.

Welk merk toestel gebruik jij?


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Welk toestel gebruik jij ?

Ik heb zelf nog een HTC Desire HD. Daar ben ik erg tevreden over. Ik ben wel toe aan een nieuw toestel, omdat deze wel erg langzaam wordt. De HTC One lijkt me een goede opvolger.

Wat voor toestel heb jij?

Welk merk toestel gebruik jij?


306 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap sowieso de haat over en weer niet. Mijn voorkeur gaat uit naar Apple maar dat is puur persoonlijk, niet omdat Apple nou per se het beste toestel heeft. Al gebruik je een Nokia 3310, who caresĀ :joy:

Snap ik ook niet hoor. šŸ˜† Persoonlijk was ik ooitĀ erg fan vanĀ Sony Ericsson toestellen. Altijd telefoons van gehad. Nog voor de smartphones. Totdat de iPhones kwamen.Ā :sunglasses:

Reputatie 6
Badge +6

Ik snap sowieso de haat over en weer niet. Mijn voorkeur gaat uit naar Apple maar dat is puur persoonlijk, niet omdat Apple nou per se het beste toestel heeft. Al gebruik je een Nokia 3310, who caresĀ :joy:

Ik snap niet waarom jij zo'n hekel hebt aan Samsung maar misschien snap jij niet waarom ik niks van Apple moet hebben.šŸ˜‰šŸ¤”

Reputatie 7
Badge +9

Jammer dat dit geinige topic uit de prehistorie 3 jaar geleden in de vergetelheid is geraakt.

Leuk om even terug te kijken naar wat je ooit had / want men ooit had.

Op dit moment heb ik de iPhone Xr. Geen goedkoopje maar een tijdje de beste iPhone keuze geweest omdat het een machtig mooi toestel is, voor nog een schappelijke prijs.

Hiervoor had ik de iPhone 6. Ook prima toestel. Die ligt nu in de slaapkamer.

Daarvoor had ik de iPhone 4S. Doet het ook nog prima. Batterij zozo. Die ligt nu in de badkamer.

En ik heb nog een Samsung Galaxy SIII. Gekregen van Simyo bij een wedstrijd. Samsungs zijn natuurlijk ondingen maar heel goed bruikbaar als extra tv schermpje op het toilet. :thumbsup:

Ā 

Badge +7
@Franswon Oeps! Ik heb dit topic helemaal over het hoofd gezien! Sorry dat ik weer terugga naar het Microsoft verhaal. Het heeft waarschijnlijk ook niet maken met de Windows 10 update, mijn laptop is gewoon heel erg oud. Maar er wordt al naar gekeken, bedankt voor je aanbod 😃
Reputatie 7
Badge +9
De bewerk functie dot het niet... het moet uiteraard een groot nadeel zijn (eerste zin).

Nou Frans, ik denk dat je zo in je Android wereldje zat, dat je aan rooten dacht. Ja, ik denk dat het meer dat was. :P

Tja, het zou mooi zijn als onze Appletjes ook es wat vreemds in hun buikjes zouden mogen accepteren. Maar ja, SD-kaartjes insteken, dat is geen verdienmodel natuurlijk. Bij Appleflap moet de schoorsteen roken, vet roken zelfs....zo vet, dat er geen roetPiet meer langs kan. Zo werkt dat bij de Applelaars. :8
Reputatie 5
Badge +8
Wat ik overigens wel vervelend vind aan de iPhone, is de opslagcapaciteit.
Ik heb een iPhone 5c met 8GB, daar moet ik elke dag foto's vanaf halen voordat ik een nieuwe kan maken :(

Gelukkig kan je sinds iOS 10 wel wat meer standaard-apps verwijderen. Dat scheelt een hoop!
Reputatie 7
Badge +9
De bewerk functie dot het niet... het moet uiteraard een groot nadeel zijn (eerste zin).
Reputatie 7
Badge +9
Dat vind ik ook een root nadeel van de iPhone, je moet dan maar een 64 uitvoering kopen, beetje duurder meneer.... ook het ontbreken van Dual-Sim vind ik een nadeel, je kan wel een hulpmiddel kopen, maar dat is zo kwetsbaar. Vorig jaar in Praag had ik in slot 1 mijn Simyo simkaart en in Slot 2 een Tsjechische prepaid kaart alleen internet, Prima, voor minder dan 10 euro had ik 500 MB, genoeg voor een week. Met Android M kan je de SDHC kaart koppelen aan je intern geheugen, kan ook een voordeel zijn. Sommige Android toestellen hadden dit al voor Android M
Reputatie 5
Badge +9
@de leon Nou, ik ook. Ben al erg tevreden over de 6 dus ik zou liever de 7 halen, dan de Google Pixel.

Wat ik overigens wel vervelend vind aan de iPhone, is de opslagcapaciteit. Er is geen mogelijk tot een SD-kaart, en ik krijg nu al (na een half jaar) meldingen dat mijn telefoon vol raakt.

Niet heel handig...
Reputatie 7
Badge +9
Zow heej, wat een duur kreng. Dan ging ik toch echt voor een iPhone 7. Zeker te weten.šŸ†’
Reputatie 3
Badge +5
Over iPhone 6 gesproken. Hebben jullie al de nieuwe Google Pixel gezien? Een toestel die enorm veel lijkt op de iPhone! Wel een interessant toestel.

Hier is een link naar tweakers met een review erover.
Of je koopt een goedkoper EN goed toestel en bereikt hetzelfde...:8
Erg jammer dat WP niet meer kansen krijgt...in potentie goed te noemen, zit tussen Android en Apple en is heel stabiel.
Reputatie 7
Badge +9
Via Windows update 0,0 actie. Ook al staat die op automatisch.....al jaren. Handmatig zoeken ook 0,0. Hopeloos. :@

Maar om even weer on topic te gaan. Voor mij dus een iPhone 6. Misschien bekend. Die heb ik in januari 2 jaar en ben er dik tevreden over. Afgezet tegen een tweejaar abo met toestel bij de concurrent, was ik uiteindelijk goedkoper uit met dit toestel kopen en sim only van Simyo erbij behouden. Dat leerde een rekensom.
Vanaf januari zeker want dan betaal ik in theorie alleen nog de kosten voor het sim only abonnement. Voor mensen die niet per se elke twee jaar een nieuw toestel (lees: ik wil het nieuwste van het nieuwste) hoeven met een abo bij een provider, is dit zeker interessant om te berekenen. Je moet alleen in Ć©Ć©n keer een poet geld (kunnen) ophoesten, dat wel ja.....
Reputatie 7
Badge +9
Ik krijg ze gewoon via Windows Update binnen de leon, ik heb wel op een PC van iemand anders hetzelfde probleem gezien, na 36 uur nog niets. Dat was na een herinstallatie van W7 vanaf de recovery partitie, na installatie van Service-Pack 1 bleven de updates uit.
Reputatie 7
Badge +9
Ik krijg nog wel updates voor W7, de laatste is van 12 oktober, Microshit, ik bedoel Microsoft heeft de update-policy wel aangepast, je krijgt voortaan maandelijks 1 update die verschillende updates bevat, je hebt dan alleen nog de keus of je deze complete update wel of niet installeert, bepaalde delen van dit updatepakket kan je dus niet aan- of uitzetten.

De vraag is alleen, Frans....hoe krijg ik die dan binnen? :? Via Updates zoeken gebeurt er 0,0 nada. Ook na uren en uren niets. Ik las op internet dat sommige mensen hun computer wel 24 uur aan hadden laten staan voordat er eindelijk eens 'wat gevonden' werd. Dat geduld heb ik niet en bovendien.....wat voor een Microshit is dat nu weer?
Ik overweeg een nieuwe laptop.......mooiste zou zijn....een prachtige MacBook maar ja....belachelijk duur en nee, gaan we zeker niet doen. :8
Ondanks erg off topic; ik heb indertijd op mijn oude laptop met Windows 7 (niks mis mee) een tooltje geĆÆnstalleerd dat de vervelende meldingen van Update naar Windows 10 voorkwam. Maar nog belangrijker, het voorkwam de geforceerde download van Windows 10, waar Microsoft op een gegeven moment voor zorgde. Erg slecht van Microsoft dit. Erg slecht.
Windows 7 haalt overigens al maanden geen updates meer binnen bij mij. Speuren op internet leert, dat ik niet de enige ben met dit probleem. Helaas nog geen passende oplossing voor gevonden. Kwaad denkenden stellen zelfs dat Microsoft dit expres doet om mensen alsnog te 'dwingen' om de overstap te maken. Ik doe het niet, ga dat mijn oude laptop niet meer aan doen.

Je hebt groot gelijk, W7 heeft die upgrade niet nodig W8 kan wel. Persoonlijk denk ik heel sterk dat Micro dit doet om de gebruiker aan te zetten via troubles weer eerder een nieuwe aan te schaffen. Een gratis update van Micro....die lui doen niets voor niets.
Reputatie 7
Badge +9
Ik krijg nog wel updates voor W7, de laatste is van 12 oktober, Microshit, ik bedoel Microsoft heeft de update-policy wel aangepast, je krijgt voortaan maandelijks 1 update die verschillende updates bevat, je hebt dan alleen nog de keus of je deze complete update wel of niet installeert, bepaalde delen van dit updatepakket kan je dus niet aan- of uitzetten.
Reputatie 7
Badge +9
Ondanks erg off topic; ik heb indertijd op mijn oude laptop met Windows 7 (niks mis mee) een tooltje geĆÆnstalleerd dat de vervelende meldingen van Update naar Windows 10 voorkwam. Maar nog belangrijker, het voorkwam de geforceerde download van Windows 10, waar Microsoft op een gegeven moment voor zorgde. Erg slecht van Microsoft dit. Erg slecht.
Windows 7 haalt overigens al maanden geen updates meer binnen bij mij. Speuren op internet leert, dat ik niet de enige ben met dit probleem. Helaas nog geen passende oplossing voor gevonden. Kwaad denkenden stellen zelfs dat Microsoft dit expres doet om mensen alsnog te 'dwingen' om de overstap te maken. Ik doe het niet, ga dat mijn oude laptop niet meer aan doen.
Reputatie 7
Badge +10
Ik wil echt niks weten van Windows 10, haha. Ik had het op mijn desktop computer geĆÆnstalleerd, en alles ging helemaal fout. Het menu wilde niet goed laden, enzovoorts. Uiteindelijk ben ik met hangende pootjes teruggegaan naar Windows 7 :(

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Samantha,

In 95% van de gevallen dat een upgrade naar W10 niet (goed) lukt (terwijl de machine wel goed liep op W7) ligt het aan de drivers, je mag me via PB wel details geven, dan kan ik je misschien op afstand wel een beetje helpen.
Ik heb op deze laptop W7 draaien en op de andere (met touchscreen) W10.
Badge +7
@Friesian. Je hebt gelijk! Ook auto's en laptops zijn dingen waar je soms even aan moet wennen. Maar dat is meestal met nieuwe dingen 🙂 Mijn laptop heeft die Windows 10 upgrade niet helemaal overleefd geloof ik. Hij was waarschijnlijk te oud 😞
Ik zal het zelfs nog sterker vertellen... Mijn vader en ik moesten ergens naartoe. Ik zet terug uit de garage, toen had ik hem al langer, Ik draai om zette hem anders... Vader vraagt, wat ben jij van plan? Waarop ik zei, geduld...komt goed, ik wil zien wat eraan komt van links en rechts.
Mijn vader heeft een Agila, ik durf het niet aan om hem mijn auto te laten gebruiken. Het verschil is te groot !

Maar ja, het gaat om welk merk toestel, paerdjuh is vur een eggie heul errug on topic....:D
Reputatie 7
Badge +9
Ik snap je Friesian, met het achteruitrijden met mijn scooter, ik heb deze nu 4 jaar, heb ik ook nog moeite, zelfs met de spiegels 😃
@Samantha, Caspar en evvriebaddie;) die dit leest.

Ik zal jullie eens wat vertellen, ja fijn...... paerdjuh doe dat maar us. ;)

Op mijn laptop stond eerst de Windows 8 versie, dat werd later 8.1. Maar de gratis upgrade van windows 10 is totaal anders qua omgeving. Dan hebben we het over het zelfde merk, zelfde besturingssysteem maar wel een upgrade. Zelfs daar moest ik aan wennen. Jullie verhaal kan ik daardoor heel goed begrijpen.

Nu een voorbeeld wat echt ook MOBIEL heeft als basis.
Ik heb 18 jaar lang een Opel Astra gehad, sinds dit jaar een Seat Leon, een sportieve uitvoering
In het begin was ik totaal mijn oriƫntatie kwijt. Het zicht van de achterste deurramen, de achterruit is kleiner.
Ik stond bij de supermarkt en moest in zijn terug. Ik keek en vroeg me af....hoe kom ik hier weg zonder brokken, totdat ik in de spiegels keek. De auto's zijn in die tijd qua vormgeving veel verandert.

Dus je ziet, niet alleen telefoons kunnen een hindernis geven in gebruik. 🙂

Reageer