.

Wist-je-dat'jes


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Feitjes waar je vaak niet zoveel aan hebt maar die wel leuk zijn om te weten. Soms zelfs feitjes waar je heel veel van leert. Dingen die jij vervolgens gaat door vertellen aan je vrienden omdat je eigenlijk niet kan geloven dat het waar is.

Heb jij nog leuke 'Wist-je-dat'jes'?

Laat ik beginnen:

Wisten jullie dat een vrouw gemiddeld 2 jaar van haar leven in een badkamer doorbrengt? Echt waar! Denk aan lang douchen, optutten en nog 10 keer checken of dat ene plukje haar nog goed zit 😉

416 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat ik zojuist met mijn tong uit mijn mond door men neus het ademen was.😅😂
Wist je dat ik al benieuwd was naar wie het zou gaan uitproberen?
Reputatie 5
Badge +2

Wist je dat ik zojuist met mijn tong uit mijn mond door men neus het ademen was.😅😂Wist je dat ik al benieuwd was naar wie het zou gaan uitproberen?


Ik😜.
Wist je dat ik met me tong in me neus, niet door me mond kan ademen?
Eeeeh @L.Rozewater..... Wist je dat ik dit niet wil weten, noch me een beeld daarbij maken., 😗😜
Reputatie 7
Badge +7
Wist je dat het onmogelijk is door je neus adem te halen terwijl je je tong uitsteekt?


Inderdaad, het is heel mooi om te zien dat mensen het gaan proberen en dan melden dat het bij hun wel kan.
Mijn vrouw heeft mij er trouwens ook in laten lopen. Ze vond dat ik op een hond leek.

@Daisy : Bedankt.
Wist je dat @Daisy met de General Lee rondscheurt door Amsterdam? 😉😁

Reputatie 6
Badge +6
Ik ben een beetje een nerd en hou van geschiedenis, dus bij deze mijn eerste bijdrage aan dit topic 😃

Wist je dat er een soort "blinde vlek" in de Zwarte Zee is waar wetenschappers schepen hebben gevonden van wel 1200 jaar oud? Zo goed geconserveerd dat je de sporen van de beitel nog ziet?

Wist je dat..... Ik bezig ben met onderhoud van mijn aquarium? 

 

 

 

 

@Daisy een weetje voor iedereen.

Wist je dat...........Daisy chainen brandgevaarlijk is?

 

😛🙂😀

https://nl.qwe.wiki/wiki/Daisy_chain_(electrical_engineering)

Reputatie 4
Badge +4

Wist je dat..... Ik bezig ben met onderhoud van mijn aquarium? 

 

 

 

 

Wow nooit gedacht dat het wier zo in toom gehouden moet worden.

Reputatie 7
Badge +9

Sommige wieren (met name zeewier) kun je eten. Maar de groeisels in @Friesian ‘s aquarium zijn zo te zien geen wieren maar waterplanten. Botanisch gezien is er een groot verschil. Of @Friesian ‘s groene groeisels lekker zijn weet ik niet. Misschien kan @Friesian hier meer over vertellen.

Wist je dat ik af-en-toe mijn aquarium opnieuw inricht?  Zo creëer ik opnieuw ruimte voor de groei van planten en zwemruimte voor de vissen.

 

Reputatie 6
Badge +6

@Daisy een weetje voor iedereen.

Wist je dat...........Daisy chainen brandgevaarlijk is?

 

😛🙂😀

https://nl.qwe.wiki/wiki/Daisy_chain_(electrical_engineering)

Wist je dat onze oude bovenbuurman hier alles vanaf weet? Denk dat het nog wel een half jaar naar brand stonk hier nadat die plantage afgefikt was :tired_face:

Reputatie 7
Badge +6

Wist je dat je de nieuwe budget iPhone nog goedkoper kunt krijgen.🤨http://Deal: iPhone SE voor minder dan 450 euro

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat je de nieuwe budget iPhone nog goedkoper kunt krijgen.🤨http://Deal: iPhone SE voor minder dan 450 euro


@Ron H, wist je dat de link in de quote hierboven helemaal niet werkt!

Wist je dat ik aan het klooien ben met een minder goede telefoon?

Reputatie 7

Wist je dat je de nieuwe budget iPhone nog goedkoper kunt krijgen.🤨http://Deal: iPhone SE voor minder dan 450 euro


@Ron H, wist je dat de link in de quote hierboven helemaal niet werkt!

Yep:

 

@Ron H Ben dan wel ongelooflijk nieuwsgierig naar deze evenzo ongelofelijke link :wink:

Wist je dat het keiii-link

is om een niet werkende link te plaatsen?😀🙂

Reputatie 7
Badge +6

Wist je dat je de nieuwe budget iPhone nog goedkoper kunt krijgen.🤨http://Deal: iPhone SE voor minder dan 450 euro


@Ron H, wist je dat de link in de quote hierboven helemaal niet werkt!

Yep:

 

@Ron H Ben dan wel ongelooflijk nieuwsgierig naar deze evenzo ongelofelijke link :wink:

 

Reputatie 7
Badge +6

Wist je dat ik het om één of andere duistere reden niet voor elkaar krijg maar als je interesse hebt je op de site van iCulture Moet kijken.

Reputatie 7
Badge +6

En wist je dat ik weer zit te kloten met de mogelijkheden die ik tot mijn beschikking heb😤😠😡

Reputatie 7

Wist je dat ik het om één of andere duistere reden niet voor elkaar krijg maar als je interesse hebt je op de site van iCulture Moet kijken.

@Ron H Deze bedoel je?: https://www.iculture.nl/deals/iphone-se-deal-tele-2/

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb jaren geleden de jongere broer van president John F. Kennedy (een wèl legendarische Amerikaanse president overigens) ‘ontmoet’, Edward Kennedy. Was in Duitsland in een kabeltreintje dat ergens tegen een berg omhoog ging. Wij waren er net (als enigen) ingestapt, toen er officiële wagens voorgereden kwamen. De rest van de mensen in de rij moesten direct opzij. En senator Edward Kennedy met zijn gevolg (lijfwachten enz. enz.) stapten in de kabeltrein. Verder mocht er niemand meer in maar wij mochten wel blijven zitten. Zaten wij daar praktisch alleen naast die man. Ik heb gevraagd of ‘ie even wat op een kaartje wilde schrijven. Dat wilde hij wel. Dat kaartje heb ik vast nog wel ergens in een doos liggen.

Boven gekomen gingen wij van het uitzicht genieten maar zij doken daar direct het restaurant in. Toen wij na een half uur weer instapten om naar beneden te gaan, kwam er een lijfwacht aan hollen die de bestuurder van dat treintje aansprak. Hij moest wachten want meneer Kennedy was nog niet zover. Die zat waarschijnlijk nog steeds aan de Kaffee und Kuchen of op het toilet.

Zal nooit vergeten wat die treinbestuurder toen stoïcijns zei (op zijn Duits uiteraard) tegen die Amerikaanse lijfwacht (die er waarschijnlijk geen zak van verstond), hij zei “Kan me niets schelen, wij wachten niet, wij moeten op tijd weer beneden zijn.” En klap ging de deur dicht en daar gingen we.

Edward is de middelste. Tussen zijn broers Robert (presidentskandidaat en vermoord) en rechts uiteraard president John F. Kennedy (zoals iedereen wel weet, ook vermoord).

 

Reputatie 6
Badge +6

Leuk verhaal de leon! Wat heeft ‘ie eigenlijk op je kaartje geschreven?

 

Reputatie 7
Badge +9

Wist je dat als je 2020 deelt door 5, dat je dan 404 krijgt. 404 is wel bekend voor de betekening “File not found” op websites.

Dat vind ik persoonlijk wel passen bij dit jaar:

  • Musical van groep 8 in 2020? Nee hoor 404, die was er niet.
  • Centrale examens 2020? Nee hoor 404, die waren er niet.
  • Zomervakantie in het buitenland? Nog geen 404 error, maar die komt misschien nog!
  • Olympische spelen 2020? Nee hoor 404, die was er niet.
  • Eurovision Songfestival 2020 in Rotterdam? Nee hoor 404, die was er niet!
  • Formule 1 2020 op Zandvoort? Ook nu weer 404, die was er niet!
  • Schrikkeljaar 2020? Die was net nog voor de crisis, dus die mocht doorgaan.
  • Koningsdag 2020? Die geeft een 304 naar Woningsdag 2020! (Fijne kwoningsdag overigens!)
  • En zo kunnen nog even doorgaan met 404 x 5 = 2020!
Reputatie 7

@Groentjuh Geweldig!! :joy:

Reageer