.

Iemand ervaringen met een smartwatch?

  • 10 September 2014
  • 24 reacties
  • 2309 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Na alle berichten over de nieuwe iPhone en de Apple watch was ik wel benieuwd of iemand ervaringen heeft met een smartwatch. In mijn omgeving ken ik eigenlijk niemand die zo'n klokje aan zijn/haar pols heeft hangen.

Heb je ervaringen met een smartwatch of ken je iemand die er gebruik van maakt, dan ben ik erg benieuwd naar de ervaringen.

Hot or not?

Wat vind je van een smartwatch?


24 reacties

Reputatie 4
Badge +7
Smartwatch....... Vrij nieuw. Apple is gestart met een heel slimme. Ik wil het allemaal eens nauwkeurig bekijken, want in principe sta ik wel open voor de allernieuwste snufjes.  Het moet wel handelbaar blijven (ivm) de veel kleinere afmetingen. Yep ik vindt het wel hot.
Reputatie 6
Badge +10
Goede vraag, Alex 🙂!

Apple is helemaal nergens mee gestart. Ze hebben hier later patent op aangevraagd dan Pebble (de eerste met behulp van crowdfunding), HTC, LG, Motorola en bovenal Samsung. Ik heb de Motorola 360 gezien bij een tester laatst, maar het is volgens mij niets voor mij 🙂 Ik ben al aardig lomp met de apparaten die ik gebruik, dus ik denk dat een smartwatch binnen een week aan diggelen ligt 🙂
Reputatie 1
Badge +8
Tiury: Apple is wel meteen met een heel erg sterk product gekomen. En zeg nou zelf, wie van het forum hier neemt de Apple Watch in overweging. Ik wel in ieder geval. Nog geen week geleden had ik je voor gek verklaard als je vroeg of ik over een horloge van $350 na zou denken 😃
Reputatie 5
Badge +11
Nou, ik neem helemaal geen smartwatch in overweging eerlijk gezegd. Ik vind zo'n ding niet stom ofzo, ik zie voor mezelf de toegevoegde waarde niet.
Reputatie 5
Badge +10
Momenteel zie ik de toegevoegde waarde ook nog niet echt, maar ik vind het vooral niet mooi om met zo'n ding om m'n pols te lopen. Waar een horloge vroeger ook nog echt een functie had is het tegenwoordig meer een mode exemplaar. De smartwatches proberen de functionaliteit van een horloge weer helemaal terug te brengen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik houd wel van gadgets maar zie toch liever een mooi chic horloge om mijn pols.

Enne...Appleflap is idd niet de eerste die er mee komt. Maar zeg nou zelf, ze weten het toch weer heel mooi te brengen......hun foons....de smartwatch. De aandacht is toch getrokken...bij vriend en vijand. En helaas pindakaas, geen enkele ander merk krijgt zo'n show op dezelfde manier voor elkaar. Ook Samsung niet die het halfwas na probeerde te apen.
Badge
Ik heb een half jaar geleden een stand alone smartwatch gekocht voor mijn zoontje. Heel gebruiksvriendelijk, doet alles wat een smartphone doet en ondanks het kleinere touchscreen prima te bedienen. Enige minpunt is de accuduur als je wifi en gps aan hebt staan. Eenreserve accu of mobiele lader is aan te bevelen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ElkeF, welkom op het Simyo forum!

Kun je wat meer vertellen over de smartwatch die je voor je zoontje hebt gekocht? Als je er alle mee kunt doen als met een smartphone, dan kun je dus zonder smartphone, toch?
Badge
Hoi Ernst,

De smartwatch die wij hebben is een standalone, daar heb je dus inderdaad geen smartphone bij nodig en dat was voor mij ook wel een voorwaarde. Een horloge dat laat zien wat er op je telefoon gebeurt vind ik persoonlijk niks toevoegen.

Wij gebruiken hem vooral voor geofencing, Whatsapp en natuurlijk om te bellen. Via de playstore kun je downloaden wat je er verder op wil hebben.

In de standby modus is het een gewoon horloge. Als je hem activeert kom je in het menu dat je dmv het touchscreen bedient.
De technische specificaties zeggen mij niet zoveel, maar voor de liefhebber:

Model Number  ZGPAX S5 Android Cell Phone
Band  GSM 850/900/1800/1900MHz, GPRS
Sim Card  Single SIM Card
Dimensions  275*40*15mm
Net Weight  62g
OS  Android 4.0
CPU  MTK6577 ARM Cortex A9 dual core, 1.0GHz;  GPU: PowerVR SGX531
RAM  512MB
ROM  Built in 4GB NAND Flash, Support TF card up to 32GB max
Display Size  1.54 Inch 260K colors TFT capacitive touch screen,240*240 pixels
Camera  built in 2.0MP camera
GPS  Yes, Built in GPS/A-GPS
Ringtones Type  Polyphonic/MP3
Audio File Format  MP3, AAC, MIDI, WAV,AMR
Video File Format  MPEG4, H.263, H.264 30fps
Image File Format  JPEG/BMP/GIF/PNG/GIF
E-book Format  TXT/CHM/DOC/HTML
Bluetooth  Bluetooth 4.0
FM Radio  Yes, earphone needed
Data transfer  USB/Bluetooth
Mobile internet  WAP/WIFI802.11b/g
Phonebook  500
Message  SMS/MMS
Sensor  G-sensor
Other Features
Calendar, clock, calculator, Email, Play store, Facebook,Twitter,FM radio, voice search etc
Battery  built in 500mAh Li-on battery
Color  black, silver
Languages  German, English Spanish French, Italian, Dutch
Accessories  1 x USB Cable
1 x Charger
1 x Earphone
1 x Battery
1 x Manual

Voordeel: een smartwatch blijft nergens slingeren (in tegenstelling tot een telefoon) en dat vond ik bij onze kinderen wel zo handig. Hij is spatwaterdicht, voor een kind van 8 makkelijk te bedienen en niet duur (ongeveer 100 euro).
Hoi ElkeF.

Vraagje, wat voor merk is het? 😕

Groet,
Friesian
Badge
Het is een ZGPAX, maar dat is volgens mij een Chinees synoniem voor "merkloos" 🙂
Reputatie 2
Badge +6
Hoi ElkeF,

Bijzonder ding joh 🙂 Willen we een foto???
Badge
Als echte digibeet heb ik geen flauw idee hoe ik hier een foto moet posten. Maar als je bij Google, Youtube of Alibaba op ZGPAX zoekt vind je hem zeker!
Reputatie 5
Badge +11
Als je op deze link klikt zie je allemaal foto's van de ZGPAX
Vooral de onderstaande is erg illustratief
http://i62.tinypic.com/mtt7hd.gif
Badge
Inderdaad, dat is hem...de S5.
Reputatie 2
Badge +6
En deze voor de dames ;)

http://i58.tinypic.com/5kkjgy.jpg
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het delen van je ervaringen ElkeF. 100 euro is inderdaad best een mooie prijs 🙂.
Reputatie 4
Badge +8
Wat een leuk apparaat ElkeF!

dit lijkt me ook wel leuk, ze hebben daar aardige spullen:
http://www.one2track.nl/smart-multimedia
Reputatie 5
Badge +10
Bump.

Vond dit topic in de oude doos.
Zag zelfs Dries en Ernst hierin!


Meningen over de smartwatches zullen ondertussen wel veranderd zijn verwacht ik.
Eerst had ik ook het idee dat zo'n ding niks voor mij zou zijn.
Toch heb ik nu een Apple Watch besteld in Nederland en ga hem maandag of dinsdag eens halen bij de winkel.
Ik zie nu toch een beetje de handigheid van de gadget in.
Als ik hem binnen heb en een maand getest heb zal ik wel een reviews schrijven voor op het forum. Misschien vinden anderen dan ook zo'n ding mooi.

@mod team,
Is de mijn Simyo app al werkzaam op de Apple Watch???
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maikel.twinnie,

Ik heb je gemist! Fijn dat je weer wat meer de tijd hebt om af en toe je gezicht te laten zien op het forum :)

Mijn broertje is al een tijdje de eigenaar van een Apple Watch. Deze heb ik al een aantal keer uitvoerig kunnen testen en ik ben er weg van! Het is super handig voor een heleboel dingen. We zijn voor je aan het uitzoeken of de Simyo App werkt in combinatie met de Apple Watch. Je hoort van ons!

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +10
@Angela,
Zelf nog niet toe aan een Apple Watch??
Btw. Ik bied mij vast aan voor de test versie van de Watch app.
Enig idee wanneer hij uitkomt?
Reputatie 7
Badge +10
Oh, jawel hoor. Ik vind hem alleen bijzonder duur. In dat geval kan ik altijd wel 10 andere dingen bedenken die op dat moment voor gaan. Vooral nu met ons huis etc.

Daar durf ik nog geen uitspraken over te doen. Sophie gaat hierover en is vandaag weer aanwezig. We zullen haar direct aan haar jasje trekken 😉
Reputatie 5
Badge +10
@Angela,

Het jasje van Sophie zal na 2 maanden eraan trekken wel een paar meter langer zijn geworden zeker?
Reputatie 5
Badge +9
@maikel.twinne,

Hahaha, ja daar hebben we vaak aan zitten trekken. Het is nu zomer en nu heeft ze geen jasje aan, dus nu weten we ons geen raad :(

Groetjes,
Caspar

Reageer