.

Wist-je-dat'jes


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Feitjes waar je vaak niet zoveel aan hebt maar die wel leuk zijn om te weten. Soms zelfs feitjes waar je heel veel van leert. Dingen die jij vervolgens gaat door vertellen aan je vrienden omdat je eigenlijk niet kan geloven dat het waar is.

Heb jij nog leuke 'Wist-je-dat'jes'?

Laat ik beginnen:

Wisten jullie dat een vrouw gemiddeld 2 jaar van haar leven in een badkamer doorbrengt? Echt waar! Denk aan lang douchen, optutten en nog 10 keer checken of dat ene plukje haar nog goed zit 😉

416 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het jongetje ook hoor, dus de combinatie is helemaal niet gevaarlijk 😁
Reputatie 6
Badge +5
Wist je dat alcoholvrij bier tot 0,1% alcohol mag bevatten. Eigenlijk klopt de naam dus niet 😅
Reputatie 7
Badge +9
Alcoholvrij bier is als een BH aan een waslijn, het beste is er uit 😂
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat in sommige landen een Tic Tac mint suiker-vrij is. Nou ja, volgens het label dan, want een Tic Tac is ongeveer volledig suiker. In die landen mogen ze de 0,5 gram suiker per portie als 0 gram suiker per portie op het label zetten. Het portie zelf is overigens ook 0,5 gram.
Wist je dat je gevaarlijk bezig bent als je naar Simyo rent? Je kunt zomaar in botsing komen met een opgevoerde stoel als je de veilige route niet kent.😀
Reputatie 6
Badge +7
Wist je dat... ... er bij het niezen lucht ontsnapt met een snelheid die kan oplopen tot 165 km/u?
Wist je dat......ik echt niet wil weten hoe je dat hebt opgemeten? 😀😛

*******
Wist je dat er enorm veel verschil gemaakt kan worden wat betreft het gedrag van een hond alleen al door de samenstelling van het voer?

Een voorbeeld goedkoop voer, lam/rijst.

4% lamsvlees, 4% rijst.
Persoonlijk vindt ik beiden rond de 20% beter.

Kijk maar eens op een zak, samenstelling staat op volgorde, datgene wat vooraan staat zit er het meeste in gevolgd door. Dat principe geldt voor alle soorten diervoeders.
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat...

Mijn dwergpapegaai geen trosgierst uit de oude zak wil hebben als ze weet dat er een nieuwe zak is?

De kunst is dus het restant van de oude zak in de nieuwe zak te doen zonder dat ze het merkt.
Wist je dat.....franswon een sluwe dwergpapegaai heeft? 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb nog een mooie:

Wist je dat het merendeel van de aardbevingen in het Midwesten van de Verenigde Staten geen nieuwe aardbevingen zijn, maar naschokken van de grote aardbevingen uit de regio tussen eind 1811 en begin 1812?
Wist je dat - mogelijk @Ron H in dit topic over een oud landbouwwerktuig spreekt? Volgens mij heb ik het in de schuur hangen maar weet dat niet zeker. 😛

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zicht_(gereedschap)
Reputatie 7
Badge +6
Wist je dat waar @Friesian op doelt bij ons gewoon gebruikt wordt en geen scheldwoord is bv hé pik alles goed, lekker eten pik😉😉
Wist je dat ze bij Jiskefet geen pik maar Hey Lullo zeggen? 😂
Wist je dat het goed is dat ik het woordje 'mogelijk' gebruikte. Dat ik dus onmogelijk kan/kon weten of het in de schuur hangt..

Wist je dat je bij Friesian niet in termen als pik moet denken maar pk's. 😀
Nu we het dan toch over.. wist je dat hebben...
Wist je dat we vroeger Shetlander pony's hadden? Dat weet je waarschijnlijk, maar....

Wist je dat we elk jaar een hengstenboer lieten komen waarvan 1 daarvan hengst gekozen eerst om ons paardje te laten dekken eerst een kieke of ie staat hengst gebruikt werd.

Wist je dat...
Om zeker te weten na een aantal bezoekjes of bij de laatste keer de merrie bevrucht was een scan werdt gedaan..
Reputatie 6
Badge +4
Mooie wist-je-datjes weer! :)

Wist je dat een ananas niet 1 stuk fruit is maar eigenlijk een samensmelting van verschillende besjes?
Wist je dat....er in mijn gemeente een groots dancefestival binnenkort losbarst, en er al professioneel de tent(en) op stelten is gezet? 😂😎
Reputatie 6
Badge +4
Wist je dat....er in mijn gemeente een groots dancefestival binnenkort losbarst, en er al professioneel de tent(en) op stelten is gezet? 😂😎

Dat is toch meer een Wisht-je-dat? 😛
Nope, ik wisht het al heul errug lang. 😁
Reputatie 7
Badge +10
Wist je dat.. dit mijn laatste post is op het forum 😅😘

Bye all!
Reputatie 5
Badge +5
NOOOOOOOOOOO 😢 Wist je dat... ik je HEUL erg ga missen!
Wist je dat....we nu al weer een hele tijd Els missen op het forum? Sindsdien maken @Ray en ik soms de bekende tiepv(r)oa(w)tjes.😳😆
Reputatie 6
Badge +5
Wist je dat zowel typfout als typefout correct Nederlands is?
Reputatie 7
Badge +7
Wist je dat het onmogelijk is door je neus adem te halen terwijl je je tong uitsteekt?
Reputatie 7
Badge +6
Wist je dat ik zojuist met mijn tong uit mijn mond door men neus het ademen was.😅😂

Reageer