.

Minder Nederlanders op wintersportvakantie

  • 19 February 2013
  • 5 reacties
  • 563 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Er zijn 50.000 minder wintersportvakanties geboekt dan vorig jaar rond deze tijd.

Dat is een afname van ruim 9 procent, zegt Frank Oostdam, directeur van de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen).

De brancheorganisatie maakt zich nog geen zorgen, omdat mensen hun vakantie steeds later boeken. Dat is al langere tijd een trend, maar de onzekerheid over de kabinetsplannen heeft dit jaar volgens Oostdam zeker meegespeeld.

Minder boekingen wil overigens niet zeggen dat er minder Nederlanders op wintersport gaan, omdat er ook mensen zijn die direct boeken en niet via een touroperator. Toch verwacht Oostdam niet dat het niveau van 2011 wordt gehaald.

Bron: nu.nl


Hoewel ik erg van snowboarden houd, kies ik er meestal voor om tijdens de zomer weg te gaan. Geldt bovenstaand artikel ook voor jou of ga je toch richting de prachtige witte bergen?

Een Glühwein zit er voor mij dit jaar niet in, maar ik ben benieuwd naar jullie wintersport verhalen.

Gaan jullie dit jaar nog op wintersport of zijn jullie al geweest? Zo ja, waar gaan jullie heen?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Sorry Alex, ben meer van de zomersport. Met je mik bij of beter in het zwembad in een zonzeker oord (dus niet zijnde Nederland :o)
Reputatie 7
Nee, ik ben ook geen Wintersporter. Ook al vind ik de sneeuw erg mooi, ik ga liever met mooier c.q. warmer weer op vakantie. Lekker korte broek en korte mouwen.
Badge +6
Ik sluit me aan bij de leon en RicoK. Geef mij maar zon en nog eens zon.
Lekker warme temperaturen en witte stranden. Geen wintersport voor mij.
Reputatie 7
Badge +9
. Geef mij maar zon en nog eens zon.
Lekker warme temperaturen en witte stranden..


En daar sluit ik mij weer bij aan :o
Nu wij hier weer in een nieuwe weerdepressie  storten:mad:, zit ik al met mijn kop in 2 weken Turkije in de zomervakantie.
Aan de noordelijke westkust.  Lekker. Alleen maar elke dag strakblauwe lucht en zon, zon enne zon. Temperaturen rond 30 graden of wat meer, maar heel anders dan hier.
Af en toe heb je wel kans op slecht weer, want dan drijft er heel in de verte een klein wit wolkje voorbij. :D
Badge +6
Ik wil zon en nog eens zon. Geen sneeuw!!!

Reageer