.

Quotes en teksten...

  • 10 August 2017
  • 79 reacties
  • 3568 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
Wie houdt er niet van teksten en quotes.

Wij mij kent weet dat ik dat leuk vind om te lezen maar ook leuk om er mee te reageren. Immers zegt soms een quote meer dan 1000 woorden.

Ben benieuwd wat voor quotes en teksten jullie hebben.

Zo druk ik vandaag mijn ochtendhumeur uit...

79 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Luctor et Emergo

De wapenspreuk uit het wapen van de provincie Zeeland ('ik worstel en kom boven').

Ook wel verbasterd tot Luctor et Abortus, ik worstel en drijf af 😃

Reputatie 5
Badge +5

Reputatie 7
Badge +9
Vrijwel iedereen kent deze spreuk:

To be, or not to be: that is the question.

Maar wie weet dat deze uit Hamlet van Shakespeare komt (jaar 1600, bij ons meer bekend van de slag bij Nieuwpoort 😃 )?
Reputatie 5
Badge +5
@franswon, dat wist ik toevallig! ;)

Hier een stukje tekst uit een nummer van The Streets, een van m'n favoriete muziekmakers.

Reputatie 7
Badge +9
Mooi Els!

Deze vind ik ook mooi:

Uit de dromen van de lente wordt in de herfst jam gemaakt.

Origineel: Aus den Traumen der Frühling wird im Herbst Marmelade gemacht.

Peter Bamm
Duits schrijver (ps. van Curt Emmrich) 1897-1975
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Ha! Die herken ik natuurlijk uit je onderschrift ;)

Groetjes,
Jihane
Reputatie 6
Badge +4
Nu pas ontdekt deze site.....het is even zoeken nu met de nieuwe opzet.
Inspirerende en grappige quotes heb ik gezien.
Van mij ook eentje "voor het nut van het algemeen"🤔 .
Groetjes,
Frida

Hoi Friesian,

Ha! Die herken ik natuurlijk uit je onderschrift ;)

Groetjes,
Jihane

👍Goederder . 🐈

Albert Einstein - Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.
Reputatie 5
Badge +5
Ha! Da's een goeie @Frida! 🙂 Goed dat je dit leuke topic ook gevonden hebt! :D

Groetjes,
Els
Reputatie 6
Badge +4


😋
Reputatie 5
Badge +9
Nice!!!!
Reputatie 6
Badge +4


of mijn Power bank van Simyo 😂

Reputatie 6
Badge +4

Reputatie 7
Badge +10
Ah, dat is ook een goede, Frida!

Ben jezelf heel spiritueel ingesteld?
Reputatie 6
Badge +4
Thanks Jihane en jazeker Jihane, bij de tekst die jij ook goed vindt, voel ik me helemaal "thuis". Ik heb geen Boeddha beeldje in huis, wel eentje buiten op een balkontafel. Ik heb een keer gelezen dat je zelf nooit een Boeddha beeld mag kopen, maar ontvangen van een ander en dus kreeg ik hem op een dag van mijn schoonzusje.
Verder vind ik de spreuken/teksten van de Native Americans (Indianen) heel bijzonder, spiritueel en waar.

Deze bijvoorbeeld, heel actueel:

." Als de laatste vis gevangen is, de laatste boom geveld en de laatste rivier vergiftigd is, zul je erachter komen dat je geld niet kunt eten". (Indianen opperhoofd Seattle in een toespraak voor de Amerikaanse Senaat 1850.)

Leuk dat je reageerde Jihane,
tot ziens weer,
Frida
Reputatie 6
Badge +5

Deze bijvoorbeeld, heel actueel:

." Als de laatste vis gevangen is, de laatste boom geveld en de laatste rivier vergiftigd is, zul je erachter komen dat je geld niet kunt eten". (Indianen opperhoofd Seattle in een toespraak voor de Amerikaanse Senaat 1850.)
Frida


Wat een mooie quote! Inderdaad zeer actueel 🙂 Heb je nog meer spreuken van Native Americans die je met ons zou willen delen?

Groetjes,
Niels
Reputatie 6
Badge +4
Thanks Niels, mooi dat je dit ook aanspreekt. Af en toe ben ik wel eens in Canada, waar mijn zus woont en toen heb ik met eigen ogen gezien hoe de oorspronkelijke bewoners, de indianen, nu moeten leven in voor hen gecreëerde reservaten. Zo triest..... Ze zijn vaak aan de alcohol, hebben geen werk en zodoende ben ik er meer over gaan lezen, over hun wijsheden en tragedie.

Hier is er nog een die ik mooi vindt:

"Wanneer je weet wie je bent, wanneer jouw missie duidelijk is en je verbrandt met het innerlijke vuur je onbreekbare wil..... Geen kou kan je hart raken, geen zondvloed kan je doel verzachten.
Je weet dat je leeft."
Chief Seattle

Groetjes,
Frida
Reputatie 5
Badge +5
Ahhh, dat is zeker een mooie Frida! Bedankt voor het delen :D


“It does not do to dwell on dreams and forget to live.” - Albus Dumbledore


Groetjes,
Els
Reputatie 6
Badge +4
Inderdaad Els, dat is een mooie quote die je hier deelde, met alleen dromen kom je er niet, vergeet ook niet te leven.😘
Thanks, fijn hoor om op deze manier mooie spreuken of quotes met elkaar delen, ik hou er van.

Groetjes van Frida
@Els
Reputatie 6
Badge +5
Af en toe ben ik wel eens in Canada, waar mijn zus woont en toen heb ik met eigen ogen gezien hoe de oorspronkelijke bewoners, de indianen, nu moeten leven in voor hen gecreëerde reservaten.

Ik ben zelf een paar keer in de Verenigde Staten geweest, ben daar ook naar reservaten toe gegaan. Ik snap wel dat die mensen niet al te vrolijk meer kunnen zijn. Ik heb in ieder geval wel fijne gesprekken met ze kunnen voeren!

Groetjes,
Niels
Reputatie 6
Badge +4
Dat is wel bijzonder Niels, dat je met hen in gesprek bent gegaan,dat blijft een mooie en waardevolle herinnering. Ik was daartoe niet in gelegenheid, we reden er met de auto doorheen en voelde me niet zo vrij om zomaar ergens aan te kloppen maar mijn zwager wist er toch het een en ander van te vertellen. Ben wel te weten gekomen dat in het reservaat een benzinepomp was, die er veel eerder stond dan dat er een nieuwe autosnelweg werd aangelegd. Daardoor kwam er bijna niemand meer langs de benzinepomp in het reservaat. Triest.

Groetjes,
Frida
Reputatie 7
Badge +10



Samen delen, samen spelen.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 6
Badge +4


Zo dat was het dan weer voor nu, genoeg bijdragen geleverd voor het nu van het algemeen oftewel op de gezelligheidsafdeling van Simyo.
Ik wens iedereen fijne herfstmaanden en vooral voor hen die het nodig hebben, een goede gezondheid...
See you, Frida ☎️ (mijn abonnement werkt prima)
Reputatie 6
Badge +7
Bedankt, Frida! Tot gauw!

Reageer