.

Hoelang al een mobiele telefoon

  • 12 December 2012
  • 27 reacties
  • 2981 Bekeken

Badge +1
Ik zal aftrappen ik heb sinds 1994 al de beschikking over een mobiele telefoon de eerste die ik had was een grote kast woog bijna 8 kilo en was nog analoog dus iedereen met een scanner kon meeluisteren, een twee jaar later had ik een telefoon was toen heel wat had toen alleen een hoorn dus niet meer de hele kast akkoord ging 3 uur mee en was heel snel leeg toen was het een zeldzaamheid dat je een mobiele telefoon had nu weet je niet beter, sinds wanneer hebben jullie een mobiel telefoon

27 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ha leuk Eric!
Ik begon in 1996 bij de Primafoon te werken en koos voor de Figaro (ATF net) dat was dus mijn eerste!!!
Daarna een Kermit en toen een hele rits toestellen die op het GSM net werkten.
Van Siemens, Nokia, Sony Ericsson (vele modellen) tot momenteel iPhone en Sony Experia Mini als reservetoestel.
Heb nog wat oude toestelletjes in een la liggen, die ik af en toe oplaad.
Ook veel toestellen weggegeven en naar de kringloopwinkel gebracht.
Leip dus ook op dit gebied hihihi.
Badge +1
Kermist heb ik ook heel even gehad maar je kon alleen maar bellen en niet gebeld worden
Was toen geen optie dus heb mij. Aft telefoon erbij gehouden
Reputatie 7
Badge +9
Sinds 2000 denk ik. Mijn eerste was een Philips Savvy. Onding. Maar je kon ermee bellen en sms-en en aan dat laatste had je een dagtaak.

http://3.bp.blogspot.com/_34293Dr8rgU/S0-A2hJL-0I/AAAAAAAAAhI/7niexD9lSY8/s400/philips-savvy.jpg

Daarna eigenlijk altijd toestellen van Sony Ericsson gehad. Prettig menu hadden die. De gebruiksaanwijzing kon altijd in de doos blijven. Nu een Apple 4S. Heel tevreden mee.
Badge +1
Die Philips heb ik ook of heel even gehad wat een drama was dat
Reputatie 4
Badge +8
Weet je welke ik een mooie vond?
De Nokia 6110.
Was er in twee kleuren.
Groenig/bruinig, soort kattenoog kleur.
En de blauwe. Beiden metallic eigenlijk.
Dat soort metallic was nieuw.
Heb er veel van verkocht, vooral omdat ik de mijne dan te voorschijn haalde in de Primafoon winkel. ;)
Gaaf toestel, zal hem eens opladen, kijken of ie het nog doet.
Badge +1
Heb helaas al mijn oude toestellen weggedaan nu toch wel spijt van vooral de eerste gsm die in me zak kon doen was er een met een klepje en
Antenne die ik moest uitscheuven als ik wilde bellen, die kast die ik ervoor had zat een antenne aan vast aan de zijkant, kan mee ook nog de tijd heel goed herinneren zonder mobiel had ik een semafoon bij me en als die afging een telefooncel zoeken en dan de planning bellen, nu als ik me telefoon vergeet dan ben je wel ineens heel erg ongelukkig je neemt dat ding werkelijk overal mee naartoe en niet alleen om te bellen kijk veel op facebook en twitter ik een achttien jaar geleden niet bedenken
Reputatie 5
Badge +10
Leuk topic. Mijn eerste telefoon kreeg ik toen ik 13 was volgens mij. In ieder geval toen ik in de brugklas zat. Een Nokia 3210.
Reputatie 7
Badge +9
Heb helaas al mijn oude toestellen weggedaan nu toch wel spijt van

Ik heb ze allemaal nog in de la liggen. Alleen dat Philips onding werkt al lang ziet meer met die koej van een accu erin. Waardeloos ding.
De andere toestellen, allemaal Sony Ericsson's, werken ook allemaal nog. Sterker....in 2 ervan zit een Simyo prepaid kaartje. 1 Voor in de auto als extra....een mens kan maar beter goed voorbereid zijn..🆒. En de ander ligt in de la...voor het geval dat. Beiden prima toestellen en een paar jaar geleden de betere klasse. De W910i en de W995i. Zien eruit als nieuw.  Accu gaat rustig een kleine week mee. Is wel wat anders dan met de smartphones. Da's elke dag opladen.
Prettig bij Simyo is, dat je maar 1 keer per half jaar hoeft te bellen en dat je prepaid beltegoed gewoon behouden blijft. Dus niet steeds elk half jaar verplicht opwaarderen. Dus dat is prima voor het doel waar die 2 toestelletjes ingezet worden.
Reputatie 7
Leuk topic.

Ik maak sinds 1999 gebruik van een mobiele telefoon. Mijn eerste was een Prepaid KPN Pocketline Swing. Wat was ik hier trots op!! Daarna diverse Nokia's, o.a. de 3310, een Sony Ericsson W302, een HTC Legend en nu sinds kort een Huawei Ascend G300.

Al mijn toestellen heb ik weggeven en/of verkocht. Alleen mijn SE W302 heb ik nog liggen. Deze dient als backup voor als van mijn vrouw of ik om wat voor reden dan ook geen gebruik meer kunnen maken van ons huidige toestel. Ook had ik deze vorig jaar zomer mee als backup toen ik een paar dagen in de middle of nowhere ben gaan camperen en mountainbiken.

NB Al die mensen die klagen over de accuduur van de hedendaagse smartphones hebben nooit een Pocketline Swing gehad. Die haalde niet eens zo lang na verloop van tijd de dag niet eens......
Reputatie 5
Badge +10
Ja, maar ik vind wel dat een toestel, ook wanneer het intensief wordt gebruikt, zeker een dag mee mag gaan. Dat is helaas vaak niet het geval.
Reputatie 4
Badge +8
Haha ja de Swing die heb ik ook gehad!
Leutig toestel! Met of zonder schuifje! Ik had een lichtblauwe, maar volgens mij kon je er kanger dan een dag mee doen!
Reputatie 4
Badge +8
Langer bedoel ik ..... Due kleine k lettertjes op de iPhone grrrrr
Reputatie 7
@koorelle2. Dan heb jij de opvolger van de oerswing gehad. Deze opvolger was in een andere kleurstelling leverbaar o.a. in, zoals jij aangeeft, lichtblauw. Ik had de grijze met inderdaad het 'schuifje'. De accucapaciteit van mijn Swing ging in een heel rap tempo achteruit.

Mijn swing had nog de uittrekbare antenne. De latere swings hadden een vaste antenne.
Reputatie 7
Badge +9
De eerste.

ehttp://www.simonlydeals.co.uk/pics/mobile-payphone-01.jpg
Badge +6
Hoi,

Op het moment dat ik mijn abonnement kan verlengen dan kies ik altijd voor een nieuw toestel. Ik heb dus een toestel altijd 2 jaar.
Reputatie 5
Badge +10
De eerste.

ehttp://www.simonlydeals.co.uk/pics/mobile-payphone-01.jpg


Haha de leon
Badge
Ik weet niet precies meer wanneer ik mijn eerste mobiel kocht. Heb het ook heel lang uitgesteld. Kon niet echt een slimme reden bedenken waarom ik hem nodig zou hebben. Heb hem zelfs nu nog steeds (bijna) niet nodig. Ik heb er ondertussen wel een paar (4 incl. de huidige) gehad. De nokia razor vond ik erg gaaf. Ik heb nu al een aantal jaren de nokia 6300. Super simpel. Je kunt er mee bellen én gebelt worden (hoewel dit laatste slechts zelden voorkomt), heeft voor een groot gedeelte een metalen behuizing en dat is dan weer handig in het geval van frustraties. Toestel nummer 5 schaf ik waarschijnlijk aan in 2020, maar dat is meer omdat ik dat wel een leuk jaartal vind.
Badge +6
Hoi,

Mijn eerste toestel was een Nokia 5110. Heb toen een aantal Nokia's gehad tot dat ik overging op de smartphone.
Reputatie 7
Badge +9
het ook heel lang uitgesteld. Kon niet echt een slimme reden bedenken waarom ik hem nodig zou hebben. Heb hem zelfs nu nog steeds (bijna) niet nodig. Ik heb er ondertussen wel een paar (4 incl. de huidige) gehad. .

Ik herken me hier wel in. Ben ook niet zo een bellurd en wordt er liever ook niet constant op gebeld. Ik verbaas me nog steeds zeer over al die blabla gesprekken die je regelmatig om je heen hoort. Bijvoorbeeld in supermarkten. Heb altijd nog zoiets van kan dat niet tot thuis wachten? 
Reputatie 7
Badge +9
1995 - Motorola 3200, loodzwaar ding, daarna de Motorola TimePort (triple band) i.v.m. gebruik in o.a. Latijns-Amerika, daarna allemaal Nokia's, nu de E7-00, heerlijk toestel, maar het OS zal wel verdwijnen, ik heb als reserve ook nog een Aldi (Wolfgang) Dual-Sim (Android), maar dat toestel bevalt me niet zo.
Reputatie 2
Badge +1
Hey franswon,

Wat is de reden dat de Wolfgang jou niet bevalt?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Wayne,

Ik heb de eerste versie AT-AS43D, bij SMS ontbreekt de enter/return toets (vervangen door smiley), knop aan de zijkant is onhandig (aan/uit). Volgens boekje zou er een filter binnenkomende gesprekken opzitten, niet dus, telefoongeheugen erg klein, diverse apps zijn niet te verplaatsen naar SD, ik heb nog geen goede root-app gevonden om de phone te rooten zodat ik diverse apps wel naar SD kan verplaatsen.

Frans
Badge
Leuk Topic :D

Zomer van 1999, in de ochtend nog mijn buurmeisje voor gek verklaard omdat ze een mobiele telefoon had gekocht, dezelfde middag had bijna de hele straat een pocketline swing(2de versie) inclusief mijzelf.

Pocketline Swing(2de versie)
Nokia 5110
Nokia 3210
Nokia 6110i

SE W800i
SE W960i

HTC Magic
HTC Desire
Samsung Galaxy Nexus - Present
LG Nexus 4??
Reputatie 5
Badge +10
Leuk Topic :D

Zomer van 1999, in de ochtend nog mijn buurmeisje voor gek verklaard omdat ze een mobiele telefoon had gekocht, dezelfde middag had bijna de hele straat een pocketline swing(2de versie) inclusief mijzelf.



Haha. Ik verklaarde een vriend van mij ook voor gek toen hij met een mobiele telefoon kwam aanzetten.
Reputatie 7
Badge +9
En nu verdien je er je brood mee Alex. 🙂

Reageer