.

Sticky

Hoe houd je het hoofd koel?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Voor zowel jezelf als voor de huisdieren is het erg warm. Ik ben benieuwd hoe je met deze warmte het hoofd koel houd voor jezelf en voor je huisdier(en). 😎

26 reacties

Ramen dicht, zonnescherm naar beneden en gordijnen dicht. Ook een ventilator aan. Doe verkoelt het huis niet maar het frisse windje is wel lekker om in te zitten. Veel drinken, bij voorkeur water.
Reputatie 6
Badge +5
Hi allemaal,

Ik woon op een zolderkamer, die natuurlijk erg opwarmt met weer als dit. Ik laat als ik thuis ben aan beiden kanten mijn ramen open staan en doe de gordijnen ook vaak dicht. Veel water drinken doet het ook altijd goed bij mij, Ray. Ik heb zelf geen huisdieren, maar ik vraag me wel af hoe je die van jou koel houdt, Friesian!

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
Tis nu pas 21 graden bij mij. Paar ventilatieroostertjes open voor ventilatie en zonnescherm omlaag is alles wat dit huis nodig heeft om met deze temperatuur koel te blijven.
Ondanks dat alles is het hier nu 24°c in huis

Hele dag de zon op de woonkamerraam
Ik heb zelf geen huisdieren, maar ik vraag me wel af hoe je die van jou koel houdt, Friesian!
Allereerst de belangrijkste - siësta - water - schaduwrijke plekken.
Een hond zweet via de tong en de voetzolen.

Bij de vissen - werkzaamheden in het aquarium in 1 keer doen, zoveel mogelijk rust houden. Elke 2 weken 20% water verversen, hevelen.

Lampen 10 uur aan i.p.v. 12.

Temperatuur 2 graden lager. (24 naar 22) tropische vissen.

Niet teveel voeren.

En een petje dragen.,😁😉

Varkens, siësta, drinken, minder eten, kwaliteit van manier van ventilatie..... klimaatbeheersing.

En vissticks zitten in de ijskast.😛
Reputatie 6
Badge +4
Bij een pet met een vis denk ik al snel hieraan, maar dit is zeker niet wat jij bedoelt Friesian? :D



Ik ben een beetje jaloers op degenen die het makkelijk koel houden/krijgen in huis. Zelf heb ik ruimen op het zuiden in de keuken, woon- en slaapkamer waardoor het soms om middernacht nog rond de 28 graden is. Luchten met ramen wijd open scheelt amper helaas. Maar goed dat het vandaag en morgen íetsje minder warm is! 😛
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb 2 kamers op het zuidwesten en 3 kamers op het noordoosten. De kamers op het zuidwesten zijn door de gemeente voorzien van zonnewering. De zonnewering is al 48 jaar oud en van het type "Ailanthus altissima" is.
Reputatie 6
Badge +4
@Groentjuh Doe maar luxe, zo'n mooie zonwerende boom wil ik ook wel voor mijn woonkamerramen! 😃

Ik durf het bijna niet te vragen, maar waren jullie ook zo blij dat het afgelopen dagen wat minder zomers was?
Reputatie 7
Badge +9
Daarvoor moet je dus bij de gemeente zijn 😉. Je moet dan ook nog vele jaren geduld hebben, want zoals ik al zeg: 48 jaar oud!

Het mindere weer maakte fietsen wel wat minder plezierig, maar de planten in de tuin hoorde ik juichen! Dus geen probleem mee!
Reputatie 6
Badge +4
Haha nou mijn plan is om ooit - maar wel binnen 48 jaar - een huis te kopen of sociaal te gaan huren. Misschien eentje verplaatsen? 🙂

Hier in Amsterdam zullen ze ook wel blij zijn met dat beetje regen. afgelopen dagen reden er ook tractoren rond om alle groen in de stad een verfrissend drankje aan te bieden.
Reputatie 7
Badge +9
Misschien eentje verplaatsen? :)
Na 48 jaar schijnen deze type zonweringen heel vast te zitten. Daarnaast zijn ze denk ik wel 20 meter hoog, 10 meter breed en 10 meter lang. En dat is zonder de verankering onder de stoep. Die schijnt ook indrukwekkend te moeten zijn!

Laatst tijdens het herplaatsen van een schutting kwam ik verankering van mijn eigen privé boompje in de achtertuin tegen. Toen toch maar een andere plaats gezocht voor die schuttingpaal! En dat is een veel kleiner boompje!
Reputatie 6
Badge +4
Dat bomen goed vast kunnen zitten dat kan ik beamen, mijn ouders hebben een grote tuin die ze groter wilden laten lijken. Bij het uitgraven van de boom bleek dat de wortels toch wel érg ver doorliepen. Uiteindelijk hebben ze hem wel weg gekregen, maar dat kostte wel een vol weekend. :P
Uiteindelijk gelukt met de nieuwe schutting Groentjuh? 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Uiteindelijk gelukt met de nieuwe schutting Groentjuh? :)
Tuurlijk ongeveer 17 cm verderop zat die wortel niet mee. Daar kon die paal dus wel staan. We moesten daardoor alleen 2 panelen inkorten i.p.v. één paneel.
Reputatie 6
Badge +4
Mooi dat het gelukt is! In de schaduw van de panelen/schutting kun je ook je hoofd goed koel houden natuurlijk 😃
Reputatie 5
Badge +2
Hier in China plakken de mensen op het platte land hun eigen vol met komkommerschijfjes en daaroverheen een laag modder. Dat hout de zon goed buiten. Na verloop van tijd barst de handel er vanzelf af en dan heppie wel een gaaf huidje ook. Nog nooit een chinees vol met puisten gezien. Jullie dan? ☺️
Reputatie 7
Badge +9
Persoonlijk omring ik mijzelf liever met veel verkoelend water, zoals in een zwembad. Ik ben niet zo van de modderbaden.

Maar ja, volgens mij zijn ze in China niet zo van het zwemmen!
Reputatie 5
Badge +5
Há, goed topic Friesian!

Ik probeer de hitte vooral te ontlopen door op kantoor te werken (climate control), maar daar schijnen andere mensen het weer warm van te krijgen..Gelukkig blijft het in huis ook redelijk te doen.

Onze kat is wat slomer, maar geen bijzondere maatregelen. Wat extra bakjes water om te drinken, maar ik zal haar geen koude douche geven. 😃 Ik geloof dat ze katten met een zonnesteek in China wat anders behandelen, non? ;)

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +9
In het ouderlijk huis is het soort van warm aan het worden. 25 à 26 graden in de woonkamer en zelfs 31+ graden op mijn kamer daar! Gelukkig kan de (mobiele) airco in mijn kamer de temperatuur naar 26 à 27 graden terugbrengen.

Hier blijft de temperatuur stabiel op 23 à 24 graden.

Is kennelijk oppassen geblazen hier in de buurt! Een huis in de buurt werd vanochtend te warm!
Reputatie 6
Badge +4
25 of 26 graden is nog goed te doen. In mijn broeikas wordt het helaas al snel zo warm als op jouw kamer Groentjuh!

Heftige filmpjes trouwens, heb je nog wat van die brand gemerkt zelf?

Wie weet wordt het tijd voor een nieuwe Ice bucket challenge? Daar krijg je het ook wel (even) koud van. Let op: niet geschikt voor katten! 😃
Persoonlijk omring ik mijzelf liever met veel verkoelend water, zoals in een zwembad. Ik ben niet zo van de modderbaden.

Maar ja, volgens mij zijn ze in China niet zo van het zwemmen!

Hoi Groentjuh.

Volgens mij is de combinatie zwemmen en schijfjes komkommer niet echt geweldig.
Je hoort de laatste tijd nogal eens ooit over shanghaai.aanvallen.🙂
Reputatie 7
Badge +9
Zwemmen en schijfjes komkommer is inderdaad niet geweldig, maar volgens mij zei ik dat ook niet.

Shanghaai aanvallen? Dat zijn toch gewoon kinderen met haaienvinnen?
Ik las een deel van je reactie als een reactie op datgene van L.R.. maar een vraagje zorgt je werkgever goed voor wat verfrissends tijdens jullie werk?

Even terugkerende op Niels zijn vraag. In de tijd dat/nadat wij bouwden waren er wel enkelen die daar iets aan deden maar was behoorlijk prijzig. Grondbuisventilatie of verkoeling van de inkomende lucht door vernevelaars.

Reputatie 4
Badge +7

Bij ons in de straat laten de bomen hun bast vallen, deze foto is 10 dagen geleden genomen, nu zijn de stammen al bijna wit. Lijkt me er allemaal niet gezonder op worden
Reputatie 5
Badge +5
Ahh, wat zonde van de natuur hè? Ook bij ons wordt het steeds bruiner op straat. Gelukkig woon ik aan het IJsselmeer, waardoor we nog redelijk wat vocht hebben bij onze kleigrond. Nu zie je grote bomen steeds sipper kijken met hun bladeren. 😞 Hopelijk komt die bui snel onze kant op!

Groetjes,
Els
Reputatie 5
Badge +2
Waarom zit er eigenlijks een plakkurd op deze topic? Snap d’r niks van. 🙄

Reageer