.

Wel of niet relevant voor de VRIJWILLIG helpende klant.

  • 6 October 2017
  • 8 reacties
  • 194 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Een voorbeeld ter ondersteuning van mijn stelling.
https://forum.simyo.nl/simkaart-86/mag-ik-een-nieuwe-simkaart-en-een-nieuw-nummer-40371

Al begrijp ik wel de redenatie van de moderators van Simyo, zeg ook dat klopt, kan er een verschil zijn in wel relevant voor mij als onderbetaalde helpende ๐Ÿ˜‰ klant.

Zo nu en dan stel ik eerst een wedervraag om te zien of ik een reactie terug krijg, om te zien of iemand ook, voor mij dan, geholpen wil worden. Niet dat een TS perse dat moet maar voor mij is het dan als helpende wรจl relevant. Zo nu en dan wil ik zien of een TS ook initiatief toont te willen worden geholpen.
Ik spreek voor mezelf en niet voor of namens Simyo, ben dan ook geen moderator maar een vrijwillig helpende met een uitgesproken eigen KRITISCHE mening die door geen enkele kracht op aarde omver kan worden gewerkt.

Dus al snap ik het wel en ben het zoals gezegd eens kan er een verschil blijven tussen relevant voor mij als vrijwillig helpende klant en Simyo moderators relevantie. En dat staat me vrij.
Trouwens, er kan natuurlijk wel een verschil zijn in persoonlijke mening van moderator en de mening van een modererende moderator.๐Ÿ˜Ž


Owh ja, voor de nieuwe lading mods, ik ben heul errug kritisch. ๐Ÿ˜€

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Voor moderatoren zijn andere dingen soms juist/totaal niet relevant. Ze hebben meer informatie waardoor sommige dingen, die wij moeten vragen/gokken, voor moderatoren niet relevant zijn.

In jouw voorbeeld kon Jihane in het systeem zien dat de klant al reeds in het verleden een simkaart had aangevraagd. Daardoor wist Jihane dat de klant daar al bekend mee was en dat de vraag meer lag op het punt van het aanvragen van het nieuwe nummer.

Jij kon dat niet zien en ik snap ook volledig je doorvraag, omdat je om goed te kunnen helpen graag beter het doel van de klant wou achterhalen. Nieuwe abonnement of nieuwe sim + nieuw nummer zijn toch flink verschillend.

Als je weet dat de klant eigenlijk vraagt: "Ik wil een nieuw nummer! Moet ik daar een nieuw abonnement voor nemen of kan het anders" dan is de reactie natuurlijk "Nee, dat kun je voor 5 euro aanvragen. Als je akkoord gaat met deze kosten door te reageren, dan kan een moderator dat regelen. Hou er rekening mee dat je je oude nummer permanent kwijt raakt als je een nieuw nummer aanvraagt."

Dus mijn antwoord op de stellen: Het is zowel wel of niet relevant. Op het moment dat je het vroeg was het in mijn inzien een relevante doorvraag. Nadat Jihane antwoord gaf was naar mijn inzien niet meer zo relevant.
Een voorbeeld ter ondersteuning van mijn stelling. [......]

*********

Zo nu en dan stel ik eerst een wedervraag om te zien of ik een reactie terug krijg, om te zien of iemand ook, voor mij dan, geholpen wil worden. Niet dat een TS perse dat moet maar voor mij is het dan als helpende wรจl relevant. Zo nu en dan wil ik zien of een TS ook initiatief toont te willen worden geholpen.

Dat is mijn manier van zien Groentjuh......een terugkoppeling...een motivatie-motor. Zou kunnen dat ik daar niet alleen in ben. Het is simpelweg fijn als een TS een terugkoppeling geeft dat anderen, jou, mij helpt te (willen) helpen.

Ik geef ook regelmatig een blijk van waardering naar een TS bij een helpende terugkoppeling, zoals

โˆš HIER โˆš


Wat jij schrijft is eigenlijk ook een terugkoppeling, een bevestiging van wat ik al schreef in mijn opening.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian!

Ik hoop dat mijn reactie op jou niet verkeerd gevallen is 🙂 Ik bedoelde zรฉker niet te zeggen dat je hele reactie irrelevant was, of zelfs dat je vraag irrelevant was. Waar ik eerder over struikelde, was de toon van je berichtje. Je vroeg niet aan de klant "Waarom wil je een nieuw nummer?", wat inderdaad insinueert dat je gewoonweg wilt weten wat de situatie is. Wat je zei was: "Leg eens uit waarom je een nieuw nummer wilt." Voor een klant die nooit eerder een nummer heeft gewijzigd, kan dit sterk overkomen alsof een reden opgegeven moet worden om het nummer te kunnen wijzigen. Wij weten dat dat niet zo is, en dat wilde ik even duidelijk maken.

Zoals je weet, stellen wij je hulp enorm op prijs. Je mag altijd alles vragen aan de klant, en ik zou nรณรณit zeggen dat je een vraag niet zou moeten stellen. Sterker nog, ik moedig dat alleen maar aan. Het ging me er dus om dat er een reden geรซist werd van die persoon, terwijl dat niet nodig was.

Heb je hier nog vragen over?

@ Groentjuh, zoals ik hierboven aangaf, moedig ik interactie alleen maar aan 🙂 Kun je je vinden in wat ik hierboven schrijf?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane.

Vragen, nee - wel een andere benadering.
Nee je reactie is werkelijk niet verkeerd gevallen, zeker niet. Ik wilde niet het topic onnodig vervuilen met een welles nietes relevant. Dat draagt niet bij aan het onderwerp mijns inziens, de TS heeft daar ook niets aan, ik zou dat ook niet willen.

Ik vroeg leg eens uit waarom...... Allereerst omdat ik regelmatig topics voorbij zie komen waar daarna forum experts, behulpzame medeklanten hun hulp belangeloos aanbieden.
Maar daarna als dat wordt gedaan hoor je niets meer van de TS, ook na jullie hulp niet , zoals gezegd, dat de TS dat NIET verplicht is. Maar wanneer anderen, jullie, ik onze hulp aanbieden al dan niet belangeloos is het fijn om wat vaker een terugkoppeling te krijgen...een motivatie-motor.

Dus leg eens uit waarom..... Of waarom.......als dan een reactie volgt kan er een uitleg volgen waar ik aan zat te denken. Iemand wil een ander, wordt lastig gevallen en heeft graag een nieuw nummer.

Dus 2 vliegen in 1 klap, een fijne motivatie-motor en een reactie waarmee je tevens hulp kunt geven, al is het maar een luisterend oor (lezend oog), een hart onder de riem steken! ๐Ÿ™‚

Misschien wel (meer dan) 2 redenen waarom het voor mij als helpende wรจl relevant is.

Dus jouw reactie of die van Niels is geen van beide negatief ervaren.๐Ÿ™‚
Voor mij ging het om de relevantie, mijn relevantie,
Al menig vervelende situatie gelezen en een motivatie-motor.
Een eigen topic om een ander topic niet onnodig te vervuilen.



Begrijp je het hiermee van mijn kant?
Groetjes,
Friesian
Iemand wil een ander, wordt lastig gevallen en heeft graag een nieuw nummer.
Moet zijn, iemand wil een ander nummer prepaid?/sim only?...........

Het was ter illustratie. Topics waar na de reactie van een helpende na meer dan 20 uur taal noch teken komt van de TS en er in die tijd al iemand, hij/zij geholpen kon zijn MET een glimlach op het gezicht.

Ik geloof niet dat een helpende dit niet zou zien als een stukje waardering. Dus voor mij is het geen vraag wel of niet relevant.
Zo nu en dan wil ik zien of een TS ook initiatief toont te willen worden geholpen

(Leg eens uit) Waarom......volgt een reactie met een uitleg...Ooh niks bijzonders...is ook een reactie een uitleg, dus niks nieuws onder, naja, vandaag niet.echt, zon.

Het is dan ook gรฉรฉn vraag-topic.
Reputatie 7
Badge +7
Ik denk toch dat de reden waarom iemand een nieuw nummer wil niet relevant is, en wellicht ook een beetje vragen naar de bekende weg.
Meestal zal het toch wel iets zijn in de trant van: "mijn baas belt steeds in de weekend, mijn ex blijft bellen of het lijkt te veel op het nummer van de afhaal chinees".
Een voorbeeld ter ondersteuning van mijn stelling.
https://forum.simyo.nl/simkaart-86/mag-ik-een-nieuwe-simkaart-en-een-nieuw-nummer-40371

Al begrijp ik wel de redenatie van de moderators van Simyo, zeg ook dat klopt, kan er een verschil zijn in wel relevant voor mij als onderbetaalde helpende ๐Ÿ˜‰ klant.

Zo nu en dan stel ik eerst een wedervraag om te zien of ik een reactie terug krijg, om te zien of iemand ook, voor mij dan, geholpen wil worden.
Niet dat een TS perse dat moet maar voor mij is het dan als helpende wรจl relevant. Zo nu en dan wil ik zien of een TS ook initiatief toont te willen worden geholpen.
Ik spreek voor mezelf en niet voor of namens Simyo, ben dan ook geen moderator maar een vrijwillig helpende met een uitgesproken eigen KRITISCHE mening die door geen enkele kracht op aarde omver kan worden gewerkt.

Dus al snap ik het wel en ben het zoals gezegd eens kan er een verschil blijven tussen relevant voor mij als vrijwillig helpende klant en Simyo moderators relevantie. En dat staat me vrij.
Trouwens, er kan natuurlijk wel een verschil zijn in persoonlijke mening van moderator en de mening van een modererende moderator.๐Ÿ˜Ž


Owh ja, voor de nieuwe lading mods, ik ben heul errug kritisch. ๐Ÿ˜€

Tja beste mensen, goed lezen of goed willen lezen begint met het abc leren.โ˜บ

Zelfs in een wereldtaal kan een GEWAARDEERDE terugkoppeling.
Kijk maar.. https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/my-old-number-is-not-transferred-to-my-simyo-simcard-40432
๐Ÿ˜Ž

Fijne dag nog.....


๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜Ž ๐Ÿ˜€
Reputatie 7
Badge +10
Hi iedereen,

Laten we het erop houden dat iedereens hulp erg gewaardeerd wordt. Dat is de basis en de kern hiervan. Ik vind het fijn als er gereageerd wordt in topics door mensen die geen moderators zijn, en ik weet dat alle klanten die vragen stellen, het ook zo ervaren. Dank voor alle hulp! ๐Ÿ˜

Liefs,
Jihane

Reageer