.

Zijn er mensen die, net als ik, in geen dagen een computer gebruiken.

  • 10 September 2019
  • 5 reacties
  • 299 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik merk al heel lang dat ik vaker de telefoon gebruik dan de computer.

Geen extra opstarten nodig..

Of je dan wel kunt spreken van een verslaving weet ik niet, je verplaatst in feite het gebruik naar een ander apparaat.

Zijn er meer mensen die vaker de telefoon gebruiken dan de computer?
Heb je al eens gemeten hoeveel gebruik je maakt van je telefoon?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Ik gebruik m'n laptop vooral overdag en m'n telefoon 's avonds en in het weekend. Maar Spotify doe ik bijvoorbeeld altijd op m'n telefoon, ook op kantoor.
En ik heb wel eens screen time aangezet op m'n iPhone, maar vond de rapportages een beetje confronterend. Heb het dus maar uitgezet! Houden jullie dat wel bij?
Dagelijks op het werk..
Reputatie 7
Badge +6
Hi Friesian,

Daar zeg je iets interessants! Ik heb mijn telefoon altijd bij me, en zelfs thuis gebruik ik die veel. Maar ik merk ook wel dat ik eigenlijk het allerliefst gebruik maak van mijn laptop, ook voor dingen die gemakkelijk met de telefoon kunnen (zoals sociale media gebruiken). Ik vind dat toch iets hebben, om rustig met mijn laptop op schoot te internetten.

Het scheelt ook wel dat ik geen andere apparaten zoals een tablet heb, geloof ik. Voor mij is het dus en kwestie van kiezen tussen een klein telefoonscherm óf mijn laptopscherm. Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn laptop bijna altijd op stand-by heb staan, en dus is opstarten niet echt een probleem.

Ik ben benieuwd wat de rest vindt! :)

Groetjes,
Jihane



Voor mijn geldt als je de laptop vervangt voor een iPad.😄
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Daar zeg je iets interessants! Ik heb mijn telefoon altijd bij me, en zelfs thuis gebruik ik die veel. Maar ik merk ook wel dat ik eigenlijk het allerliefst gebruik maak van mijn laptop, ook voor dingen die gemakkelijk met de telefoon kunnen (zoals sociale media gebruiken). Ik vind dat toch iets hebben, om rustig met mijn laptop op schoot te internetten.

Het scheelt ook wel dat ik geen andere apparaten zoals een tablet heb, geloof ik. Voor mij is het dus en kwestie van kiezen tussen een klein telefoonscherm óf mijn laptopscherm. Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn laptop bijna altijd op stand-by heb staan, en dus is opstarten niet echt een probleem.

Ik ben benieuwd wat de rest vindt! 🙂

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Mijn werkzaamheden hebben echt een computer nodig, dus zie alle 7 dagen van week een computer.

Mijn mobiel redt soms de 4 dagen op de accu, dus ik denk dat ik die niet veel gebruik!

Mijn verbruik is flink verdeeld over apparaten:
  • Mobiel is veelal voor onderweg iets opzoeken, foto's maken, navigeren, Spotify luisteren wanneer niet thuis.
  • Tablet met toetsenbord; Deze start ook gelijk op en is door een groter scherm en beter geluid toch beter voor media consumptie. Ook als ik ergens kan zit, kan ik hier veel mee. 4G en zelfs bellen kan hier ook mee mogelijk, maar meestal doe ik internet delen via bluetooth. Daarmee ziet Android ook dat het een mobiele verbinding is, dus geen updates en "alleen bij Wifi-datavreet"-problemen.
  • SmartTV: Media consumptie in de woonkamer is gewoon casten of zelf alleen op de SmartTV.
  • Laptop: Met 17 inch niet heel portabel, maar hiermee kan ik prima onderweg werken of werken wanneer niet thuis.
  • Desktop: Met 2 x 24 inch aan schermruimte kan hier alles!
Een mobiel is op zich prima en er kan tegenwoordig veel mee. Maar het is lang niet altijd zo efficiënt, comfortabel of ergonomisch om alles zoveel mogelijk op je smartphone te doen.

Reageer