.

Vraag

Leuke filmtips

  • 2 April 2013
  • 32 reacties
  • 15244 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hebben jullie onlangs nog een goede/leuke film gezien?

Tijdens mijn vlucht naar Brazilië heb ik Jagten gezien. Een aanrader.

En Zero Dark Thirty. Die laatste gaat over de 'vangst' van Osama Bin Laden.

Als je goede Braziliaanse films wilt zien, raad ik jullie Cidade de Deus, Tropa de Elite 1 & 2 aan.

Aangezien ik nooit genoeg films heb gezien, ben ik benieuwd naar jullie tips.

32 reacties

Badge
Jagten wil ik zeker zien.

Go-ji-jeon uit 2011 ( aka Front line) , Beginners uit 2010 en Haywire uit 2011
Badge +6
Hoi,

Ik kijk niet vaak naar Engelse films. Ik kijk meer Bollywood films.
Hoi,

Ik kijk niet vaak naar Engelse films. Ik kijk meer Bollywood films.


Kal ho naa ho ?  :-)
Badge +6
Kal ho naa ho ?  :-)

Ja die heb gezien net als vele andere die ik heb gezien. Heb je er zelf ook een aantal gezien?
Reputatie 7
Badge +9
Wij kijken thuis meestal via de satelliet naar Spaanse of Spaanstalige films en series. Soms ook films via het internet 'gevonden' :)
El Secreto de Sus Ojos (Argentinië - 2009) is nog steeds mijn favoriet.
Badge +6
Hoi,

Ik heb op mijn vakantie op de laatste dag een begin van een film gezien: Harold. Die film is in 2008 uitgekomen.
Het gaat over een jongen die op 13 jarige leeftijd kaal is geworden. Ik heb de film niet af kunnen kijken ff kijken of ik hem ergens kan vinden.
Reputatie 5
Badge +10
Wij kijken thuis meestal via de satelliet naar Spaanse of Spaanstalige films en series. Soms ook films via het internet 'gevonden' :)
El Secreto de Sus Ojos (Argentinië - 2009) is nog steeds mijn favoriet.


El Secreto de Sus Ojos. Me gusta. Ik kijk ook graag naar andere Spaanse films. Regisseur Guillermo del Toro vind ik erg goed. Hij is o.a. verantwoordelijk voor El laberinto del fauno en El orfanato. Die laatste is best eng.

Nog meer Spaanse filmtips franswon?
Kal ho naa ho ?  :-)

Ja die heb gezien net als vele andere die ik heb gezien. Heb je er zelf ook een aantal gezien?


Ja ik MOEST hem kijken van m'n vriendin, en ik keek nooit Bollywood films. Maar eerlijk gezegd vond ik hem echt heel goed, van begin tot eind. Zo goed dat ik zelfs de soundtracks van de film heb gedownload om te luisteren haha.

Dat is eigenlijk de enige film tot zover ik gezien heb 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Alex, El cuerno de la abundancia is ook wel leuk, beetje oud (2008)
Badge +6
Ja ik MOEST hem kijken van m'n vriendin, en ik keek nooit Bollywood films. Maar eerlijk gezegd vond ik hem echt heel goed, van begin tot eind. Zo goed dat ik zelfs de soundtracks van de film heb gedownload om te luisteren haha.

Dat is eigenlijk de enige film tot zover ik gezien heb :-)


Hoi Arjen.N,

Dan raad ik je aan om Kabhi Alvida Naa Kehna te kijken. Ook in Amerika opgenomen. Mooie liedjes en een mooi verhaal lijn. Deze film is van de zelfde producer als Kal Ho Na Ho.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kabhi_Alvida_Naa_Kehna
Reputatie 7
Badge +9
Must see, vind ik.

"Intouchables" (onaanraakbaren) Franse film uit 2011 van het regisseursduo Olivier Nakache en Éric Toledano.
De film vertelt het waargebeurde verhaal van een geheel verlamde aristocraat (gespeeld door François Cluzet) die een vriendschap opbouwt met zijn uit de banlieue (achterbuurt) afkomstige verzorger (gespeeld door Omar Sy). Twee geheel tegengestelde figuren dus, uit compleet verschillende milieus.
De film is gebaseerd op het autobiografische boek Le Second Souffle van Philippe Pozzo di Borgo.

http://4.bp.blogspot.com/-W2K_s1HtcOA/Ttics9Fy9qI/AAAAAAAAAW4/_bxeB_04QV4/s1600/affiche-du-film-intouchables-10548633bnovk.jpg
Badge +8
Must see, vind ik.

"Intouchables" (onaanraakbaren) Franse film uit 2011 van het regisseursduo Olivier Nakache en Éric Toledano.
De film vertelt het waargebeurde verhaal van een geheel verlamde aristocraat (gespeeld door François Cluzet) die een vriendschap opbouwt met zijn uit de banlieue (achterbuurt) afkomstige verzorger (gespeeld door Omar Sy). Twee geheel tegengestelde figuren dus, uit compleet verschillende milieus.
De film is gebaseerd op het autobiografische boek Le Second Souffle van Philippe Pozzo di Borgo.


Gisteren gezien, de Leon! :)

Ik durfde niet meer, omdat iedereen er zo enthousiast over was. Kan alleen maar tegenvallen, denk ik dan altijd.
Zo heb ik ook een jaar gewacht met Amélie, en heb ik nog geen één boek over Harry Potter gelezen.
Don't believe the hype, zeg ik altijd maar..
Maar hoe heerlijk was deze film 😃 Ik zie die twee hierboven en word weer blij.

Spaanstalig ga ik voor Almodovar. Waarbij Hable con Ella nog steeds mijn all time favourite is. Ook door het prachtige werk van Pina Bausch in de film.
Reputatie 7
Badge +9
Hable con Ella is een meesterwerk, heeft niet voor niets grote prijzen gewonnen, waaronder Academy Award en Golden Globe.

Ik heb deze nog op DVD, tijd om weer eens te kijken.
Reputatie 5
Badge +10
Hable con Ella is een meesterwerk, heeft niet voor niets grote prijzen gewonnen, waaronder Academy Award en Golden Globe.

Ik heb deze nog op DVD, tijd om weer eens te kijken.


Die ga ik op mijn lijstje zetten.
Badge +1
Ben zelf een liefhebber van aktie en komedie,
net de film "A goog day to die hard" zitten kijken goede film
gisteren total recal gezien de remake die viel me toch wel tegen,
daarintegen is green zone weer een goede film met Mat Damon,
voor het weekend weer de nodige films gedownload moeten we wel met dit weer
een leuke comedy is Here comes the boom
en wat een goede aktie is is Parker met in hoofdrol,
Jason Statham en Jennifer Lopez
Reputatie 5
Badge +10
Ben zelf een liefhebber van aktie en komedie,
net de film "A goog day to die hard" zitten kijken goede film
gisteren total recal gezien de remake die viel me toch wel tegen,
daarintegen is green zone weer een goede film met Mat Damon,
voor het weekend weer de nodige films gedownload moeten we wel met dit weer
een leuke comedy is Here comes the boom
en wat een goede aktie is is Parker met in hoofdrol,
Jason Statham en Jennifer Lopez


Total Recall (2012) vond ik ook niet best. De eerste versie met Arnie is natuurlijk veel beter. Afgelopen woensdag Jurassic Park 3D gezien. Lang geleden dat ik die film had gezien. Toch wel weer gaaf. Voor een 20 jaar oude film, zien de dino's er nog steeds prachtig uit. Voor het 3D effect hoef je het niet te doen.
Reputatie 7
Badge +9

Voor een 20 jaar oude film, zien de dino's er nog steeds prachtig uit


Wat is 20 jaar? Die dino's ontstonden ongeveer 230 miljoen jaar geleden 🙂.
Badge +8
Ik zag gisteren een stukje van Edward Scissorhands op tv. Weet iemand of dat eigenlijk van Tim Burton is ook?
Ik vond het wel dat sfeertje, heerlijk :)
Big Fish is ook Ă©Ă©n van mijn favoriete films. Zo'n geweldig sprookje.
Die kan ik altijd wel kijken. En als ik zo naar buiten kijk, is dat misschien wel een goed plan vanavond. Onder een dekentje, kaarsjes, thee. Lekker herfst-je spelen.:o
Reputatie 7
Badge +9
Onder een dekentje, kaarsjes, thee. Lekker herfst-je spelen.:o


Kaarsen onder een dekentje, levensgevaarlijk Charlene 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Onlangs heb ik de films Juno en Silver Linings Playbook gezien. Beide zeer de moeite waard. Vooral Juno is hilarisch.
Reputatie 7
Badge +9
Sister Act I en II gedownload, dat wordt weer lachen met Whoopi!
Reputatie 7
Badge +9
Elvira, mistress of the dark.

Even een sentimental journey. Van het weekend via YouTube gekeken.
In '89 gezien in zo'n typisch Amerikaanse bioscoop met een emmer coke en een kliko popcorn.:p

Lekkere pulpfilm. Echt geinig. Elvira, een soort moderne Mae West zeg maar, zet een achterlijk puriteins Amerikaans gat eens flink op stelten.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4f/Elviramistressofthedarkposter.jpg
Badge +8
Sister Act I en II gedownload, dat wordt weer lachen met Whoopi!

Hey franswon,

Die had ik allebei op video 🙂 Ongeveer elk weekend in pyjama gekeken met mijn zusje. En dan hard meezingen:D
Heb je de college tour met Whoopi gezien laatst? Inspirerende vrouw, hoor.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Elvira, mistress of the dark.

Even een sentimental journey. Van het weekend via YouTube gekeken.
In '89 gezien in zo'n typisch Amerikaanse bioscoop met een emmer coke en een kliko popcorn.:p

Lekkere pulpfilm. Echt geinig. Elvira, een soort moderne Mae West zeg maar, zet een achterlijk puriteins Amerikaans gat eens flink op stelten.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4f/Elviramistressofthedarkposter.jpg


Hoi de leon,

Die poster is al geweldig! Doet me denken aan de Rocky Horror Picture show, lekker cult 🆒

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Sister Act I en II gedownload, dat wordt weer lachen met Whoopi!

Hey franswon,

Die had ik allebei op video 🙂 Ongeveer elk weekend in pyjama gekeken met mijn zusje. En dan hard meezingen:D
Heb je de college tour met Whoopi gezien laatst? Inspirerende vrouw, hoor.

Groetjes,
Charlene


Niet gezien Charlene, we kijken vrijwel geen NL TV, meestal Spanje of Zuid-Amerika.

Reageer