.

Raad het liedje!

  • 11 October 2017
  • 92 reacties
  • 3792 Bekeken

Reputatie 5
Badge +9
Hoi iedereen,

The saga continues... Na 'Raad het plaatje' en 'Raad het woord!' is het nu tijd voor ' Raad het liedje'.

De bedoeling is dat je een zin of deel van een liedje vertaalt van het Engels naar het Nederlands, of andersom! De andere forumleden kunnen dan het liedje raden. Er zullen vast wat hilarische vertalingen langs komen 😜

Hier een voorbeeld:

Best wel vliegerig, voor een blanke gozer.

The Offspring - Pretty fly for a white guy.



Spelregels:
- Je plaatst een herkenbaar stukje uit een bekend liedje.
- Het mag een Engels, maar ook een Nederlands liedje zijn.
- Degene die het liedje als eerste heeft geraden, mag het volgende stukje songtekst plaatsen.
- Laten we het netjes houden: geen heftige songteksten.
- Probeer geen Google Translate te gebruiken.
- Er mogen uiteraard hints gegeven worden als het moeilijk blijkt te zijn.

Top! Laten we beginnen.

Hey, mooie dame met je hoge hakken aan.
Je geeft me koorts die ik nooit, maar dan ook nooit heb gekend.


Wie weet van welke songtekst dit de vertaling is?

92 reacties

Reputatie 3
Badge +2
@Frida Je hebt het idd goed geraden, je bent aan de beurt. ik hou van oude nummers, ik luister veel muziek op de radio en me eigem muziek, sommige zullen er niet tussen zitten die ik niet
ken maar andere weer wel. ik heb nog een mooie voor de volgende keer :)

Ben benieuwd waar jij mee komt.
Reputatie 6
Badge +4
Thanks DeTijger en jij hebt een goede smaak. Ik hou ook nog steeds van die oude muziek. Hier komt mijn bijdrage en succes allemaal😃

" Ben op zoek naar mijn roem en fortuin"

Het kan zijn dat ik vanavond niet meer kan reageren 😎
Volgens mij is het....2pac...Fortune and fame.

Reputatie 6
Badge +4
Nee hoor Friesian, niet goed, te modern voor mij 😌
Groetjes
Frida🐟
Reputatie 3
Badge +2
CCR - Lodi dacht ik
Reputatie 6
Badge +4
Yess De Tijger, goed geraden🤠

"Seeking my fame and fortune" (ben op zoek naar roem en fortuin)

Creedence Clearwater Revival - Lodi
Schitterend goede band.

Jij bent weer De Tijger, succes😃

Reputatie 6
Badge +4
Goed geraden @De Tijger
Jij bent.
@De Tijger @Frida

Zien jullie ook wat ik zie? Te weinig forumleden/deelnemers lijkt me minder...

Onderhand 3...2...
Ik hoop dat het verandert.
Reputatie 6
Badge +4
Goedemorgen Friesian,
Ja klopt, niet echt leuk zo weinig deelnemers.
Als er meer mee zouden doen wordt het wat ontspannender voor de deelnemers 😅
Gister vanaf mijn telefoon berichtjes doorgezonden en daar kon ik geen mailregel gebruiken.(@) deed het niet. Ik wilde toch melden dat het liedje geraden was.
Fijne dag @Friesian en @De Tijger
Reputatie 3
Badge +2
volgende, mss iets moeilijker dan de laatste keer.

"Stap naar de weg, naar de zee, naar de lucht"

succes :)

@Frida ik heb een paar nummers van CCR die ik echt mooi vind,
dit nummer van lodi vind ik persoonlijk minder.
er zijn ook nummers die op radio 2 top 2000 geen bal aan zijn die niet in de top 300 thuishoren,
maar er luisteren veel mensen die ander muziek mooi vinden dan die ik leuk vind. heb ruim 700
muziek files die gewoon 10x beter zijn en je kan ze ook nog is alles meezingen wat de boel
gezelliger maakt.

Maarja, de smaken verschillen onwijs veel 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Inderdaad @De Tijger smaken verschillen en ik heb dat nummer van CCR gekozen omdat het misschien moeilijker zoeken was. Niet dus!

Jouw nieuwe opgave vind ik erg moeilijk, gaat niet echt een bel rinkelen en het was vandaag (en nog steeds) super mooi weer 😎 .
Toch een poging:

The Road and the Sky
Jackson Browne
RHC Snow

Reputatie 3
Badge +2
@Frida ken die zanger/band niet en niet goed helaas.

@Friesian RHCP (Red Hot Chili Peppers) - Snow is idd goed.
Je mag.

PS: volgens de regels mocht je geen google gebruiken en toch doen he vals spelers 😆
Reputatie 6
Badge +4
Wat bedoel je daar mee @De Tijger met valsspelers??
Je wil toch niet geloven(of degene die dit spelletje verzonnen heeft) dat ik alle songteksten van 1960, 1970, 1980, 1990, 2000 etc. uit mijn hoofd kan?
Vraag aan jou: hoe weet jij alle antwoorden De Tijger👮🏽
Misschien kunnen we beter of de spelregels aanpassen, je zoekt je sowieso suf soms.
Of er moet een ander spel komen.
En er zijn te weinig mensen die meedoen, niet leuk.
Fijne avond 🤔 😭 🕵️
@De Tijger en Angela neem me dit vooral niet kwalijk, maar tijdens het spel zijn de regels aangepast en das eigenlijk ongepast. 😀

Morgen weer een nieuwe dag, dan meldt ik me hier weer wellicht na een gok.
Nu alvast de opdracht....

De radio doet mij aan mijn huis ver weg denken
Reputatie 3
Badge +2
@Friesian dat de regels zijn aangepast wist ik niet eens.
Maar deze komt me niet bekent voor helaas. wss een nummer die ik niet ken of niet mijn stijl.

@Frida ik luister bijna elke muziek, en vooral mijn eigen muziek, 700 nummers idere week die ik heb en komen nieuwe bij die ik mooi vind, dus een hoop nummers ken ik dan wel, soms ff terug luisteren of het ze waren of niet.
Reputatie 7
Badge +10
Het is inderdaad geen makkelijk spelletje, maar dat was raad het woord en raad het plaatje op een gegeven moment ook niet natuurlijk! Ik zie dat het ondertussen ook al wat beter gaat, ook al is het soms met Google. Willen jullie er nog even mee doorgaan om het een kans te geven?

Het is lastiger denk ik omdat we allemaal in verschillende genre's luisteren. Ik ken de helft van de 'oudere' nummers niet omdat ik het simpelweg niet luister. Ik zou het niet af kunnen zonder Google denk ik ;)

Is het echt te lastig? Wat is jullie voorstel voor een ander spelletje? De volgende hebben we al gespeeld:

- 3 word story
- Raad het woord
- Raad het plaatje
Hi Angela.

Ik spreek nu even namens mezelf. Er zijn maar 3 spelers actief en dat is jammer. Zonder search engine gaat het volgens mij niet, er zijn oneindig veel songs

Een geinig voorstel ken ik van een ander forum..... Het dilemma.

Je verzint een dilemma, 2 keuzes. Degene die dan een keuze maakt moet weer een nieuw dilemma verzinnen en........ enzovoort.
De meest hilarische dilemma's kunnen dan voorbij komen.
Reputatie 3
Badge +2
ik heb geen idee over dilemma's dus wordt wss te lastig, de 3 word story? wat moet je erbij voorstellen?
er zijn ook 4 dingen die met elkaar gemeen hebben.
wel is het handig als dit om een persoon, gebouw, nummer etc gaat (wel bekende bn; ers of zangers
die de meeste kunnen herkennen of kennen.

raad het plaatje was wel een leuk spel.
Allereerst een tip. Een ander lied van deze persoon heeft te maken met het onderwater leven.

Eigenlijk off topic.
@De Tijger
Een 3 woord story.
Om de beurt schijven forumleden 3 woorden waardoor er een verhaal (story) ontstaat.....
Ik zag gisteren (enzovoorts)


Voorbeeld dilemma.
Of elke dag 5 frikadellen eten?
Of elke dag een onderbroek op je hoofd dragen?

😀
Reputatie 6
Badge +4
@Angela @De Tijger@Friesian
Wat eigenaardig, sinds gister krijg ik helemaal niets meer binnen op mijn Gmail van berichtjes Raad het liedje! Ik heb niets veranderd aan mijn berichtenkeuze. Keek net naar het forum en zie er diverse berichten staan, voorstellen om iets anders te gaan doen, of andere opzet... maar daar niets van meegekregen.
Heb ik iets fout gedaan?
Reputatie 3
Badge +2
john denver - country road (take me home) @Friesian
Helemaal goed De Tijger.
@De Tijger en @Frida

Valt dat soort muziek, Calypso ook, bij jullie in de smaak?
Reputatie 6
Badge +4


Zeker weten, prachtig nummer. John Denver is te jong gestorven.
Reputatie 3
Badge +2
die nummer ken ik ook. mooi nummer, country road is ook mooi trouwens, zal zo ff een nieuw opgave zetten

Reageer