.

[GMT] Een goeiemorgen topic.

  • 15 September 2020
  • 11 reacties
  • 287 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Een speciaal voor Prinsjesdag goedemorgen topic. Hebben jullie bijzondere dingen die je doet of gewone dingen tijdens Prinsjesdag?


11 reacties

Ik doe niks bijzonders op Prinsjesdag.. Helemaal vandaag, aangezien het rond de 30 graden gaat worden. Lekker chill :innocent:

 

Ook onze Koning is voorbereid voor deze warme dag :)

 

Reputatie 7
Badge +6

Leuk!

 

Ik werk vandaag op kantoor, dat is wel lekker voor de temperaturen. Verder na werk hoop ik nog het zonnetje mee te pakken maar verder niks bijzonders!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Little princes day? Not here where I live...

Reputatie 7

Wat een bijzonder topic. Prinsjesdag is toch gewoon een werkdag als elke andere werkdag? Ik zie voor mij zelf geen enkele reden om deze dag anders door te brengen dan andere werkdagen. Alleen wordt op Prinsjesdag iets gepresenteerd wat de laatste jaren in de aanloop van deze dag al helemaal naar buiten is gekomen. Geen verrassingen vandaag verwacht ik. Vanavond zie ik het wel op het journaal.

@Ray Wat een geniale afbeelding! Maar om het helemaal af te maken had de cocktail in de hand van onze koning een groen (of een andere kleur natuurlijk) blikje moeten zijn….;)

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat heel Den Haag naar het strand gaat; Scholen zijn vandaag of alleen 's middags dicht. Met dit weer en de vraag om niet naar Prinsjesdag te gaan, blijft natuurlijk het strand over.

Vanavond gaan wij waarschijnlijk lekker BBQ’en!

Reputatie 7

@Groentjuh Werkelijk? Dus Prinsjesdag is wel een lokale ‘feestdag’?!?

Reputatie 7
Badge +9

@Groentjuh Werkelijk? Dus Prinsjesdag is wel een lokale ‘feestdag’?!?

Ja, Prinsjesdag is een lokale 'feestdag’. Dit jaar is het wel anders. De Haagse Tram Maatschappij hoeft nu zijn rails niet dicht te stoppen om te voorkomen dat de koers een ‘tram’ wordt 🙂 En ook is er minder afgesloten!

Het is voor scholen wel een vrije dag/middag, zodat iedereen gemakkelijk op school kan komen/school kan verlaten.

De scholen in Den Haag hadden dit echter al gewoon in de agenda’s staan, dus daarom is het ondanks dat de koets niet rijdt en het openbaar vervoer daardoor niet plat ligt, toch nog een vrije dag.

@RicoK 

Jij bedoelt zo ‘n gele rakker, ja die past meer bij hem.. :relaxed:

Reputatie 7

@Ray  Ja, die dus ;)

Reputatie 7
Badge +9

@Groentjuh Werkelijk? Dus Prinsjesdag is wel een lokale ‘feestdag’?!?

Ja, Prinsjesdag is een lokale 'feestdag’. Dit jaar is het wel anders. De Haagse Tram Maatschappij hoeft nu zijn rails niet dicht te stoppen om te voorkomen dat de koers een ‘tram’ wordt 🙂 En ook is er minder afgesloten!

Het is voor scholen wel een vrije dag/middag, zodat iedereen gemakkelijk op school kan komen/school kan verlaten.

De scholen in Den Haag hadden dit echter al gewoon in de agenda’s staan, dus daarom is het ondanks dat de koets niet rijdt en het openbaar vervoer daardoor niet plat ligt, toch nog een vrije dag.

Klopt. Ik heb mijn gehele schooltijd in Den Haag doorgebracht en heb nog steeds warme herinneringen aan Prinsjesdag vanwege de vrije dag die dat elk jaar opleverde. Maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit naar de gouden koets ben gaan kijken. De trams en bussen van de HTM waren altijd met vlaggetjes versierd, is dat nog steeds zo?

Reputatie 7
Badge +6

Wat een luxe zeg zo'n vrije dag! Gister was ik gewoon aan het werk... Wel thuis gelukkig, dus ik kon af en toe even van de zon genieten op mijn balkon. :sunglasses:

Reageer