.

iPhone 12

  • 8 November 2020
  • 36 reacties
  • 979 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Heeft er al iemand een iPhone 12 besteld?


36 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Qua formaat zit hij tussen de vijf en de zes in, inmiddels een aantal maanden in gebruik Kan niet anders zeggen dan wat een fantastisch lekker compact snelheids monstertje echt geen seconde spijt van.

Reputatie 1
Badge +1

Ja ongeveer hetzelfde formaat. Zelfs iets kleiner. Maar niet geheel randloos zoals sommige telefoons hebben.

Reputatie 7

Heeft zo'n iPhone 12 Mini niet (ongeveer) hetzelfde fomaat als de 6(s) t/m 8, maar dan met een volledig groot en dus randloos scherm?

Reputatie 1
Badge +1

Haha. M'n ‘vermomming’ is direct teniet gedaan. Omdat ik ook een iPad heb, leek me een iets kleinere telefoon wel prima. Als ik straks weer terug moet naar een grotere telefoon is dat geen ramp, maar zo'n handzame telefoon is wel erg fijn.

@Bas, ik denk dat deze ongeveer net zo groot is als de 5.

Reputatie 6
Badge +6

Denk dat het wel klopt wat je zegt, want in zo'n klein toestel is gewoonweg geen ruimte voor veel van de high-end tech die je wel terugziet in grotere toestellen (denk aan drie lenzen, LiDAR sensors etc.) 🤔 En als dat je niet boeit, dan kun je inderdaad net zo goed een SE nemen 😄 Al heeft die 12 mini wel een betere batterijduur dan de SE! Alleen al daarvoor zou ik eerder voor de 12 mini gaan 😋

Reputatie 7

@Vogelund Ach, verrek, nou herken ik de avatar (bedankt @Bas)!! :sunglasses:

Ja, de 12 Mini heeft niet het verwachte succes gebracht. Ik persoonlijk kan me dat wel voorstellen, want sinds ik een 8 Plus (en dan nu een 11 Pro Max) had, wil ik niet meer terug naar een kleine(re) telefoon. Ik ervaar een gro(o)t(er) scherm als een genot. 

Wellicht dat de doelgroep die een kleinere telefoon wil minder interesse heeft in high-end, want tenslotte heeft Apple ook nog de (relatief) voordelige SE 2020.

Reputatie 6
Badge +6

Alex! Leuk om je hier weer eens te zien 😁

Die iPhone 12 mini verkoopt inderdaad niet heel goed, snap niet waarom want het is een mooi toestel. Is die 12 mini groter dan de 5? Want die heb ik hier naast me liggen en dat is nog wel echt een klein schattig telefoontje 😄

Overigens inmiddels zelf in het bezit van een 11 Pro, dus ben weer een beetje bij de tijd! 

Reputatie 1
Badge +1

Sinds 2 maandjes ook een tevreden bezitter van de iPhone 12 mini. Mijn voorkeur ging uit naar een wat kleinere telefoon en de mini bracht uitkomst. Ik had al een iPhone XR met eSIM van Simyo (de XR moest ik weer inleveren bij mijn oude werkgever). Ik was ook wel benieuwd naar hoe het zou werken als je je eSIM moet overzetten naar je nieuwe telefoon met eSIM. Probleemloos en supereasy!

Kortgeleden las ik dat Apple waarschijnlijk gaat stoppen met het uitbrengen van een kleinere versie bij het uitbrengen van een volgende generatie iPhones. Zonde! Maar schijnbaar valt de verkoop tegen.

https://www.iculture.nl/nieuws/apple-stopt-productie-iphone-12-mini/

Reputatie 7
Badge +9

@Bas Ach, een beetje noise en minder detail neem ik op de koop toe! :grin: Het gaat mij tenslotte om de sfeer, zoals @RicoK ook opmerkte. 

Reputatie 6
Badge +6

Ik mag eigenlijk niet oordelen met m'n 6S maar ik ga het lekker toch doen: van zo'n duur toestel had ik betere foto's verwacht in low light conditions. Er gaat erg veel detail verloren, sommige delen zijn oversaturated en je ziet in sommige foto's veel noise door de hoeveelheid witbalans. Maar like I said, ik heb een 6S dus als ik dezelfde foto's had gemaakt dan kreeg je zes zwarte vlakken. Je mag ook niet teveel verwachten van een camera die in je broekzak past 😄

Vind het mooie plaatjes:relaxed:

Reputatie 7

Mooie sfeerplaten @Scotsman 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben er nog niet uit of ik de nachtmodus wel of niet mooi vind. Gelukkig kun je die - tenminste op de 12 Mini - gewoon uitzetten. De ene keer pakt het beter uit dan de andere keer, maar de foto’s met nachtmodus gemaakt zien er vaak wat overbelicht uit. Afijn hier een paar avond shots die ik zojuist hier in de buurt gemaakt heb (zonder nachtmodus).

 

Reputatie 7

@Ray Ja, zeker, het is een kwestie van smaak.

Nu ben ik wel benieuwd of de nacht-modus van de 12 misschien anders is ingesteld (@Scotsman?).

@RicoK 

Ik vind het wel mooie foto's. Wat betreft die nachtmodus is dat inderdaad een kwestie van smaak. :smiley:  

Reputatie 7

@Ray ; weliswaar niet met de 12 gemaakt, maar met de 11 Pro Max.

Hierbij enkele voorbeeld foto's van Apple's nachtmodus:

 

 

 

Let op: Het was hier gewoon donker! Dit was op Landal Hoog Vaals begin dit jaar. Op deze vakantieparken hangt hooguit wat sfeerverlichting, maar geen spotlights of bouwlampen.

Net alsof een grote lantaarn/spotlight de weg op foto 3 verlicht. Deze weg was echt donker. Géén lantaarn of iets dergelijks. Tevens werd de boom op foto 3 niet beschenen met een lamp terwijl dit wel zo lijkt.

De nachtmodus geeft heus leuke effecten, maar ik vind de software er wel wat te ver in doorslaan.

Edit: By the way, ik fotografeer niet of nauwelijks zonder flitser, omdat flitslicht een foto veelal onnatuurlijk belicht. Alleen bij tegenlicht wil ik nog wel eens een invulflits gebruiken. Dus de (ver)lichte straat op de voorgrond op foto 3 is geen flitslamp.

Ik heb wel interesse in een paar foto's.. :smiley:

Reputatie 7

Ja, die nachtmodus van de iPhone is erg bijzonder. Ik ben er echter niet altijd even kapot van. Ik had eens wat test foto's gemaakt van een bomenpartij in het donker. Het was toen goed donker, maar door die nachtmodus leek het net alsof er een paar spotlights op deze bomen stonden gericht. Dit vond ik er onnatuurlijk uitzien, waar de rest van het gezelschap wel erg enthousiast over was. Smaken verschillen… ;)

Reputatie 7
Badge +9

@Scotsman

Hoe zijn de foto’s van de iPhone 12 mini? Ik had wel gelezen dat video erg top is op de iPhone 12 modellen. 

De camera is absolute top. Zowel voor video als foto’s. Maar de camera van de XR was ook al zeer goed. De Mini heeft ook een groothoeklens maar daar heb ik nog niet echt mee gespeeld. De camera doet het met name erg goed ‘s avonds, ik liep vorige week toen het al bijna donker was langs de oude vissershaven hier en een kiekje geschoten. Verbazingwekkend hoe de Mini onder die omstandigheden er toch nog iets moois van kan maken. Ik kan later later hier wel wat foto’s plaatsen, als daar belangstelling voor is.

@Scotsman 

Hoe zijn de foto’s van de iPhone 12 mini? Ik had wel gelezen dat video erg top is op de iPhone 12 modellen. 

Reputatie 7
Badge +9

Aye Scottie, gefeliciteerd met je nieuwe iPhone 12 mini. Ook namens de Apple fanboys.

Tja, van dit soort berichten wordt een mens hebberig. :smile: Maar ik houd het voorlopig nog even op mijn XR .:sunglasses:
Kostte toch een poep centen vorig jaar en ik ben er dik tevreden mee.
Ik herken wel wat je zegt, wat aan de grote kant en zwaar. Maar ik heb ermee leren leven….:wink::grinning:

Verder herken ik wat je schrijft over zuunige Apple. Ik heb er wel eens (in de store) een mooie iPhone aangeboden. Zag er als nieuw uit (Die van de Leon zijn altijd als nieuw want worden 150 keer per dag gepoetst). Ze boden er te weinig voor.

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK Ik heb mijn vorige iPhone (een XR) opgestuurd naar een bekende Britse recycling site (MusicMagpie) die er £250 voor over had. Ze hebben alleen belangstelling voor de telefoon en niet voor eventuele accessoires, dus de oplader van de XR (die compatibel is met de Mini via de lightning aansluiting) heb ik gehouden.

Reputatie 7

Nice @Scotsman! Weer terug naar de iPhone 5 ;)

Ook al begrijp ik deels wel de keuze van Apple, uit milieu overwegingen, maar ook een kostenbesparing, om geen oplader meer mee te leveren, toch vind ik dit wel een gemis. Want wat doe je dan nu met de oude iPhone? Normaal gesproken verkoop ik deze door voorzien van alle originele accessoires, maar dat gaat dan nu niet. Of een nieuwe oplader dient apart te worden aangeschaft.

Reputatie 7
Badge +9

Moch iemand nog een klein duwtje nodig hebben om tot aanschaf van de mini over te gaan, lees dan dit. De iPhone 12 Mini is daar uitgeroepen tot ‘King of small phones’. Het klopt dat het scherm iets aan de kleine kant is maar dat maakt voor mij niet uit want ik gebruik mijn telefoon niet om lange teksten te lezen of te schrijven, of om een anderhalf uur durende film te bekijken.

Reputatie 7
Badge +6

Leuk dat je zo tevreden bent met de iPhone 12 Scotsman! Ben benieuwd of de features die je noemt (goed) gaan werken…

 

 Ik zit zelf nog wel even goed met mijn Huawei P30 Pro. :yum:

Reageer