.

Welk mobiel besturingssysteem (OS) gebruik jij en waarom?


Reputatie 3
Badge +5
Voorbeelden:
Android
iOS (iphone)
Windows Mobile
Windows Phone
Symbian
Bada (samsung's eigen systeem)

261 reacties

Wat betreft je laatste @. Ik betwijfel het...wie zich in het verleden wel eens negatief uitgelaten heeft over Apple....die blijft voor eeuwig in het vizier van de Apple fanboys en daar is niets meer aan te doen. 🆒
Achter het Apple-vizier slapen we nooit, Friesian.

Wist je dat........ik grootvizier ben? :P

Ooops verkeerd topic, sorry ! 🆒
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat alle Apple gebruikers fan van Het Klokhuis zijn? Oops ook verkeerd topic 😃
Reputatie 3
Badge +5
Wat een nostalgie... 't Klokhuisje. Is dat de reden waarom wij zo briljant zijn?
Nope, dat is de reden waarom we heel vaak - even Apeldoorn bellen. :)

On topic..
Afgezien van het besturingssysteem. Om welke reden zou ik een telefoon kopen waarbij je niet eenvoudig zelf de batterij kunt omwisselen? Zeg nou eerlijk, een batterij kost een paar tientjes. Oude eruit, nieuwe erin. En klaar is Sjakie.:)

Een batterij die gesealed zit komt niet alleen bij Apple voor maar ook bij een aantal Android merken. Een vaste batterij, niet mijn ding...
Reputatie 3
Badge +5
Daar ben ik het wel met je eens. Scheelt bij een defecte batterij ook een heleboel kosten als je zelf een batterij kan vervangen!
Reputatie 7
Badge +9
Uhm......gisteren heeft mijn Asus padje eindelijk eens een systeem update gehad naar Lullipop 5.0.2. Voor de Android liefhebburdjes; is dat goed? Geen idee :? Ben namelijk gewend aan de Applemoes updates en die krijg je gegarandeerd altijd om je devices geheel up to date te houden. Zoals het hoort dus.
Reputatie 3
Badge +5
De Lollipop update 5.0.2 is een prima update. Natuurlijk is Android 6.0 beter, maar het uitrollen van de updates duurt bij Android wel erg lang. Heb zelf nooit problemen ervaren met Lollipop 5.0.2.
Reputatie 7
Badge +9
Uhm....thx voor de info Ilias. Ik ben nu een stuk gerustgesteld. :D
Ikzelf verwacht inderdaad die update naar Asteroid Candy 6.0 pas als mijn Asus padje te bewonderen is in een vitrine in het museum van oudheidkunde en andere rariteiten van vroeger. 😛
Reputatie 3
Badge +5
Graag gedaan! Hahahahaha, dat is niet zo optimistisch, maar ik snap waar het vandaan komt.

Wel grappig dat ze allemaal naar voedselwaren genoemd worden, die Android software dingetjes. Haha, weet jij waar dat vandaan komt?
Die benamingen zijn bedacht omdat het meer aanspreekt dan een versie nummer. Waarom er specifiek gekozen is voor de voedselwaren is niet bekend volgens mij. Het is overigens wel in alfabetische volgorde en hadden ook bijv. namen van planeten kunnen zijn.
Reputatie 7
Badge +9

iPhone met IOS 6.01 omdat het zo lekker gesloten is.

Ik hoef niet zo nodig te klooien aan mijn foon. Gewoon alles lekker strak en snel. Werkt altijd. En de meeste apps.

Enne...voorts ben ik niet zo gecharmeerd (laten we het daar maar op houden) van de grootste Android trekker Samsung. Wie wil, kan ik wel even een explicatie geven.

Wel is het zo dat iPhones reteduur zijn. Dat zou verboden moeten worden.

Ook dit topic weer even omhooggetrokken.

Vind ik nog steeds. Alleen nu dan IOS 13.4.1 inmiddels. IOS is nog steeds het meest veilige OS waarvan toestellen nog lang (beveiligings)updates krijgt met nieuwe features.

Zonder te bashen. :grin: Ik heb een mobiel (gehad) met Android en op dit moment ook een tablet met Android. Bruikbaar maar gewoon niet fijn om mee te werken. Die tablet keil ik soms het liefste het raam uit. Onlogisch onding. Beiden vind ik geen vergelijk met mijn iPhones en iPads. Tja….Apple fanboys zijn moeilijk / nooit te overtuigen. Alleen vind ik Apple devices wel te duur, absoluut.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi de leon,

 

Leuk dat je dit weer even omhoog hebt getrokken! Ook ik was erg lang een Apple fangirl (en nog steeds wel een beetje), maar voor mij wogen de kosten van zo'n ding niet meer op tegen wat je ervoor terug krijgt. Dat is echt de enige reden geweest dat ik ben overgestapt naar mijn huidige Samsung a50. Het is vooral erg wennen in het begin, maar het bevalt me verder prima. Al krijg ik soms wel even heimwee als ik zie dat de nieuwste iPhone is uitgekomen… ;p

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7

Hier Apple wat de klok slaat. Mijn hele huishouden, vrouw en kinderen, zit aan het fruit. Wat een genot. Hoge bedrijfszekerheid en lange tijd verzekerd van updates van het OS. Dat is voor mij de hoofdreden dat ik aan de iOS/ipadOS/watchOS/tvOS en macOS zit. Wel heb ik nog twee Google Chromecast Audio in huis om Spotify mee/naar te streamen. Ik had twee Ariport Expresses in huis, maar wat heb ik een spijt van de verkoop.

Maar inderdaad de aanschafprijzen zijn hoog, maar hoe paradoxaal duur wil ik het niet noemen in verhouding tot wat je er voor krijgt. Daarnaast behoudt alles van Apple ook nog een redelijk hoge restwaarde, mits er zuinig mee wordt omgesprongen, in vergelijk met elk willekeurig ander merk.

Reputatie 6
Badge +6

Precies wat jij zegt hoor Rico! Ik zweer ook bij Apple. Ben destijds geswitched van Android naar iOS omdat de iPhone 5 gewoon een mooi toestel was. En al die extra dingen die je kan met Android… Ik hoef het niet, ik gebruik het niet en het boeit me niet. Maar nu ik ongeveer alles van Apple heb (behalve een Apple Watch) zit ik zo diep in dat ecosysteem dat het helemaal niet meer wenselijk is om op iets anders over te stappen :joy:

Reputatie 7

@Bas Ja, dat is dan wel weer de keerzijde, een weg terug is er (bijna) niet meer… :)

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben het geheel met je eens Rico. En velen anderen ook, getuige dit stukje uit de consumentengids van april 2020. De Apple fanboys vinden bovengemiddeld hun Appeltje blijkbaar zo’n fijn apparaat dat ze trouw aan het merk blijven. Geldt voor mij ook. Kijk vooral naar de percentages merkentrouw en gebruiksgemak bij de Apple. Komt geen enkel merk bij in de buurt. Ik denk overigens dat er eenzelfde beeld is bij de telefoons. 
In een ander topic werd mij gevraagd waarom ik toch zo’n hekel heb aan Samsung. Hekel? Nee, dat kan ik niet zeggen. Ik vind ze niet zo handig om mee te werken èn ik vind dat hun toestellen de laatste jaren uiterlijk steeds sterker op iPhones gaan lijken. Best vreemd dus. :thinking: Dat ik dan denk dat het een iPhone is. Wat mij wel lichtelijk irriteert is dat met name weer de Samsung gebruikers graag jouw iPhone afkraken. Slaat nergens op. Moet toch een zekere afgunst in zitten, denk ik dan maar. :smile:

@Bas ik herken dat helemaal. Eens je in die sekte bent opgenomen, kom je er nooit meer uit. En inderdaad al die ‘extra’ dingen die je in Android kan doen, hoef ik ook niet. Nooit gemist.  En vooral al die bloatware niet. Alleen maar ergerlijk  :laughing:

 

Beste mensen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet echt sommige van jullie reacties in dit topic. Het uitrollen van updates van Samsung, de persoonlijke voorkeur voor iPhone of Samsung staat helemaal buiten dit topic. IOS en Android zijn de meest gebruikte besturingssystemen op dit moment op telefoongebied. Android komt van Google.

Of je lange tijd Android updates krijgt is alleen afhankelijk van de producent van de telefoon, het merk. Of dit nu Samsung is of Huawei of bijvoorbeeld Wiko daar kan al minder verschil in zijn. Maar er zijn ook merken die verrassend lang updates van Google uitrollen.

Wanneer je net als ik Android gewend bent dan ken je dat systeem het beste, de voordelen, de open source technology die wordt gebruikt kan dan voor anderen en ik het meest aanspreken. Zoals dat bijvoorbeeld ook geldt voor backups van Whatsapp ook al is het FB.

Anderen die IOS Als voorkeur hebben daar is niks mis mee mag best. Maar ik zou om de woorden die de leon ooit weleens heeft gebruikt niet achter een Apple vizier steeds de Samsung gebruiker in de gaten willen houden. Als iemand dat wil mag dat maar ik geniet graag van mijn nachtrust en mijn hobby's.😉😇

Reputatie 7
Badge +9

Als je goed leest hebben wij allen (dacht RicoK ook, die het alleen niet benoemt) langere of kortere tijd ook met Android devices gewerkt en gaat de voorkeur uiteindelijk toch uit naar IOS. Heeft dus niet echt te maken met wat je gewend bent maar meer met welke van de 2 je het dus blijkbaar toch fijner vindt om mee te werken. Er wordt dus gesproken vanuit (ruime) ervaring met beiden. 

O, en hoef niet steeds geciteerd te worden hoor.  :grin:

@Tessanne Ik zie dat bij een van mijn collega’s ook. Die is na heel lang overgestapt van iPhone en IOS naar Samsung en Android. Ook vanwege de hoge aanschafprijs van de iPhone die eigenlijk gewenst was. Android zit nu wel in haar systeem maar de iPhone en het gebruiksgemak van IOS blijven lonken, merk ik toch steeds. Ze zegt het niet maar zie het wel. :yum:

@de leon zal ik dan ook niet steeds jouw te citeren met de donderpreek van meneer pastoor of een wagen en pek met veren? Ik denk ik vraag het maar even terloops.😁😁

Reputatie 7

Als je goed leest hebben wij allen (dacht RicoK ook, die het alleen niet benoemt) langere of kortere tijd ook met Android devices gewerkt en gaat de voorkeur uiteindelijk toch uit naar IOS.

Oh ja, zeker, ik heb met Android en Windows gewerkt. Heb mezelf ook zelfs een lange tijd geweerd tegen het fruitmerk. …..

Op een gegeven moment, jaren geleden al weer, de overstap naar Apple gemaakt, omdat het gebrek aan updates bij Android mij te erg begon te irriteren. Toen op een gegeven moment ook de Windows laptop aan de kant gezet, etc etc.

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK ik weet dat Elle zwoor bij de macBook om haar foto’s mee te bewerken, qua hardware en software. Zelf heb ik ook wel eens met een schuin oog naar macBooks gekeken. Maar vind ze allejezus prijzig. Je hebt gelijk, je krijgt er wel een heel mooie device mee in handen, die goed in elkaar zit en die zeker zijn waarde behoudt. Ik houd het nog maar even bij een laptop. Meeste doe ik toch op iPads. En met een laptop kan ik leven. 
In de keuken heb ik een oude iPad van 8 jaar oud staan, voor het gemak, even snel wat opzoeken, wat kijken enz… het is een degelijk gebouwd ding. En doet het prima. Ziet eruit als nieuw. Moet wel zeggen, dat ik daar wel op let. Niets zo ranzig als een ranzige telefoon, waar een strip paars van uitslaat als je die er tegenaan houdt. :drooling_face::grin:

Ik ben nog steeds Android gebruiker. Liefst telefoons met stock Android. Heb wel eens overwogen om een iPhone te proberen want alleen dan kun je echt een oordeel treffen vind ik. Maar ik vind een iPhone qua prijs om het uit te proberen vrij extreem. Dus zat ik eens te kijken naar een refurbished model.. Weet alleen niet zo goed of dat wat is, hoe betrouwbaar zijn die. 

Reputatie 7
Badge +9

@Ray een iPhone neem je inderdaad niet om even uit te proberen. Ik kan de twee OS’s wel vergelijken en vind IOS gewoon fijner om mee te werken, soepeler. En overzichtelijker. Android bij het ene merk ziet er niet per se helemaal hetzelfde uit als bij een ander merk. Maar goed, ieder zijn voorkeur.

Als je een goede refurb hebt van een goed bedrijf, is die soms beter dan nieuw want streng gecontroleerd. Maar er zijn de afgelopen jaren veel bedrijven bij gekomen. Ik had ooit eens een refurb van Apple zelf. Niet aan te zien, dat die ooit gebruikt was. Als nieuw. Na 8 jaar doet die het nog steeds prima, alleen is de batterij niet zo goed meer. 
 

Kijk anders even op iCulture. Ik raad je wel aan om je eerst in te smeren met Applemoes. Die Apple fanboys ruiken Android addicts op 10 km afstand en schillen er direct een appletje mee. :sunglasses::wink:
 

https://www.iculture.nl/iphone/kopen/refurbished/

@de leon

De Mediamarkt verkoopt ze ook zie ik net, net als de BCC

Dan lijkt bijvoorbeeld deze mij niet zo heel gek om iOS te proberen :)

 

Reputatie 7
Badge +6

Let op geheel op eigen risico de kans is groot dat je nooit Meer anders wil😉

Mijn vrouw was van de Samsung heb haar overgehaald, Al weer een paar jaar geleden een vergelijkbare deal gesloten via bcc een 5s met twee jaar garantie.
Ze gebruik hem nog steeds dagelijks naar volle tevredenheid en geeft aan echt niet meer terug te willen😃

Reageer