.

Wat helpt bij het helpen als forumgebruiker, medeklant, forum expert?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Er zijn verschillende forumgebruikers actief om andere forumgebruikers te helpen , dat alles op vrijwillige basis.
Wanneer je een vraag stelt op het forum geef eens wat vaker een terugkoppeling. Dat werkt niet alleen motiverend, maar ook prettig voor menig helpende. Een klein gebaar, een groot resultaat.

Toch?

Een terugkoppeling geven graag....


24 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Wat een leuke poll! Bedoel je vanuit de gemiddelde forumgebruiker? Iedereen krijgt in ieder geval altijd terugkoppeling vanuit de moderators 🙂 Zoals je wel weet. Al is het gewoon een bedankje omdat het antwoord dan al gegeven is.

Groetjes,
Jihane

Wanneer je een vraag stelt op het forum geef eens wat vaker een terugkoppeling.

Natuurlijk de gemiddelde Forumgebruiker. Regelmatig geef ik hiervoor een like.
Reputatie 7
Badge +10
Het zou heel fijn zijn om wat vaker terugkoppeling te krijgen. Niet alleen een bedankje, maar ook om te zien of het probleem opgelost is. Dat is voor ons ook fijn om te weten 🙂 Goede poll!
Toch nog maar eens onder de aandacht brengen. Een terugkoppeling werkt 'prettig voor alle betrokkenen.
Reputatie 7
Badge +7
Niet alleen een terugkoppeling zou prettig zijn, ook een klein beetje moeite van de TS om een duidelijk vraag te stellen.
Nog heel vaak zie we hier vragen met als enige tekst "internet doet het niet".
Niet alleen ontbreekt hier een en ander aan informatie, ook wordt geen enkele moeite gedaan een prettig leesbare zin te maken.
Misschien denken ze dat het antwoord meteen zichtbaar word Wim 😛
Dit is ook een terugkoppeling. Bedankt heren... 🆒
Graag breng ik dit topic weer onder de aandacht. Een terugkoppeling leidt vaak naar de oplossing, en is dus waardevol voor de helpers. 🙂
Op het KPN forum, wat overigens ook door Insided is gemaakt en mobiel veel meer mogelijkheden biedt, vragen ze altijd of de klant zijn / haar profiel wilt invullen zodat men gerichter kan antwoorden. Jij @Friesian kan dat wel beamen denk ik. Dat is ook een optie voor betere gerichte hulp.
True @Ray.🙂
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor het opnieuw onder de aandacht brengen en de suggesties jongens 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Ik ben dan weliswaar geen Forum Expert of moderator, maar ik blijf bij mijn standpunt dat een klein beetje moeite van de TS om een duidelijke vraag te formuleren voor mij de beste motivatie is om iemand te helpen.

Voorbeelden genoeg waarbij door gebrek aan leestekens, een kapotte shift key of gewoon totaal geen informatie je niets kunt met de vraag.
Dat is natuurlijk ook een goede opmerking @wimj12 maar waar het mij vooral om ging en gaat is dat het vaker gebeurt dat een vraag-topic wordt gemaakt.
Wij kunnen als medeklant reageren en ook moderators. Maar vaak hoor je daarna niks meer van de TS, wordt een beste antwoord markering gegeven zonder een echte bevestiging, terugkoppeling.

En het beste antwoord is lang niet altijd de beste hulp. En daar ligt voor mij een wezenlijk groot en BELANGRIJK verschil.
Reputatie 7
Badge +10
Eens! Een terugkoppeling vind ik ook altijd erg netjes 🙂 Dan weet je dat het gewerkt heeft. Maar vaak geldt ook wel: geen nieuws is vaak goed nieuws.

Maar ben het er inderdaad mee eens: het fijnst is een reactie.

Groetjes,
Jihane
Eens! Een terugkoppeling vind ik ook altijd erg netjes 🙂 Dan weet je dat het gewerkt heeft. Maar vaak geldt ook wel: geen nieuws is vaak goed nieuws.

Maar ben het er inderdaad mee eens: het fijnst is een reactie.

Groetjes,
Jihane



Vandaar mijn reactie hier.. 😉
Reputatie 6
Badge +5
Inderdaad, Ray! Hopelijk wordt daar nog op gereageerd :)

Groetjes,
Niels
Tuurluk of DIT kan. 😉
Reputatie 7
Badge +10
Is ook een terugkoppeling 😉
U gaat door voor de wasmachine dame. 😉😁
Reputatie 6
Badge +5
Ik hoef gelukkig niet jaloers te zijn, mijn wasmachine werkt namelijk prima 😉
Reputatie 5
Badge +2
Ik hoef gelukkig niet jaloers te zijn, mijn wasmachine werkt namelijk prima ;)

Hier in China gebruiken ze de wasmachine overigens vaak ook als voorraadtkast. Erg handig. Zo hoef je de boontjes nooit te wassen en spaar je water. Erg milieubewust dus.

Reputatie 6
Badge +5
Erg handig inderdaad! Misschien moet ik daar ook eens aan beginnen.

Ik hoef gelukkig niet jaloers te zijn, mijn wasmachine werkt namelijk prima ;)Hier in China gebruiken ze de wasmachine overigens vaak ook als voorraadtkast. Erg handig. Zo hoef je de boontjes nooit te wassen en spaar je water. Erg milieubewust dus.

@L.Rozewater bedoel je rare snijbonen? 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hahaha, zéker heel milieubewust 😉

Reageer