.

Ik heb hem, m'n iPhone......

  • 7 October 2013
  • 52 reacties
  • 15893 Bekeken

Reputatie 7
Het heeft even een tijd geduurd, maar ik heb m'n iPhone. Niet de iPhone 4S 8Gb nieuw of 16GB gebruikt, omdat de 4S toch stiekem wel een beetje de mooiste is, maar een fonkelnieuwe iPhone 5 16GB. Vandaag overgenomen van een mede-Tweaker. De iPhone 5 was brandnew en het doosje was nog gesealed. Het serienummer gaf een nog niet geactiveerde iPhone 5 aan. Dus nog minimaal een jaar garantie. Ik ben er toch stieken wel heel erg blij mee.

Maar nu eerst even een nano-sim gaan aanvragen.....

52 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Op zich draag ik Android wel nog steeds een heel erg warm hart toe, maar het is zeker tijd voor een nieuwe Avatar. Ben al op zoek geweest, maar nog niet iets van mijn gading kunnen vinden. Komt er aan....

Hier al eens gekeken?
:rolleyes:
Reputatie 7
Welnee joh, lekker doorgaan daarmee. Alleen wordt het wel tijd voor een andere ava'tor'. Die groene android is bijna blasfemie. 

Op zich draag ik Android wel nog steeds een heel erg warm hart toe, maar het is zeker tijd voor een nieuwe Avatar. Ben al op zoek geweest, maar nog niet iets van mijn gading kunnen vinden. Komt er aan....
Reputatie 7
Trouwens heb je dit al gezien, is gisteren uitgekomen

http://youtu.be/xYsSiaBZmRk


Hahaha, ja, dat is een erg mooi stukje advertising.....:p. Maar ik wordt hier niet enhousiaster van dan dat ik al ben hoor...🆒.
Reputatie 7
Badge +9


Maar ik zal staken met mijn 'updates' hoor.:p


Welnee joh, lekker doorgaan daarmee. Alleen wordt het wel tijd voor een andere ava'tor'. Die groene android is bijna blasfemie. 
Reputatie 7
Badge +9
Trouwens heb je dit al gezien, is gisteren uitgekomen

http://youtu.be/xYsSiaBZmRk
Reputatie 7
Badge +9
Net als ik, geniet in stilte...

En morgen wordt er nog veel meer Applelekkers over ons uitgestort


http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2013/10/a-lot-to-cover-640x631.jpg
Reputatie 7
Hahaha, ja, ik ben wel héél erg enthousiast geraakt. Dit terwijl ik mij toch nog niet eens zo heel erg lang geleden tegen alles wat maar enigszins met Apple te maken had per definitie verzette.....:rolleyes:.

Maar ik zal staken met mijn 'updates' hoor.:p
Badge +1
Hoor die RicoK ons eens lekker maken met die iPhone 😃
Reputatie 4
Badge +8
Da's genieten RicoK!
Reputatie 7
Badge +9
Mag ook wel voor dat geld, RikoK. 
Reputatie 7
Ik heb eens een andere achtergrond ingesteld. Allemachtig, wat komt hierdoor de scherpte van zo'n Retina display nog beter uit!! :D Ik heb nu dezelfde achtergrond op mijn iPad4 ingesteld. Wat een pracht 🆒.
Reputatie 7
Nog geen data counter app op deze foon geïnstalleerd RicoK?

Nog niet......:p
Badge +8
Zojuist eens een fotootje genomen. Had ik op mijn vorige toestellen altijd te maken met een shutterlag/ontspanvertraging. De iPhone5 heeft hier absoluut geen last van, druk en klik. Ik denk dat ik met de iPhone5 zelfs foto's kan maken van snel(ler) rijdende auto's!!

Waar ik wel mee zit, is dat mijn dagelijkse internetverbruik wel aanzienlijk verhoogd is. Ik ben er nog niet achter wat hiervan de oorzaak is. Zo had ik gisteren morgen om 08:45 zomaar ineens bijna 8 MB dataverbruik. Huh? 😕


Nog geen data counter app op deze foon geïnstalleerd RicoK?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb sinds jaar en dag ook al beetje onduidelijk dataverbruik. Tussen 500 kb en 2 mb elke dag. Soms ook gewoon onderweg ergens, ineens 1 hele mb, met de Foon niet in gebruik. Ben er ook niet helemaal achter waar, wat en hoe. Mijn Samsung Galaxy SIII mini 2 letters plus zootje cijfers heeft 0,0 dataverbruik buiten de pot.
Reputatie 7
Badge +9
Dat laatste klinkt zeer bekend, had ik tot voor kort ook last van. Vrijwel elke dag, en ongeveer op hetzelfde tijdstip. Later werd het wat minder, zo ongeveer 1MB tussen 7 en 8 uur 's ochtends. Dit waren automatische downloads van een of meer achtergrondprocessen. Ik heb inmiddels geleidelijk aan een aantal instellingen op de iPhone 5 veranderd, en het gevolg is dat de laatste tijd de download rond die tijd zelden meer dan 100kB bedraagt.
Reputatie 7
Zojuist eens een fotootje genomen. Had ik op mijn vorige toestellen altijd te maken met een shutterlag/ontspanvertraging. De iPhone5 heeft hier absoluut geen last van, druk en klik. Ik denk dat ik met de iPhone5 zelfs foto's kan maken van snel(ler) rijdende auto's!!

Waar ik wel mee zit, is dat mijn dagelijkse internetverbruik wel aanzienlijk verhoogd is. Ik ben er nog niet achter wat hiervan de oorzaak is. Zo had ik gisteren morgen om 08:45 zomaar ineens bijna 8 MB dataverbruik. Huh? 😕
Reputatie 7
Badge +9
Ja, lach er maar om jongelui. De afgelopen maand een kleine Swamsung hersenspoeling ondergaan. Was niet gemakkelijk maar het heeft ook wat opgeleverd. :mad:
Hummmm, S4 is toch een Samsung? :)

Ik snap wel dat je in de war raakt hoor, S3 mini, iPhone4, S4 van Samsung, het gaat gewoon duizelen... :)


@RicoK das mooi om te horen. Fijn dat je er zo van geniet.  Tja, bewijst maar weer dat de Appeleflap toch de betere is. Jij kunt nu vergelijken. 


}
Reputatie 7
Update: :p

Ik ben nog steeds zo ontzettend gelukkig met mijn aankoop. Wat is zo'n iPhone(5) een prachtig toestel. Hij is snel, héél snel. Mijn facebook app is al geladen, voordat ik maar de gelegenheid krijg om met mijn ogen te knipperen. Mijn Parkmobile app heeft al ingelogd voordat ik de knop loslaat. Echt geweldig. Met mijn vorige toestel duurde het inlogproces seconden lang. Lang genoeg om in de tussentijd mijn bluetooth oortje te activeren en te laten koppelen met de telefoon. Dat is allemaal over.
En dan dat retina scherm. Ik heb het nooit geloofd totdat ik de iPad4 kreeg en nu de iPhone5, wat scherp. Het toestel is ook zo ontzettend dun. Zo dun dat je niet het idee hebt dat er nog een stukje glas zit tussen je duim/vinger en de app....;).

En de accuduur is ook super. Ik ben op werkdagen sowieso niet zo heel stevige gebruiker. Dan ligt deze meer in standby op mijn werkplek. De telefoon is nu 1 dag en 13 uur van de lader, 3,5 uur gebruik, 24/7 wifi/data, ongeveer 4 uur bluetooth en de teller staat nog op 54% resterende accu. Top!

Ja, ik ben wel enthousiast.....🆒
Reputatie 7
Leuke review 🙂 Ik ben zelf erg gek op Android, maar kom inderdaad toch elke keer weer terug bij Nexus toestellen. Al die schillen en bloatware die andere fabrikanten erop gooien hoeft voor mij ook niet zo! Mijn eerste smartphone was de Nexus One, daar gooide ik inderdaad ook allerlei custom ROMs op (favoriet: CyanogenMod). De Galaxy Nexus heb ik nog wel geroot, maar toen vond ik stock al goed genoeg om er verder niets meer mee te willen "rotzooien".

Nu heb ik de Mega, ok die heeft weer allerlei Samsung toeters en bellen wat niet zo hoeft voor mij, maar WAT een heerlijk ding! Alleen de schermgrootte al, de iPhone 4 is nu echt een minuscuul dingetje, haha. Maar de 5 heeft een groter scherm inderdaad.

Zelf zou ik al die Chinese Androids ook niet gauw kopen, maar de meesten zouden hier toch niet (volledig) werken, is allemaal gericht op de Europese bands :)


Ik heb ook meerdere malen op het punt gestaan om mij zelf een Nexus 4 kado te doen..:rolleyes:. Wat een mooi toestel en zo heerlijk stockdroid. Gewoon Android zoals Android bedoeld is. Helemaal kaal! Ook dat deze lange tijd niet verkrijgbaar was in Nederland maakte deze alleen maar begerenswaardiger. Via de website Tweakers.net was ik in een zeer ver gevorderd onderhandel proces, maar ben op het laatste moment toch afgehaakt, omdat de (krappe) accuduur waarover de vele reviews spraken mij te erg deden twijfelen.

Om die reden had ik begin dit jaar een Huawei Ascend G300 aangeschaft, een erg goedkope Chinese foon, om zo de tijd uit te zingen tot ik mijn keuze had gemaakt....🆒. 

Edit: Ik had ook een CyanogenMod rom geplaatst, maar, omdat ik Android 4.2.2 wilde en die nog niet stable was, heb ik een nightly geïnstalleerd. En dat heb ik geweten. Wat een drama. Wat een battery-drain. In enkele uren was de accu leeg. Maar wat was deze rom mooi. Daarna heb ik een slimrom geïnstalleerd. Ook Android 4.2.2. En ook dit was geen succes. Oke, de batterydrain was voorbij, ik haalde bijna 1,5 dag, maar wat was dit een oerlelijke rom met een nog lelijkere launcher.
Reputatie 7
Badge +9
Gelukkig dat de leon geen S5 heeft, daar werd je vroeger afgekeurd voor de militaire dienst. 🙂
Badge
Valt mee dat er voor die 4s niet allemaal cijfertjes en lettertjes staan.. Zoals bij die samsung van de leon
Reputatie 7
Badge +9
Hummmm, S4 is toch een Samsung? :)

Ik snap wel dat je in de war raakt hoor, S3 mini, iPhone4, S4 van Samsung, het gaat gewoon duizelen... 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Klopt, de iPhone 4 had last van de 'death grip'. De antenne werd een soort van geblokkeerd bij een bepaalde manier van vasthouden. En laat nou die bepaalde manier van vasthouden nu juist de manier van vasthouden zijn zoals iedereen een telefoon vasthoudt.......

Dit probleem is met de S4 opgelost. Andere antenne. De S4 is ook te herkennen, als je hem naast de 4 legt, o.a. door de kleine spleetjes in de antenne. Ik heb nooit problemen met de ontvangst.  Dus dat  hebben ze goed opgelost. 
Badge
Joh ikheb al allerlei manieren geprobeerd om vast te houden maar lijkt niet te werken. Gewoon nog even geduld en dan de 5S of misschien dat ik toch nog voor de 5 ga. Die bevalt jou ook RicoK dus dat zou ook nog kunnen. Eerst maar even kijken of datgene waar ik de 5s voor wil gebruiken echt zo veel beter is dan de 5...
Reputatie 7
Klopt, de iPhone 4 had last van de 'death grip'. De antenne werd een soort van geblokkeerd bij een bepaalde manier van vasthouden. En laat nou die bepaalde manier van vasthouden nu juist de manier van vasthouden zijn zoals iedereen een telefoon vasthoudt.......

Reageer