.

Wie gaat hoe op vakantie dit jaar?


Reputatie 7

Hallo,

Ik dacht dat het misschien een leuk idee zou zijn om te delen hoe de Simyo’ers op vakantie gaan dit jaar.

Ik zal het spits afbijten.

Vandaag over 5 weken zouden we arriveren in ons chalet op de camping aan de Costa Brava - Spanje. Helaas gooide een niet tastbare ongrijpbare narigheid roet in het eten. Ik had de vakantie helaas al eerder geannuleerd en kreeg onder aftrek van een klein bedrag aan administratiekosten de aanbetaling op de rekening teruggestort door de camping. Ook al worden de grenzen langzaamaan weer meer open gesteld, omdat we met de auto niet alleen de Spaanse grens over moeten, maar ook door België én Frankrijk is het allemaal allerminst onzeker. Om deze reden hadden we de vakantie even geparkeerd. Echter, afgelopen weekend begon het bij ons toch weer enorm te kriebelen en hebben we 2 weken in een luxe vakantiepark in Drenthe geboekt. Hier waren we al eens eerder geweest en hier is enorm veel in- en outdoor vertier. Ik heb er enorm veel zin in.


35 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik had in Maart een (extra) lang weekend Center Parcs gepland. Deze ging niet door, want het park sloot vlak daarvoor zijn deuren, want de verscherping van de maatregelen maakte het onmogelijk voor Center Parcs om de parken nog open te houden. Onder andere moesten de restaurants dicht en daarnaast was er een maximale capaciteit op het aantal mensen dat mocht zwemmen en in het centrum mocht zijn. In de praktijk kon je daardoor maar 1 keer per verblijf 1 uur zwemmen. Deze vakantie is verplaatst naar december 2020! Hopelijk gaat dat dan goed.

De zomervakantie was destijds nog niet eens geboekt en het boeken daarvan hebben we uitgesteld, totdat duidelijk wordt wat wel en niet kan. Normaal plannen die vakantie eind juni, maar nu bekijken we juni 2021 met heel misschien september 2020 (net voor einde zomervakantieseizoen) als alternatief. Deze laatste optie zullen we pas bekijken als we zeker zijn dat we dan ook de vakantie hebben, zoals we deze wensen te houden.

Dus ja… We vermaken ons wel zo in de buurt van de kust...

Ik ben al in geen jaren meer op vakantie geweest als je de schoolreisjes meetelt. Door persoonlijke omstandigheden is het voor mij te zwaar. Financieel is ook een punt van zorg.

Reputatie 7
Badge +9

Wij waren van plan om in september een weekje op Aruba door te brengen. Maar omdat het eiland al een tijdje potdicht zit heb ik het resort dat ik geboekt had gelukkig kunnen annuleren en de volledige som teruggekregen. Hulde aan Expedia waar ik geboekt had. Maar de KLM vlucht via Schiphol is nog niet door de KLM geannuleerd, hoewel er momenteel helemaal geen vluchten zijn tussen Edinburgh en Amsterdam en tussen Amsterdam en Aruba. Ik wacht nu op annulering door de KLM want alleen op die manier kan ik mijn geld terug krijgen, hetzij cash hetzij middels een tegoedbon. 

Reputatie 7
Badge +6

Hey allemaal,

 

Leuk topic RicoK! Al is het toch ook wel een beetje bitterzoet…:wink:

Ik had namelijk 2 weken terug eigenlijk een week in Valencia moeten zitten, lekker aan het strand. :sob:  Deze reis is geannuleerd, maar we hebben gelukkig een voucher gekregen van de reisorganisatie zodat we op een later moment voor dezelfde prijs een andere reis kunnen boeken. Uiteindelijk heb ik me die week maar gestort op het klussen bij mijn broer. 

 

Binnenkort gaan we (ik en mijn zus) een lang weekend naar een vakantiepark in Nederland. Lekker uitrusten, wandelen en misschien een stadje bekijken als het niet te druk is.:blush:

 

Veel plezier RicoK! Geniet er van!

Ik ben benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan doen Groentjuh! 

Friesian, dat is begrijpelijk. Gelukkig heb je ook geweldig mooie plekjes in Nederland om eens een dagje te bezoeken!

Scotsman, ik duim voor je! 

 

Groetjes,

Tessanne

Niet zo heel ver van mij vandaan.🙂

Reputatie 7

@Friesian Echt PRACHTIG!!

Reputatie 4
Badge +4

Niet zo heel ver van mij vandaan.🙂

Wow in welke regio is dit?

Dit is in de regio Den Bosch (Oeteldonk), Eindhoven (Lampegat) en Helmond (Keiebijters). Daar waar de wieg stond van Groots met een zachte g. Daar waar de familie Swinkels al generaties lang hun bier brouwen.

De rivier de Aa.

 

Reputatie 6
Badge +6

Heb het hier de afgelopen tijd regelmatig over gehad met vrienden, familie en mensen die ik tijdens mijn vorige trip heb leren kennen. We komen allemaal tot de conclusie dat het voorlopig een beetje lastig is om iets te plannen :smile:  Mijn ouders gaan wel heel burgerlijk een paar weken met de camper weg binnen Nederland (wat ze normaal gesproken nooit doen), maar daar pas ik voor. Ik wil terug naar de andere kant van de wereld en dat ga ik pas doen als ik zeker weet dat het op een normale manier kan :yum:

Ik ga altijd buiten het hoofdseizoen. Omdat collega's met kinderen dan wel gaan, kan ik wat extra verdienen en de fiscus spekken. 

Dit jaar zou ik dus 1ste paasdag vliegen maar dankzij Corona en alle maatregelen eromheen ging dat niet door. 

Misschien pak ik in de zomer nog wel een weekend ergens in Europa. 

Vliegen naar Indonesië hoop ik in oktober weer te doen. 

 

Reputatie 6
Badge +6

@Ray zaten we maar op Lombok nu :sleepy:

@Ray zaten we maar op Lombok nu :sleepy:

Ik in Yogyakarta @Bas 

 

Reputatie 6
Badge +6

@Ray ook heel leuk! :grin:

Hoe lang duurt zo'n vliegreis naar Indonesië en vlieg je dan 1e klasse?

 

Hoe lang duurt zo'n vliegreis naar Indonesië en vlieg je dan 1e klasse?

 

Ligt eraan wat je eindbestemming is. Met welke maatschappij je vliegt.

Ik ben bijvoorbeeld (vandaag precies een jaar geleden) voor het eerst naar Indonesië gegaan. Eind bestemming was Yogyakarta. Ik vloog met Garuda, Economy klasse. Bij Garuda hebben ze in de economy klasse een 3-3-3 opstelling bij de Boeing 777-300 ten opzichte van KLM. Die hanteert een 3-4-3 opstelling. Daarom heb je iets minder ruimte bij KLM. Voor mij met 1.90m lengte helemaal niet zo slecht dus die opstelling van Garuda.

Afgelopen oktober was ik ruim 2 uur langer onderweg omdat Garuda tijdelijk niet meer naar Jakarta vloog maar naar Bali vanuit Amsterdam. Deze wijziging was bedacht door een CEO die later is opgepakt wegens corruptie en smokkelen. 

Schiphol - Yogyakarta is bij Garuda ongeveer 18,5 uur. Daar zit wel een overstap van 3.15 uur bij in Jakarta. Omdat Yogyakarta een nieuw vliegveld heeft die niet meer in de stad is komt er nog een reistijd bij van vliegveld naar Yogyakarta city. 

Schiphol - Jakarta is 13,5 uur.

 

 

Ik zou dit echt niet kunnen. Sterker nog, ik zou in problemen komen.

Ik heb nog nooit een vliegtuig van binnen gezien. De opstelling zegt me niet zoveel. Kun je dat beter uitleggen @Ray ? Visueel heb ik er geen beeld van.

@Friesian 

Wat ik bedoel is de opstelling van stoelen. Ik laat het je zien met 2 plaatjes en 2 filmpjes. Het ene plaatje / filmpje is van Garuda Indonesia en de andere van KLM. Beide toestellen zijn de 777-300.

Dit is een plaatje van de 3-4-3 opstelling Economy class van de Boeing 777-300 van KLM.

Met bijbehorend filmpje. Er staan overigens best veel review filmpjes op Youtube. 

 

Dan die van Garuda. Zelfde toestel, 777-300, maar andere indeling in de cabine.

Gangpaden zijn iets breder maar de stoelen ook. Beenruimte is ok te noemen met mijn 1.90 mtr lang.

En ook nu weer een bijbehorend filmpje van de cabine.

 

Heb ik zo je vragen beantwoord? :sunglasses:

Ik ben nu bezig met het middagmaal. Ik kom hier op terug.

Reputatie 6
Badge +6

Het is ook wel echt een lange zit hoor… Als je van hier naar Singapore vliegt dan ben je al 12 uur bezig. Gelukkig is het nog maar 3-4 uurtjes van daar naar Bali, dus met die eerste vlucht heb je het ergste al gehad :grin:  En ondanks dat ik bijna twee meter lang ben vlieg ik gewoon Economy hoor Friesian! Zo rijk ben ik niet :joy:

Reputatie 7
Badge +9

Wat is er zo speciaal aan Indonesië? Is het een kwellende vlucht van 15-16 uur waard? Je hoort het, ik ben daar nog nooit geweest… Ik vind een vlucht van 10 uur bijvoorbeeld van Amsterdam naar Aruba al erg genoeg, het is zo’n beetje de langste vlucht die ik nog bereid ben te maken! :wink:

@Ray  de plaatjes maken veel duidelijk. YouTube kijk ik straks, eerst schroefwerk verrrichten. Bedankt !

@Bas ik zou het eerlijk gezegd niet kunnen. Ik heb al moeite met de weersomslag. 

Inchecken, tijdstip,  vlieguren... Uitchecken, reis naar het hotel. Zou voor mij al veel te veel zijn.

@Scotsman ik snap je! Maar er zijn ook mensen die geëmigreerd zijn naar Australië en op familiebezoek komen. En dat is ook een doorbijtertje.😎

Reputatie 7
Badge +9

@Ray  de plaatjes maken veel duidelijk. YouTube kijk ik straks, eerst schroefwerk verrrichten. Bedankt !

@Bas ik zou het eerlijk gezegd niet kunnen. Ik heb al moeite met de weersomslag. 

Inchecken, tijdstip,  vlieguren... Uitchecken, reis naar het hotel. Zou voor mij al veel te veel zijn.

@Scotsman ik snap je! Maar er zijn ook mensen die geëmigreerd zijn naar Australië en op familiebezoek komen. En dat is ook een doorbijtertje.😎

Daarom is emigreren naar Schotland the best of both worlds. Lekker weg uit Nederland (ha ha) met al die miljoenen kaaskoppen (ha ha) en wonen in een prachtig land met veel on-Nederlandse natuur zoals de Highlands en al die blote benen die onder kilts uitkomen (ha ha ha), en toch maar ruim een uurtje vliegen van Schiphol. Fàilte gu Alba!

https://forum.simyo.nl/gewoon-gezellig-134/wie-gaat-hoe-op-vakantie-dit-jaar-44053?postid=202161#post202161

@Ray vragen zijn ruimschoots beantwoord. Het valt me op dat er in een vliegtuig minder ruimte is dan wat de dieren bij mij in de stal hadden.

https://forum.simyo.nl/gewoon-gezellig-134/wie-gaat-hoe-op-vakantie-dit-jaar-44053?postid=202161#post202161

@Ray vragen zijn ruimschoots beantwoord. Het valt me op dat er in een vliegtuig minder ruimte is dan wat de dieren bij mij in de stal hadden.

@Friesian

Klopt, er is niet veel ruimte maar ik heb persoonlijk geen enkele keer moeite gehad met vliegen in economy. Als je echt veel ruimte wil kun je Business klasse vliegen maar dan heb je ook een ruimere portemonnee / bankrekening nodig.   

 

@Scotsman

Waarom ik graag naar Indonesië ga? Het is een mooi land, leuke mensen en ik had al jaren daar iemand wonen wat je vroeger penvrienden noemde en nu m’n vriendin is :grinning:

Reputatie 7
Badge +9

@Ray  de plaatjes maken veel duidelijk. YouTube kijk ik straks, eerst schroefwerk verrrichten. Bedankt !

@Bas ik zou het eerlijk gezegd niet kunnen. Ik heb al moeite met de weersomslag. 

Inchecken, tijdstip,  vlieguren... Uitchecken, reis naar het hotel. Zou voor mij al veel te veel zijn.

@Scotsman ik snap je! Maar er zijn ook mensen die geëmigreerd zijn naar Australië en op familiebezoek komen. En dat is ook een doorbijtertje.😎

Daarom is emigreren naar Schotland the best of both worlds. Lekker weg uit Nederland (ha ha) met al die miljoenen kaaskoppen (ha ha) en wonen in een prachtig land met veel on-Nederlandse natuur zoals de Highlands en al die blote benen die onder kilts uitkomen (ha ha ha), en toch maar ruim een uurtje vliegen van Schiphol. Fàilte gu Alba!

@Scotsman wel is het weer daar volgens mij nog “klein koud kikkerland”achtig dan hier in Nederland!

Reageer