.

Hoe help jij jezelf de winter door?

  • 20 February 2018
  • 25 reacties
  • 328 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Zojuist lees ik dit stukje in een artikel van RTL Nieuws.

Vanuit Siberië komt er koude lucht onze kant op die voor nachtelijke temperaturen tot wel -10 graden kan zorgen. En ook wintersporters die naar de Alpen gaan krijgen ijskoude temperaturen voor hun kiezen.

De koude lucht uit Siberië bereikt komend weekend ons land. De 'Russische beer' gaat voor matige tot strenge vorst zorgen, zegt William Huizinga van Buienradar. "Vanaf nu wordt er elke dag iets van de temperatuur afgeknabbeld. Deze week is het nog zonnig en aangenaam overdag. Maar de nieuwe werkweek begint winterkoud."



Eerlijk is eerlijk, ik ben geen wintermens. En als zulke temperaturen worden aangekondigd, ga ik alvast kaarsjes inslaan en leg ik mijn warme dekentje klaar. Tijd om me terug te trekken in een warm huis met een kop warme thee en een goede film.

Nu weet ik dat er ook mensen zijn die genieten van dit winterse weer en hele andere plannen hebben. Ik ben dus nieuwsgierig 😉 Wat doen jullie zoals op deze koude dagen? Zijn jullie binnen te vinden of juist buiten? En hoe houd je jezelf bezig. (buiten je werk om natuurlijk)

Kortom, hoe help jij jezelf de winter door?

Groetjes,
Angela

25 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bij -10 ben ik zeker binnen te vinden! Of misschien eventjes op de gratis ijsbaan een stukje verderop! Dit is overigens immers de beste tijd van het jaar om aan de aan alle kanten uit elkaar vallende centrale verwarming te werken.

Ik maakte afgelopen weekend nog een grapje:


Ik heb zoveel verwarmingen buiten staan, en toch blijft het maar koud buiten! 🤔

Ondanks dat ik 5 van de 6 radiatoren buiten heb staan, zit ik er toch warmpjes bij op dit moment. Met 3 nieuwe radiatoren blijft het hier ook wel warm! Komende weken komen daar weer 4 nieuwe bij en dan kan ik er hopelijk weer 20 jaar tegenaan!
Reputatie 6
Badge +7
Poeh, -10.. Die zag ik niet aankomen, haha!

Het enige wat ik kan bedenken is: lekker thuis blijven, filmpje aan, theetje erbij en onder de dekens!

@Groentjuh, haha! Heb je wat radiatoren over? Ik denk dat ik er ook wel één wil voor op het balkon. De kou lekker buiten houden. 😛
Reputatie 7
Badge +9
@Groentjuh, haha! Heb je wat radiatoren over? Ik denk dat ik er ook wel één wil voor op het balkon. De kou lekker buiten houden. :P
Je mag ze allemaal hebben hoor! Nummer 1 en 2 zijn alleen een beetje lek.
Moeilijk vraagstuk. In de stal 21 radiatoren, 2 per afdeling, vloerverwarming. Thuis geen centrale verwarming maar 2 gashaarden, een paar elektrische radiator(kacheltjes).

In de tijd dat ik hier nog even over nadenk kijk ik tussendoor naar de Olympische spelen. 😎
Altijd leuk om te zien; anderen die hard werken.😛
Reputatie 6
Badge +5
Dan wordt het inderdaad een lastig vraagstuk, Friesian 😉 Ik kan het alleen maar met je eens zijn! Ik vind persoonlijk dit koude weer best wel lekker. Zeker als het zo zonnig is als de afgelopen paar dagen. Heerlijk om dan buiten een wandeling te maken.

Groetjes,
Niels
Net even buiten gelopen en het is heerlijk weer. 3 graden, weinig tot geen wind en een winters zonnetje. In huis 21,5 graad zonder verwarming aan.

Lekker hoor..
Deze man heeft de ultieme oplossing 😂😂😂

http://www.dumpert.nl/mediabase/7371297/3e3c348a/je_zal_het_maar_koud_hebben.html
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Ohhhh winter! Ik ben veel meer een zomermens, maar ik vind dit best fijn eigenlijk! Het is koud, maar er is weinig wind en de zon schijnt. Hier kan ik wel aan wennen. Het is vooral dat grauwe, regenachtige waar ik niet van houd. Maar als het heel koud is, dan ben ik het liefst binnen met een dikke trui, een goed boek, of anders een leuke Netflix serie (heeft iemand nog aanraders?) En gezelschap, uiteraard!

Haahahaha Ray, dat filmpje zagen we vanochtend ook langskomen. Bizar!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Gewoon erop uit gaan en de winterkou trotseren, zo doen ze dat hier! Geniet van de witte wereld en de magische stilte en na afloop drink je iets warms bij een knapperend haardvuur!

Reputatie 6
Badge +5
Dat ziet er prachtig uit, Scotsman! Ligt het daar nu ook vol met sneeuw?

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +10
@Jihane Ik snap wel wat je bedoelt. Het voordeel aan het koudere weer, het is mooi helder en vaak schijnt de zon. Een stuk minder vervelend dan het grauwe, regenachtige weer.

Ik heb begrepen dat donderdag de koudste dag wordt qua gevoelstemperatuur. Door de wind kan het aanvoelen als -15 😫
Reputatie 7
Badge +9
Dat ziet er prachtig uit, Scotsman! Ligt het daar nu ook vol met sneeuw?

Groetjes,
Niels


Hier in Edinburgh niet, maar in de Highlands wel. Er is voorspeld dat het morgen pas echt feest wordt...

Reputatie 7
Badge +10
En, Scotsman? Is de beloofde sneeuw gevallen in de Highlands?

Hoe bevalt het iedereen nu de kou hier daadwerkelijk is? Ik moet zeggen dat die snijdende wind wel echt het ergste is. Sta je een beetje uit de wind, dan is het wel te doen. Als sta ik dan alsnog niet voor m'n plezier buiten 😉

Voor mijn huis ligt een klein slootje die natuurlijk fiks dichtgevroren is. Aan het einde van de middag staat deze helemaal vol met kinderen op de schaatsen. Dat is ook wel een erg leuk gezicht moet ik zeggen! Hebben jullie de schaatsen al tevoorschijn gehaald?

Groetjes,
Angela
Reputatie 6
Badge +7
Het enige wat ik tevoorschijn hebt gehaald is mijn kruik op werk. :(

Dus we zien je nooit meer @Asma ? 😂
Reputatie 7
Badge +9
Haha! Dat gaat alleen niet altijd goed.

In mijn geval is het 27 jaar dus 27 graden... Prima! Maaruh mijn vader en opa dan? Denk niet dat mensen, die 40+ jaar zijn, 40+ een goede temperatuur vinden.

In een park bij mij in de buurt is 'toevallig' vlak voordat het ging vriezen een veld ondergelopen. Hoewel gisteren ook de A12 als schaatsbaan kon worden ingezet...
Reputatie 7
Badge +9
En, Scotsman? Is de beloofde sneeuw gevallen in de Highlands?


Heel veel sneeuw, ook hier waar ik woon. Automobilisten hebben urenlang vastgezeten op een aantal autowegen. Al het openbaar vervoer heeft hier twee dagen plat gelegen (begint nu mondjesmaat weer op gang te komen). Edinburgh airport was gesloten. Scholen dicht. Treinen naar Engeland konden niet rijden vanwege sneeuwoverlast. Veel wegen in het zuiden van Scotland (de Borders) en ook in de Highlands zijn nog steeds onbegaanbaar. Maar het ergste schijnt voorbij te zijn: de waarschuwingscode is vandaag verlaagd van "oranje" naar "geel" maar mensen wordt nog wel sterk aangeraden niet de weg op te gaan als het niet echt nodig is. Er komt dit weekend nog sneeuw bij en omdat de temperaturen nauwelijks boven nul uitkomen smelt de sneeuw nauwelijks. Verder is het schaatsen op natuurijs hier vrijwel geheel onbekend...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Ik kom even melden dat ik niet meer achter mijn vorige post sta. Toen was het nog koud-doch-windstil, terwijl de afgelopen dagen ZO koud zijn dat mijn handen pijn doen. Ondanks dat ik handschoenen aanheb. Bij dezen dus een officiële klacht tegen het weer, en een nog officiëler verzoek voor zon en warme.

Poe poe poe.

Fijn (koud) weekend allemaal!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Hoi allemaal,

Ik kom even melden dat ik niet meer achter mijn vorige post sta. Toen was het nog koud-doch-windstil, terwijl de afgelopen dagen ZO koud zijn dat mijn handen pijn doen. Ondanks dat ik handschoenen aanheb. Bij dezen dus een officiële klacht tegen het weer, en een nog officiëler verzoek voor zon en warme.

Poe poe poe.

Fijn (koud) weekend allemaal!

Groetjes,
Jihane


Bestaat er in Nederland geen coulance regeling voor dit soort schrijnende situaties? Ik ben geen weersmoderator, alleen maar een gewone weersklant net als jij, maar een gratis maandbundel voor een onbeperkt aantal mokken warme chocolademelk lijkt me op zijn plaats.
Goed dat je dat vraagt Scotsman. 🙂

In Nederland hebben we speciaal daarvoor een aantal koeien gefokt. De melk komt daar vandaan, is al bruin. Deze koeien worden met de hand gemolken. De melk komt in emmers waar cacaopoeder wordt in gestrooid.
Daarna wordt het verdeelt in grote melkbussen en gekoeld en op locatie verwarmd en in mokken uitgedeeld.

Ik begrijp dat ze in Schotland nog niet zover zijn, Nederland is wat dat betreft een stukje verder.
🤔😎🙂

Reputatie 7
Badge +9
De schaatsen kunnen nu weer de kast in, toch?
Reputatie 7
Badge +9
En de waterski's weer tevoorschijn gehaald.
Reputatie 7
Badge +9
@Friesian warme chocolademelk is hier inderdaad niet zo bekend maar dit wel (uiteraard met Schotse whisky gemaakt):

De schaatsen kunnen nu weer de kast in, toch?
Dat niet alleen Groentjuh. Ook de gedroogde stijlvolle (kletsnatte) pakken.
Reputatie 5
Badge +5
Zie hieronder 😃

Reageer