.

Wat was het allerleukste 'Gewoon Gezellig topic van 2014

  • 6 February 2015
  • 29 reacties
  • 1356 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Vertel. Wat was volgens jou het allerleukste 'Gewoon Gezellig' topic van 2014?

29 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Ik heb het meeste lol gehad in het foto topic!
Topic is van 2011 maar mijn "comeback" op het forum vond ik wel erg leuk 😛
Reputatie 7
Badge +9
Ik stem op L. Rozewater met z'n queeste naar wat vriendschap en genegenheid. 😉
Reputatie 4
Badge +8
Moet de schat nog steeds een meeltje sturen.....
😮
Reputatie 4
Badge +8
Mijn antwoord op de vraag van Alex:

Ik zou het nu niet weten.
Moet ik even kijken wat ik heb gelezen en waar ik het meeste om heb gelachen.
Reputatie 5
Badge +10
Mijn antwoord op de vraag van Alex:

Ik zou het nu niet weten.
Moet ik even kijken wat ik heb gelezen en waar ik het meeste om heb gelachen.


Ik heb ook wel moeten lachten om L. Rozewater. Ik vraag me nog steeds af waar de 'L' voor staat. Net als ik me afvraag waar de 'R' van Peter R. de Vries voor staat.

http://hyves-smileys.heldiran.nl/images/smiley_chinrub.gif
Rudolf.. ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_R._de_Vries
Reputatie 7
Badge +9
Ik vraag me nog steeds af waar de 'L' voor staat. Net als ik me afvraag waar de 'R' van Peter R. de Vries voor staat.

http://hyves-smileys.heldiran.nl/images/smiley_chinrub.gif


Ik heb Wikipedia er even op nageslagen, Alex. Een educated guess, dus zeker weten doe ik het niet:

"Lulletje Rozenwater

Lulletje rozenwater (soms ook gespeld als lulletje rozewater) is een bargoense uitdrukking voor een man met gebrek aan ruggengraat, of met een slap en enigszins onderdanig karakter. Een lulletje rozenwater is een doetje.

Vermoedelijk was de aanduiding aanvankelijk alleen rozenwater, dat op zichzelf niets anders betekent dan aftreksel van rozenblaadjes. In Het Vaderland van 9 april 1922 komt de uitdrukking voor in de zin: Hij was zoo'n echte slappewaschvent, meer 'n meisje dan 'n jongen. Het was zoo'n echt rozewatertje. In deel 2 van de serie Adriaan en Olivier van Leonhard Huizinga, getiteld Olivier en Adriaan (1940), komt een personage voor met de naam L. Rozenwater jr.: "De chauffeur behoeft geen nadere beschrijving. Ondanks zijn dolkmes had deze figuur een gezicht, alsof hij L. Rozenwater jr. heette." Piet Bakker hanteerde de uitdrukking in zijn boek Cis de Man uit 1947: "Eerst lulletje-rozewater!" weerde Cis de opdringerige kameraden af. In zijn roman Het verboden bacchanaal (1969) spreekt Simon Vestdijk over Dat lulletje rozenwater, met zijn snoepje van een vrouwtje en zijn twee allerliefste rose kindertjes.[1]

De term lulletje rozenwater wordt nog steeds gebruikt als aanduiding voor iemand die zijn mannetje niet staat.[2]

Het Nederlandse Sinterklaasjournaal bracht in 2011 een gefingeerde ambtenaar in beeld, genaamd L. Rozenwater, die een gefingeerde burgemeester van het al even gefingeerde plaatsje Averecht op onbeholpen wijze assisteerde."


No offense verder, wil niemand hier op het forum beledigen.
Reputatie 5
Badge +10
Rudolf.. ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_R._de_Vries


Ik dacht eigenlijk 'Raytje' ;)

Ik heb Wikipedia er even op nageslagen, Alex. Een educated guess, dus zeker weten doe ik het niet:

"Lulletje Rozenwater

Lulletje rozenwater (soms ook gespeld als lulletje rozewater) is een bargoense uitdrukking voor een man met gebrek aan ruggengraat, of met een slap en enigszins onderdanig karakter. Een lulletje rozenwater is een doetje.

Vermoedelijk was de aanduiding aanvankelijk alleen rozenwater, dat op zichzelf niets anders betekent dan aftreksel van rozenblaadjes. In Het Vaderland van 9 april 1922 komt de uitdrukking voor in de zin: Hij was zoo'n echte slappewaschvent, meer 'n meisje dan 'n jongen. Het was zoo'n echt rozewatertje. In deel 2 van de serie Adriaan en Olivier van Leonhard Huizinga, getiteld Olivier en Adriaan (1940), komt een personage voor met de naam L. Rozenwater jr.: "De chauffeur behoeft geen nadere beschrijving. Ondanks zijn dolkmes had deze figuur een gezicht, alsof hij L. Rozenwater jr. heette." Piet Bakker hanteerde de uitdrukking in zijn boek Cis de Man uit 1947: "Eerst lulletje-rozewater!" weerde Cis de opdringerige kameraden af. In zijn roman Het verboden bacchanaal (1969) spreekt Simon Vestdijk over Dat lulletje rozenwater, met zijn snoepje van een vrouwtje en zijn twee allerliefste rose kindertjes.[1]

De term lulletje rozenwater wordt nog steeds gebruikt als aanduiding voor iemand die zijn mannetje niet staat.[2]

Het Nederlandse Sinterklaasjournaal bracht in 2011 een gefingeerde ambtenaar in beeld, genaamd L. Rozenwater, die een gefingeerde burgemeester van het al even gefingeerde plaatsje Averecht op onbeholpen wijze assisteerde."


No offense verder, wil niemand hier op het forum beledigen.


Haha. Wel echt een hele fijne uitleg trouwens 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Alhoewel ik álle reacties van L. Rozewater bijzonder kan waarderen, heb ik het meeste plezier beleefd aan het fototopic 😮
Reputatie 4
Badge +8
Alhoewel ik álle reacties van L. Rozewater bijzonder kan waarderen, heb ik het meeste plezier beleefd aan het fototopic :o


Ik ga met je mee Ernst, mag dat?
Het is tenslotte bijna carnaval hier.

En om het in de stijl van L. Rozewater te houden, gaan we niet verkleed de polonaise lopen.

[hier stond een plaatje wat nét niet voldeed aan de huisregels]
Reputatie 5
Badge +11
http://i61.tinypic.com/k364on.jpg
Reputatie 2
Badge +6
Ik heb me een tijdje stilgehouden op het forum, maar wil toch graag even inhaken op dit topic door te zeggen:

http://i60.tinypic.com/2ymaufo.jpg
Reputatie 4
Badge +8
Ik was te laat om het zelf weer te verwijderen, gelukkig dat jij ingegrepen hebt Ernst!

@Dries: jij bent ook niet veel gewend! LOL
Reputatie 4
Badge +8
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/deoliebaron/full29024355.jpg


Deze is meer geschikt!
Reputatie 3
Badge +7
meer geschikt!
Ik ben geneigd ook volmondig JA te zeggen! Of ga jij mij zo vertellen dat dat helemaal geen rozenblaadjes zijn waar ik naar aan het kijken ben;)
Reputatie 7
Badge +9
Als ik het allemaal goed begrijp moet het hier in dit topic heel erg geweest zijn. 😕. Klopt? :p
Reputatie 4
Badge +8
Als ik het allemaal goed begrijp moet het hier in dit topic heel erg geweest zijn. 😕. Klopt? :p


Klopt broer.
't Was een soort foto die jij ook geplaatst kon hebben op "O.P." :o

@Ruud:  geen dubbele bodem.
de leon en koorelle zijn broers 😕

Wist ik niet 🆒:p
Reputatie 4
Badge +8
de leon en koorelle zijn broers 😕

Wist ik niet 🆒:p


Dan moet ik eerst een transformatie ondergaan.
😃
oeps :o

Broer en zus dan? ;)
Reputatie 4
Badge +8
oeps :o

Broer en zus dan? ;)


Yep! Helemaal goed!
😃
Reputatie 7
Badge +9
oeps :o

Broer en zus dan? ;)


Yep, internetconceptie en -adoptie are the keywords here! :p

Ons ma heeft er nu wel vrede mee, denk ik. 
Whahahaha 😃
Reputatie 5
Badge +10
Als ik het allemaal goed begrijp moet het hier in dit topic heel erg geweest zijn. 😕. Klopt? :p

Jup. Het heeft koorelle bijna een ban opgeleverd 😉

Reageer