.

Vraag

Hoe lossen jullie je accuprobleem op?

  • 17 February 2012
  • 24 reacties
  • 2793 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Zelf ben ik gebruiker van een HTC desire hd. Helaas is het zo dat de batterij heel snel leeg gaat. Ik gebruik m'n telefoon wel veelvuldig per dag. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de batterij van een smartphone. En hebben jullie nog tips?

Groetjes,

Alex

24 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Het is nu eenmaal zo dat de accu's van smartphones snel leeg gaan. Men eist steeds meer en er moet steeds meer inzitten, dan kun je niet verwachten dat de accuduur ook houdt. Er zijn wel kleine tweaks maar dat geeft niet zoveel verschil. Een duracell portable charger is een idee.
Reputatie 3
Badge +5
Ikzelf kan er bijna een hele dag en soms nog minder mee doen. afhankelijk van gebruik. Ik heb daarnaast altijd een extra accu en charger mee
Reputatie 3
Badge +5
GPS, wifi, bluetooth uitzetten als je het niet gebruikt en apps goed afsluiten (task killer) scheelt ook wat. Je kunt ook je schermhelderheid lager zetten
Reputatie 5
Badge +10
Niels,

Ik heb inderdaad ook een nieuwe batterij gekocht, maar blijft vervelend. Bleek ook laatst uit een onderzoek dat de consument het de grootste ergernis vindt. Hopelijk gaan de fabrikanten hier werk van maken bij het uitgeven van hun toestellen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 3
Badge +5
Ik snap het, ik vind het ook vervelend maar ach wat doe je eraan.
Fabrikanten hebben waarschijnlijk allang een accu die veel langer mee kan maar ja, daar verdienen ze dan niet meer aan.
En dat heb je wel met meer producten helaas 😉
Badge +2
Met mijn Xperia U doe ik anderhalve dag.
Wifi, Mobieledata staan continu aan.
In deze anderhalve dag doe ik regelmatig Internetten, mail ophalen en verzenden en Whatsappen.
Tussen 17:00 en 7:00 gebruik ik gewoon wifi, daarna Mobieledata.
Met mijn helaas overleden Nokia N8 deed ik ongeveer 10 uur op een volle accu.
Reputatie 5
Badge +10
Anderhalve dag is lang zeg. Ik moet mijn telefoon in de middag en 's nachts opladen. Bij anderen in mijn omgeving is het niet anders.
Reputatie 7
Badge +9
Als ik niet te gek doe, dus niet FaceTimen...ofzo, dan gaat mijn iphone zeker anderhalve dag mee. Maar een wonder is de accu zeker niet. Gek genoeg hebben de accu's van de iPad wel de nodige capaciteit. Gaan rustig 10 of meer uur mee in gebruik op één lading. Het kan dus wel.
Reputatie 3
Badge +9
Ik doe 1 dag met m'n Galaxy S3. Maar koop elk half jaar een neiuwe accu zodat de duur optimaal blijft.
Badge
Hoi Alex,

Ik sluit mij graag aan bij de tip van Nielsiejjj92. Misschien dat er natuurlijk ook wel verschil is per accu en mobiel, maar mijn vrouw had hetzelfde probleem met haar Samsung Galaxy Y. Na het uitschakelen van bluetooth, werd de batterijduur aanzienlijk verlengd. Hiervoor haalde haar batterij ook het einde van de dag niet, hierna was de batterij aan het einde van de dag nog voor ruim één derde vol!
Badge
Helderheid aanpassen.

Volgens mij gaan die batterijen wel een jaar mee, en als je vervolgens een nieuwe koopt en die even oud is kom je niet veel verder.
Reputatie 7
Badge +9
Het vervelende van mijn Nokia E7-00 is dat je de batterij vrijwel niet zelf kunt wisselen, op YouTube is wel een filmpje te zien hoe het moet, maar ik waag me er niet aan... Mijn batterij liep ineens snel leeg, van 4 dagen gebruik naar 1/2 dag, vorige week door een kennis met reparatiebedrijf mobiele telefoons de batterij laten wisselen, nu draait die weer als een lier, ongeveer 20% per dag van de capaciteit.
Wifi staat standaard aan, buitenshuis 3G.
Alleen als ik veel navigeer (op de scooter) met bluetooth naar oordopje (past net onder de helm) gaat de batterij, uiteraard, eerder leeg, na zo'n 8 tot 10 uur, maar daar heb ik dan een Duracell charger voor. Binnenkort laat ik een aansluiting maken op de accu van de scooter, dan is het probleem van leegraken uit de wereld.

Frans
Badge +6
Ik heb een oplader op het werk voor het geval dat mijn batterij leeg is.
Mijn battery van mijn Android smartphone (Xperia E), gaat meestal een paar dagen mee. Maar ik gebruik em niet intensief. Enkele tips:
  • Als je wifi hebt zet dan dataverkeer uit en andersom, bijde functies vreten stroom.
  • Zet de gps en bluetooth alleen aan als je ze wilt gebruiken.
  • Helderheid scherm is een belangrijke bron. Als je veel binnen werkt is een lage stand vaak voldoende.
  • Gebruik widgets op je hoofdscherm om snel dit soort functies in en uit te schakelen.
Verder is het natuurlijk afhankelijk van hoe je gebruikt. Ik sync zo af en toe, maar dit staat niet constand aan.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor de tips. Ik zal enkele reacties gaan delen in het gewoon slim topic

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi hoi,

Mijn telefoon is nu zon 2 jaar oud. Hij gaat nu nog 1 dag mee. De hele nacht ligt hij op de oplader en dan neem ik hem de hele dag mee. Ik heb in het begin de software van LG gebruikt. Later heb ik mijn telefoon geroot, en er een andere rom opgezet (custom rom). Sinds dat ik een custom rom gebruik is mn batterijduur weer een stuk vooruit gegaan. LG heeft veel eigen software in hun android-pakket zitten wat toch wel wat stroom vreet. Daarnaast is de huidige software veel verder dan wat LG toen heeft uitgebracht. Je merkt duidelijk het verschil. Het enige nadeel als je een custom rom op je mobiel zet is dat de garantie vervalt, en dat bijvoorbeeld de gratis ziggo-app niet werkt voor het tv-kijken.

Daarnaast sluit ik me helemaal aan bij de al gegeven tips in dit topic!

Groetjes
Joey
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JoeyDeDecker,

Garantie op m'n telefoon, neem ik nooit. Hier heb ik eigenlijk nooit wat aan gehad. Tnx voor de tip.

Groetjes,

Alex
Binnenkort een mobiele meeneem oplader met zo'n accu er in van Nokia. (DC 18)

http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/84151-image/Nokia-DC-18-external-charger.jpg
Reputatie 5
Badge +10
Wat kost zoiets?
€15,00,- in Juni/Julie beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +9
Weet je de specificaties? Ik heb een charger van Duracell, 4,3W, 3,7V, 1150 mAh. Op de Nokia E7-00 ruim voldoende om wat extra tijd te hebben, maar op de Wolfgang veel te weinig.
1720 mAh, 3,7 V, 
Reputatie 7
Badge +9
1 1/2 x zoveel vermogen, interessant, bedankt!
Badge +6
Hoi CokeZero,

Bedankt voor je tip.

Reageer