolgens moet iemand ook direct zo'n puntje terugkaatsen. Accepteer de dingen des levens gewoon, right :8

Supergroetjes (wat echt niet leuker is dan gewone groetjes)
Reputatie 7
Badge +10
Ja, bizar hé! Maar weet je wat ook irritant is? Collega's/vrienden die cynisch zijn! Misschien zitten wij wel gewoon perfect op één lijn, Angela, en denken we over precies dezelfde dingen na :8 Accepteer dát maar eens.

Suuuupergroetjes!
Dames toch......:) onthoud dit..

Reputatie 7
Badge +10
Hihi, we vinden elkaar nog steeds aardig hoor! We kunnen het over sommige dingen soms niet eens worden, en daar moeten we dan enorm hard om lachen (Vooral om Jihane)
Reputatie 7
Badge +10
Hahaha, inderdaad, het is één en al liefde 😃

Om weer on-topic te gaan: ik vind het ZO irritant als je de trein/metro/bus uit stapt, en de mensen die erin willen zo voor je neus staan. Het is toch algemeen bekend dat je even normaal aan de kant gaat staan, totdat alle mensen die eruit moeten er daadwerkelijk uit zijn? Als dit mis gaat in de ochtend, dan zit ik nog minstens drie minuten hoofdschuddend te mopperen.

Trein-etiquette. Hoe moeilijk kan het zijn.
Reputatie 5
Badge +2
Ik irriteer me aan Whatsappje, vooral als je ze van niemand krijgt terwijl ze ze wel hadden moeten sturen. 😠
Reputatie 7
Badge +9
L.R, is in Shanghai het niet beter om WeChat te gebruiken, doen al mijn Chinese vrienden en kennissen.
Reputatie 7
Badge +10
@Jihane, die is echt heel irritant! Volgens mij heb ik hem hier al eerder genoemd, maar mensen die uitstappen en dan even verward gaan kijken waar ze nu precies zijn. Loop gewoon door!

@L.Rozewater, weet je zeker dat ze geen sms'jes hebben gestuurd!
Iedereen zal dit herkennen..
Vanmorgen spaghetti maaltijd gemaakt. Je weet, smaakt heerlijk, je weet het moet gemengd worden - groenten, vlees, spaghetti - maar de worsteling met 2 vorken wat betreft het mengen........
Reputatie 7
Badge +10
Ik lust geen spaghetti, dus deze struggle ken ik niet 😉 Wat ik wel vervelend vind: Salade in een schaal doen en er achter komen dat de schaal toch eigenlijk iets te klein is met alle komkommer, tomaat etc. erin. Heel vervelend!
Reputatie 5
Badge +9
@Friesian, ik snap precies wat je bedoelt! Soms lijkt het alsof het gewoon niet gaat lukken haha.

@Angela, Ja dat is lastig. Dan moet je een grotere schaal pakken, maar heb je wel iets meer afwas 😛
Reputatie 5
Badge +2
Ik irriteer me aan waksinelichtjes die 4 uur moeten branden maar na 3 uur en 45 minuten al uitgaan. Megairritant 😠
Reputatie 7
Badge +9
Die gaan als een nachtkaars uit dus om kwart voor twaalf 😃
Hoe laat gaat de container digt? 😉
Als iemand een sinterklaasgedicht verklooit, das pas megafoon super irritant.

;):D:@:P;)
Reputatie 5
Badge +8
Dat is zeker irritant Friesian :P

Wist je dat er volgens het rijmwoordenboek slechts één woord op Friesian rijmt? Comedian....
Reputatie 6
Badge +7
Jongens, ik heb een punt waar ik me zo erg aan erger..

Je dekt de tafel voor een paar mensen, iedereen bestek en een glas. Bij het afruimen zie je dat één glas toch niet is gebruikt. Maar het is aangeraakt. En je moet toch afwassen. Dus wat ga je doen? Eerst je handen wassen, dat glas pakken en weer in de kast doen? Of gewoon lekker met je vieze handen oppakken en afwassen.

Ja, ik doe altijd het laatste.

Groetjes,
Asma
Reputatie 5
Badge +10
Ik zal na 2 maanden dit topic maar eens weer naar boven halen.
Nu we het over dingen hebben waar mensen zich aan ergeren :8:8:8:8

De toekomst van het onderwijs erger ik mij op dit moment aan.
Mijn ergenis druk ik vandaag uit doormiddel van dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=dqTTojTija8&t=25s

P.S.
Vinden jullie ook dat dit klopt?
Reputatie 5
Badge +9
"I believe, in a world where fish, are no longer forced, to climb trees."

Dat is echt een heel inspirerend filmpje man!

Reageer