.

Happy St Andrew's Day!

  • 30 November 2016
  • 15 reacties
  • 253 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
https://www.visitscotland.com/nl-nl/see-do/events/st-andrews-day/



#ourstandrewsday

15 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Happy St. Andrew's day to you, scotsman :)

Ik heb even zitten neuzen en Harbour festival of light in Irvine lijkt me prachtig! Ben jij daar eens bij geweest?
Badge +7
Happy St. Andrew's day, Scotsman! :D

Op welk feestje ben jij dit jaar te vinden?
Reputatie 7
Badge +9
Dank jullie wel! Nee, in Irvine ben ik nog nooit geweest, wel wat meer zuidelijk in de buurt van Girvan. Het is bijna 2 uur rijden hier vandaan, niet vlak naast de deur dus. De reistijden vallen altijd tegen hier in Schotland, vergeleken met Nederland. Een fijnmazig net van autowegen bestaat hier niet.

Vandaag geen St Andrew's feestje voor ons, maar aankomend weekend iets wat in de verte op Sinterklaas lijkt, waar we nooit iets aan doen maar dit jaar wel omdat we met de Kerst niet hier maar in NL zijn!
Weet je Scotsman, de afbeelding doet me ergens aan denken, ik zie er iets in.


🙂
Reputatie 7
Badge +9
Weet je Scotsman, de afbeelding doet me ergens aan denken, ik zie er iets in.


:)


Tja, dat heeft er wel wat van. Maar wat het precies is weet ik niet, ik ben waarschijnlijk te lang weg uit Nederland om dit te snappen....
Denk het niet Scotsman, ik woon hier al langer dan jij in Schotland. Zelfs ik snap het niet al weet ik wat het is, denk ik. 😉
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb geen idee wat het voorstelt... Is er geen zoekmachine voor plaatjes?
Yep, raad het plaatje. :)
Wuh zen wel un bietje off topic. 😉
Reputatie 7
Badge +10
Oh, dat plaatje past bij mijn generatie, Scotsman 😉 Het is een pokĂ©ball! Je kunt er PokĂ©mon mee vangen 😛
Reputatie 7
Badge +9
Aha, het wordt iets helderder. Ik ben van een wat oudere generatie kennelijk, en hoewel ik wel eens van Pokemon gehoord heb weet ik daar verder niets van. Ik heb niets met spelletjes, zeker niet op een computer o.i.d. Zielig he?
Reputatie 7
Badge +10
Niet zielig! Ik vind spelletjes op een computer of telefoon leuk, maar ik speel liever kolonisten van Catan of een kaartspelletje in reallife 😉
Reputatie 7
Badge +9
https://www.visitscotland.com/nl-nl/see-do/events/st-andrews-day/



#ourstandrewsday


Wat vieren ze dan precies, Scotty? Dat ze mekaar weer eens in de pan gehakt hebben?;):P
Reputatie 5
Badge +9


Wat vieren ze dan precies, Scotty? Dat ze mekaar weer eens in de pan gehakt hebben?;):P


Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zag hier wel wat leuke feitjes over St Andrew's Day.
Reputatie 7
Badge +9
St Andrew is de beschermheilige van Schotland, en dat wordt 1x per jaar herdacht. Het is de enige officiele nationale feestdag hier. Dus niet om een veldslag te vieren zoals de leon dacht. Er zijn hier in het verleden zo veel oorlogen en schermutselingen geweest, niet alleen tegen de Engelsen maar ook tussen Schotten onderling dat er wel elke dag gedurende 3 maanden van het jaar een in-de-pan-hakkerij herdacht c.q. gevierd zou kunnen worden...
Badge +7
Oh tof! Ik had er nog helemaal nooit van gehoord. Wel leuk dat Schotland ook zo'n dag heeft 🙂

Reageer