.

Neem je gehoorbescherming serieus?

  • 19 January 2016
  • 9 reacties
  • 398 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mensen gaan naar muziekfestivals, mensen gebruiken mp3 spelers, mensen luisteren naar muziek op de telefoon via bijvoorbeeld oordopjes. Te harde muziek langere tijd (harder dan 80 db) of te lang luisteren naar muziek kan je gehoor beschadigen. Hoe goed bescherm jij je tegen gehoorbeschadiging bij het luisteren naar de muziek op de telefoon.
Zet je het volume harder, zachter of laat je hem staan zoals fabrieksmatig is ingesteld om je gehoor niet te beschadigen?
Hoe serieus neem je gehoorbescherming?

Bron: http://www.gezondheidsnet.nl/horen/gehoorschade-kun-je-voorkomen

Op welk volume luister je naar muziek via de telefoon met oordopjes/koptelefoon?


9 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Kijk, dit zijn posts die heel veel mensen eens goed door moeten nemen 😉.

Bij mij staat dit namelijk érg hoog in het vaandel, gezien het feit ik naast Simyo fulltime met muziek bezig ben. Zo gebruik ik nooit oordopjes maar headphones en heb ik altijd op maat gemaakte muziekfilters (-15dB) op zak.

Gelukkig zijn er nu in Amsterdam erg veel clubs die heel bewust omgaan met het geluid!

Even dit topic uit de mottenballen halen. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe mods en klanten omgaan met hun gehoor.

Reputatie 7
Badge +6

He Friesian!

 

Leuke vraag! Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn muziek altijd harder luister dan goed is, tegen beter weten in. Ik kan gewoon heel erg genieten van muziek en het liefste op zen hardst. Jij, inmiddels van mening/gewoonte veranderd?

 

Groetjes,

Daisy 

Laat ik het zo formuleren.…

Als ik eerlijk ben dan wordt je er denk ik niet blij van. Ben ik oneerlijk wordt je er wel blij van denk ik.

Ooh wacht...bij beide opties ben ik nu eerlijk..😲🤔

Welke van de 2 wil je? 😁😎

Reputatie 7
Badge +6

He Friesian,

 

Mysterieus, door je antwoorden ga ik omgekeerd denken maar door je opmerkingen weer omgekeerd denken🤔.

 

Groetjes,

Daisy

Mysterieus idd, voordat je dat dacht zat je met je gedachten dus al op het juiste spoor.😉😁

Maar met gehoorbescherming neem ik geen halve maatregelen. En daar heb ik nog steeds een goede reden voor.

Reputatie 7
Badge +6

Snap ik Friesian!

Even dit topic opnieuw naar voren halen. Ben benieuwd naar wat men doet qua gehoorbescherming.

Reputatie 7

Ik ben me er wel bewust van en probeer er ook op te letten, maar zo nu en dan muziek hard kunnen horen is zo fijn. Net wat ik zeg, zo nu en dan. Maar Apple is zich daar ook bewust van en denkt mee met de gebruiker. Zo krijg ik een melding op mijn Watch als ik bijvoorbeeld in de auto het volume te hard heb staan. Maar het gekke is, ik ben een Defqon.1 ganger in Biddinghuizen (zonder gehoorbescherming….) en daar heeft mijn Apple Watch mij nimmer voor een hard geluid gewaarschuwd terwijl het geluid daar echt hard gaat. Het is daar wel in de buitenlucht. Wellicht dat dat dan wat uitmaakt.

Reageer