.

Het grote boeken topic!!

  • 12 February 2016
  • 58 reacties
  • 1022 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
Lezen, lezen en lezen.
De orde van de dag voor iedereen.

Lezen we geen boek, dan wel een bericht op Facebook of een berichtje op Whatsapp.


Van wat voor boeken hou jij?
Ben je meer een crime fan en wat is je favoriete boek? Of schrijver?
Vertel het hier je mede forum vrienden in een reactie.

Het boek wat ik op het moment lees is het dossier van John Grisham.
Ik heb het boek nog niet uit dus kan niet vertellen of het een leuk boek is.

58 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Nee, ik las Science Fiction romans :D

Oh, die leest de Leon ook regelmatig. :P

Reputatie 7
Badge +10
Yes, mijn broertje is hier helemaal weg van en leest dit dus vaak. Vandaar dat het mij bekend in de oren klinkt ;)

Ik moest vroeger op school 6 boekverslagen over het gehele jaar inleveren. Helaas ging dat niet op met een 'simpel boekje'. Ik heb een boek gelezen van Louis Couperus. Van oude menschen, de dingen, die voorbij gaan uit 1906. Oef, dat was geen pretje. Hier kwam ik bijna niet doorheen met mijn 16 jaar 😞
Reputatie 5
Badge +10
@Angela,

Je bent niet de enige die nog boeken in de hand houdt.
Al houdt ik toch ook wel een keer een e-book vast. Laatste en tot nu toe enige e-book wat ik gelezen heb is "Murder on the Orient Express"

Had je nog wel een boek op het station kunnen vinden laatst?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Angela, Couperus is nogal taaie stof voor iemand van 16...... Ik ben (weer eens na heel lange tijd) net begonnen met De lof der zotheid - Desiderius Erasmus uit 1511
Reputatie 7
Badge +10
@Angela,

Je bent niet de enige die nog boeken in de hand houdt.
Al houdt ik toch ook wel een keer een e-book vast. Laatste en tot nu toe enige e-book wat ik gelezen heb is "Murder on the Orient Express"

Had je nog wel een boek op het station kunnen vinden laatst?


Yes, een van de nieuwe Tess Gerritsen: Speel met vuur!

Hoi Angela, Couperus is nogal taaie stof voor iemand van 16...... Ik ben (weer eens na heel lange tijd) net begonnen met De lof der zotheid - Desiderius Erasmus uit 1511

Oef, dat was het zeker hoor! Het duurde even voordat ik daar doorheen was.
Even een vraag, puur uit interesse, past in dit topic lijkt me...
Zijn er boekenverslinderaars die het boek van Bjorn Nabuurs in hun collectie hebben?
Reputatie 7
Badge +10
Daar heb ik even op moeten Google-en Friesian. Zijn naam deed mij niet direct een belletje rinkelen tot ik het 1e artikel zag. Ik weet wie je bedoelt en nee, zijn boek hem ik niet in mijn collectie. Het lijkt me enorm interessant om te lezen overigens. Heb jij het gelezen?

Groetjes,
Angela
Nee ik heb het boek niet gelezen, (nog) niet "in mijn collectie". Maar ik u hoef hem niet te googlen, laat ik het zo stellen.:)

Groetjes van "een horsie".:D
Friesian.
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat er geen epub van dit boek is. Niet gevonden in mijn verzameling in ieder geval.
Reputatie 5
Badge +10
Wat zijn we weer lollig met onze e-pubs.:P

Kwam laatst iemand tegen die het boek in PDF las in plaats van e.pub of papier.
Reputatie 7
Badge +9
Een kennis van me converteert de PDF files naar Word 😃
Reputatie 7
Badge +10
Ik wist serieus niet wat een epub was.. Tiury was mijn redder in nood. Nu ik hoor hoeveel boeken je voor een klein prijsje kunt regelen, ga ik misschien toch van mijn geloof afstappen. Al vind ik een e-reader ook wel erg duur.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Dat verdien je vlug terug met aanschaf van boeken.
Reputatie 7
Badge +10
Dat is waar. Ik ga vriendlief even aankijken met mijn puppy ogen 😉
Reputatie 7
Badge +9
Het is al weer een poosje stil in dit topic.....

Ik heb de Millennium trilogie verslonden, kon bijna niet stoppen met lezen van deze 3 boeken van Stieg Larsson. Ik was dan ook erg benieuwd naar deel 4 geschreven door David Lagercrantz (Stieg Larsson is overleden).
Dit boek 'Wat ons niet zal doden' heb ik inmiddels ook uit, ik heb het niet verslonden, 20 - 30 pagina's lezen en stoppen, het is geen slecht boek maar het kan m.i. niet tippen aan de boeken van Stieg Larsson.
Het boek heeft ook wat open eindjes, ik denk dus dat er ook nog een Millennium 5 komt. Of ik dit boek ook zal lezen is nog een grote vraag.
Ik weet niet of iemand anders dit 4e boek heeft gelezen, ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Reputatie 6
Badge +10
Dat is even een handige reminder, franswon! Iedereen was verschrikkelijk enthousiast over die serie, dat ik het ook moest lezen. Helaas nooit aan toe gekomen! Ik kan je dus nog niet vertellen of deel 4 de moeite waard is 😉.

Groetjes, Tiury
Reputatie 5
Badge +10
Op dit moment ben ik breken met banken aan het lezen.
Voor mensen die graag iets over ontstaan van bedrijven c.q. rare bedrijfsmanagement willen lezen en van doorzetters met een droom houden zeker een aanrader.
Reputatie 7
Badge +9
Als op de rekeningen een negatieve rente wordt berekend zullen er veel mensen breken met banken......
Reputatie 3
Badge +5
Zolang ze maar geen banken breken!
Reputatie 5
Badge +10
Even weer een van mijn favoriete topic's omhoog halen. Hé Angela?!

Op dit moment lees ik De Prooi (Blinde trots breekt ABN AMRO) van Jeroen Smit.
Heb wel eerst de serie gekeken maar het boek is toch interessanter.

Kleine uitleg over het boek:
Het boek gaat over de blinde trots van ABN AMRO.
Van het samengaan van ABN en AMRO, het bewind onder Jan Kalff, het aantreden van Rijkman Groenink, de overname van Banca Antonveneta (En de sores daarom heen), de overname door het consortium van 3 banken.

De Serie:
De serie gaat verder naar het aantreden van Rijkman Groenink en zijn beruchte uitspraken "Over 4 jaar behoord ABN AMRO tot de top 5 en binnen 5 jaar is deze bank 100 miljard waard!"
Hoe ABN AMRO van Jager tot prooi gaat.
En serie vol van emotie!
Het kost welgeteld 150 minuten om de serie te kijken dus voor de mensen die zich een keer vervelen... Doen!
Reputatie 7
Badge +9
Rijkman is er niet armer van geworden :)

Ik heb dit boek nog ergens als, ongelezen, epub. Zal het eens lezen, bedankt voor de tip.
Reputatie 7
Badge +10
Even weer een van mijn favoriete topic's omhoog halen. Hé Angela?!

Ja! Leuk 😃

Ik lees op dit moment de boeken van Harry Potter. Deze heb ik namelijk nog nooit gelezen, hoe gek ik ook ben op de films. Dit is er nooit echt van gekomen. Dus ik ben voorlopig nog even zoet. Op dit moment lees ik boek 4!
Dus ik ben voorlopig nog even zoet. Op dit moment lees ik boek 4!
Je kunt dus beter al voorbereid zijn op een Angela die binnenkort stout is als ze boek 4 uit heeft ?! :8:P:D:D
Reputatie 7
Badge +10
Ik ben altijd "zoet", Friesian 😉
Angela is nooit "stout"..:) voorlopig althans..;)
Vroeger moest je van de juf in de hoek gaan staan voor straf als je altijd "zoet" was. 🙂

Reageer